آموزش قرار دادن صدا و آهنگ روی اسلایدهای پاورپوینت

آموزش قرار دادن صدا و آهنگ روی اسلایدهای پاورپوینت شما را با یکی از جالب‌ترین امکانات این برنامه آشنا می‌کند. با پخش آهنگ حین نمایش اسلایدها، مخاطبین خود را به فضایی دوست‌داشتنی و جذاب دعوت کنید.

آموزش قرار دادن صدا و آهنگ روی اسلایدهای پاورپوینت

آموزش قرار دادن صدا و آهنگ روی اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت ابزاری عالی برای ارائه‌های نمایشی به حساب می‌آید. از این برنامه می‌توان برای نمایش اسلایدها در سخنرانی‌ها، کنفرانس‌ها، سمینارها و کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی استفاده کرد.

اما برخی مواقع نیاز است صدای خود یا هر صدا یا آهنگی را روی یک، چند یا تمام اسلایدها قرار دهیم. پس با آموزش قرار دادن صدا و آهنگ روی اسلایدهای پاورپوینت همراه ما باشید تا شیوه‌های مختلف این عملیات را به راحتی یاد بگیرید.

اگر پاورپوینت شما صدا، آهنگ یا هر ایفکت صوتی دیگری داشته باشد، قطعا توجه مخاطب را به خود جلب کرده و تأثیرگذاری آن بیشتر است.

آموزش صداگذاری روی اسلاید پاورپوینت

اول از همه فایل پاورپوینت خود را در برنامه PowerPoint باز کنید. اگر می‌خواهید صدای خود را روی یک اسلاید ضبط کنید، ابتدا روی اسلاید موردنظر کلیک کرده و به تب Insert در نوار بالا بروید.

در تب Insert به گروه Media رفته و روی گزینه Audio کلیک کنید. سپس روی گزینه Record Audio کلیک کنید.

به محض کلیک روی گزینه Record Audio پنجره زیر برای شما ظاهر می‌شود. پس با تایپ یک نام دلخواه، روی گزینه Record (دایره قرمز کوچک) کلیک کنید.

آموزش قرار دادن صدا و آهنگ روی اسلایدهای پاورپوینت

پس از اتمام گفته‌های خود، روی علامت مربع کوچک کلیک کنید تا عملیات ضبط متوقف شود. می‌توانید با کلیک روی مثلث سبزرنگ Play به صدای ضبط‌شده خود گوش دهید.

آموزش قرار دادن صدا و آهنگ روی اسلایدهای پاورپوینت

حال روی دکمه OK کلیک کنید. به محض انجام این کار، یک آیکون صدا روی اسلاید موردنظر ظاهر می‌شود. با استفاده از این آیکون می‌توانید پخش صدا روی اسلاید خود را کنترل کنید.

اگر می‌خواهید ظاهر آیکون را تغییر دهید، کافی است روی آن کلیک راست کرده و با انتخاب گزینه Format Picture ظاهر مناسب برای آیکون صدا را تنظیم کنید.

ضبط صدا در پاورپوینت به همین سادگی انجام می‌شود. حال نوبت به آموزش قرار دادن آهنگ روی اسلایدهای پاورپوینت می‌رسد.

آموزش گذاشتن آهنگ روی پاورپوینت

مجددا روی اسلاید موردنظر رفته و پس از ورود به تب Insert به گروه Media بروید. روی گزینه Audio کلیک کرده و این بار گزینه Audio on my PC را انتخاب کنید.

از طریق پنجره بازشده، آهنگ دلخواه خود را انتخاب کنید و با زدن دکمه Insert آن را به اسلاید پاورپوینت اضافه کنید.

آموزش قرار دادن صدا و آهنگ روی اسلایدهای پاورپوینت

مشاهده می‌کنید که آیکون صدا متعلق به آهنگ انتخابی روی اسلاید به نمایش درمی‌آید. با کلیک روی آیکون و فشردن دکمه Backspace از روی کیبورد، می‌توان آهنگ انتخابی را به راحتی پاک کنید.

اگر چند آهنگ روی اسلاید دارید، بد نیست رنگ آن‌ها را عوض کنید تا با یکدیگر اشتباه گرفته نشود.

همچنین بخوانید: چگونه در پاورپوینت فلوچارت بسازیم؟

پخش خودکار صدا یا آهنگ روی پاورپوینت

با هر آیکون صدا می‌توانید صدا یا آهنگ موردنظر را به طور دستی به حالت پخش درآورید.اما شاید بخواهید به محض باز شدن اسلاید، صدا به طور خودکار پخش شود. در این صورت، ابتدا روی آیکون صدای موردنظر، کلیک کنید تا تب Playback در نوار بالا ظاهر شود.

حال به گروه Audio Options رفته و در مقابل گزینه Start: گزینه Automatically را انتخاب کنید.

آموزش قرار دادن صدا و آهنگ روی اسلایدهای پاورپوینت

اگر می‌خواهید یک آهنگ از ابتدا تا انتهای اسلایدها پخش شود، ابتدا آهنگ موردنظر را روی اسلاید اول قرار داده و سپس به گروه Audio Options بروید.

گزینه Start را به حالت Automatically تنظیم کرده و سپس گزینه Play Across Slides را علامت‌دار کنید.

با علامت‌دار کردن گزینه Hide During Show آیکون صدا حین نمایش اسلایدها مخفی می‌ماند.

برای پخش قطعه‌ای از آهنگ، روی آیکون صدا کلیک کرده و با مراجعه به تب Playback و گروه Editing، روی گزینه Trim Audio کلیک کنید.

آموزش قرار دادن صدا و آهنگ روی اسلایدهای پاورپوینت

زمان شروع و پایان را مشخص کرده و روی دکمه OK کلیک کنید.

آموزش قرار دادن صدا و آهنگ روی اسلایدهای پاورپوینت در همین‌جا به پایان می‌رسد. هیچ‌وقت از امتحان گزینه‌ها و امکانات مختلف برنامه قدرتمند پاورپوینت هراس نداشته باشید. ارائه متفاوت با ظاهری جدید و جذاب، توجه مخاطبین را بیشتر به سمت خود جلب می‌کند.

اگر در مورد قرار دادن آهنگ یا صدا روی فایل پاورپوینت با مشکل یا سؤالی مواجه شدید، حتما آن را به اشتراک بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

ارسال نظر