آموزش قدم به قدم ساخت بلوک نقل قول در Word مایکروسافت

رسانه کلیک - بلوک نقل قول در اسناد علمی Word باید تورفتگی داشته باشد. در این مطلب سه روش مختلف برای انجام این کار را به شما معرفی می کنیم.

آموزش قدم به قدم ساخت بلوک نقل قول در Word مایکروسافت

بلوک نقل قول برای برجستگی و جداسازی یک نظر نقل شده از باقی نوشته های متن است. برخلاف تورفتگی های عادی، افزودن بلوک نقل قول در Word به چند مرحله اضافی احتیاج دارد.

از آنجا که نوشته های علمی به استانداردهای سبک بندی محض و خاصی به وجود می آید، بلوک نقل قول نیز در این نوع نوشته ها نسبت به سبک انتخاب شده، متفاوت هستند. خوشبختانه، شما می توانید با استفاده از نوار خط کش (Ruler) یا با استفاده از تنظیمات پاراگراف (Patagraph) در منوی طرح بندی (Layout) یا پنجره تنظیمات Paragraph، اندازه تورفتگی ها را تغییر دهید.

استفاده از منوی Layout برای ساخت بلوک نقل قول در Word

سریع ترین راه برای افزودن بلوک های نقل قول در یک سند ورد، استفاده از تنظیمات Paragraph است که در تب Layout در نوار روبانی بالای صفحه به چشم می خورد.

برای افزودن یک بلوک نقل قول به وسیله این منو، ابتدا سند ورد مورد نظر را باز کرده و متن نقب خود را انتخاب کنید (با ماوس روی آن بکشید تا هایلایت آبی شود). سپس از نوار روبانی، روی تب Layout کلیک کنید تا تنظیمات Paragraph نشان داده شوند.

بلوک های نقل قول چه در سبک APA و چه در سبک MLA باید از خط انحصاری خود آغاز شده و به اندازه نیم سانتیمتر، تورفتگی داشته باشند. طول نقل قول بلوکی در سبک APA حداقل برابر با 40 کلمه، و در سبک MLA حداقل برابر با چهار خط است.

اگر از سبک علمی دیگری به غیر از APA و MLA استفاده می کنید، پیش از هر کار ابتدا به راهنمای سبک مورد نظر رجوع کرده تا از اندازه تورفتگی لازم برای بلوک نقل قول مطلع شوید.

از آنجا که سبک های MLA و APA هر دو از تورفتگی نیم سانتیمتری برای بلوک نقل قول استفاده می کنند، پس مقدار Left Indent را برابر با 0.5 سانتیمتر تنظیم کرده و کلید Enter را فشار دهید تا تغییر اعمال شود. همچنین می توانید با دکمه های پیکان دار در سمت راست، اندازه تورفتگی را با گام های 0.1 سانتیمتری افزایش دهید.

بدین ترتیب، اندازه تورفتگی برای متن انتخب شده تغییر پیدا می کند و در نتیجه، یک بلوک نقل قول ساخته می شود. سپس می توانید فرمت دلخواه را روی بلوک پیاده کنید تا برجسته تر شود (مثل استفاده از Italics برای مورب کردن متن). با تکرار همین فرایند، می توانید بلوک های نقل قول بیشتری را به سند ورد خود اضافه کنید.

استفاده از نوار Ruler برای ساخت بلوک نقل قول

در نسخه های جدید مایکروسافت، یک راه حل ساده برای افزون بلوک نقل قول به سند ارائه شده و آن کاربرد نوار Ruler یا همان خط کش است. خط کش در واقع حاشیه ها و تورفتگی های به کار رفته فعلی در سند را نشان می دهد. اما باید توجه داشت که نوار Ruler به طور پیشفرض قابل مشاهده نیست و ابتدا باید آن را فعال کنید.

برای فعال سازی نوار خط کش، ابتدا سند ورد مورد نظر را باز کرده و روی تب View در نوار روبانی بالای صفحه کلیک کنید.

در دسته بندی Show، روی باکس کنار گزینه Ruler کلیک کرده تا این نوار فعال شود.

آموزش قدم به قدم ساخت بلوک نقل قول در Word مایکروسافت

بدین ترتیب، خط کش در قسمت بالا و در سمت چپ سند ظاهر می شود. ناحیه سفید جزو ناحیه قابل چاپ سند بوده و با حاشیه صفحه مطابقت دارد. اندازه هر نقطه روی خط کش، 0.25 سانتیمتر است.

برای تنظیم تورفتگی بلوک نقل قول، ابتدا باید متن مربوطه را انتخاب کرده و سپس آیکون شبیه به ساعت شنی (در قسمت بالای سند) را جابجا کنید، به طوری که آیکون های بالا و پایین در نقطه 0.5 سانتیمتر قرار بگیرند.

به همین سادگی، یک تورفتگی برای بلوک نقل قول با اندازه نیم سانتیمتر به وجود می آید که برای سندهای علمی با سبک های APA و MLA مناسب است.

استفاده از منوی تنظیمات Paragraph برای ساخت بلوک نقل قول در Word

با استفاده از منوی تنظیمات Paragraph در نرم افزار ورد مایکروسافت نیز می توانید یک تورفتگی را برای بلوک نقل قول به وجود آورید.

برای شروع، مبتن حاوی نقل قول را در سند خود انتخاب کرده و در این حین، کلیک سمت راست را فشار دهید. سپس گزینه Paragraph را از منو انتخاب کنید.

تب Indents And Spacing موجود در منوی Paragraph به شما اجازه می دهد تا هر میزان فرورفتگی دلخواه را در متن انتخابی اعمال کنید.

بلوک نقل قول در سبک های APA و MLA باید به اندازه نیم سانتیمتر فرورفتگی داشته باشند. پس مقدار Left Indentation را برابر با 0.5 سانتیمتر تنظیم کرده و سپس دکمه Enter را فشار دهید. در صورت استفاده از سبک علمی متفاوت، به راهنمای مربوطه مراجعه کنید تا از مقدار صحیح تورفتگی برای بلوک نقل قول مطلع شوید.

اندازه تورفتگی را می توان به طور دستی تنظیم کرد. همچنین با استفاده از کلیدهای پیکان دار کنار کادر متنی نیز می توانید تورفتگی را با گام های 0.1 سانتیمتر افزایش یا کاهش دهید.

پس از تنظیم مقدار تورفتگی، روی گزینه OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره، و روی متن انتخابی اعمال شوند.

آموزش قدم به قدم ساخت بلوک نقل قول در Word مایکروسافت

بدین ترتیب، یک تورفتگی به اندازه 0.5 سانتیمتر روی بلوک نقل قول به وجود می آید. با تکرار همین فرایند، می توانید بلوک های نقل قول بیشتری را به سند متنی خود اضافه کنید.

ارسال نظر