آموزش شخصی سازی نوار جستجو در گوشی‌های آیفون و آیپد

رسامه کلیک - نوار جستجوی اپل روی گوشی‌های آیفون و آیپدها یکی از بهترین ابزارها برای جستجو و پیدا کردن اپلیکیشن‌های نصب شده روی دستگاه است. همچنین از این ابزار می‌توان برای جستجو در اپلیکیشن‌ها و همچنین مشاهده پیشنهادات Siri استفاده کرد.

آموزش شخصی سازی نوار جستجو در گوشی‌های آیفون و آیپد

در این مطلب قصد داریم تا روش شخصی سازی نوار جستجو را آموزش دهیم.

غیر فعال کردن پیشنهادهای Siri در نوار جستجوی اپل

وقتی در گوشی‌های آیفون و یا آیپدها صفحه Home را به سمت پایین می‌کشید، فهرستی از اپلیکیشن‌های پیشنهادی زیر نوار جستجو برای شما نمایش داده می‌شود. این یکی از قابلیت‌های پیشنهاد خودکار در Siri است.

در واقع اپل از هوش مصنوعی برای ارائه پیشنهادات به کاربران در Siri استفاده می‌کند. روش کار به این صورت است که اپلیکیشن‌هایی را که حول یک ساعت خاص هر روز در گوشی خود باز می‌کنید و از آن استفاده می‌کنید به شما پیشنهاد داده می‌شود.

البته این پیشنهادات همیشه دقیق نیست و گاهی آزاردهنده هستند. برای غیر فعال کردن این قابلیت ابتدا آیتم پیشنهادی را انتخاب کنید، انگشت خود را تا زمانی که آیکون بستن شبیه به عکس زیر نمایش داده شود، روی آن نگه دارید. بعد از ظاهر شدن این آیکون، روی آن کلیک کنید.

شخصی سازی نوار جستجو اما اگر می‌خواهید این قابلیت را کلاً غیر فعال کنید یک روش ساده و آسان وجود دارد. برای این کار ابتدا وارد بخش تنظیمات یا Setting دستگاه شده و سپس وارد بخش Siri & Search بشوید.

شخصی سازی نوار جستجو صفحه را به سمت بالا بکشید و گزینه Suggestion in Search را انتخاب کنید و دکمه لغزنده را غیر فعال کنید.

شخصی سازی نوار جستجو از این به بعد وقتی صفحه را به سمت پایین می‌کشید زیر نوار ابزار هیچ پیشنهادی مشاهده نخواهید کرد. در واقع قابلیت پیشنهاد اپلیکیشن غیر فعال شده است.

search شخصی سازی نوار جستجو برای جستجوی اپلیکیشن‌ها

در حالت عادی وقتی اپلیکیشنی را جستجو می‌کنید، اپلیکیشن‌های مشابه به آن نیز برای شما نمایش داده می‌شود اما با شخصی سازی این نوار جستجو در واقع می‌توانید این قابلیت را غیر فعال کنید.

برای غیر فعال کردن این قابلیت ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان Setting شده و سپس وارد بخش Siri & Search بشوید.

siri search صفحه را به سمت بالا بکشید تا جایی که برسید به گزینه Notes

شخصی سازی نوار جستجو روی فلش کنار کلیک کنید و در صفحه باز شده دکمه لغزنده روبروی Show in Search را غیر فعال کنید.

شخصی سازی نوار جستجو برای همه اپلیکیشن‌هایی که نمی‌خواهید هنگام جستجو برای یک اپلیکیشن در نوار جستجو نمایش داده شوند همین کار را انجام دهید. به این ترتیب شما می‌توانید نوار ابزار و جستجوی آن را شخصی سازی کنید.

ارسال نظر