آموزش محدود کردن زمان استفاده از Xbox One

رسانه کلیک - اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید زمان استفاده از دستگاه‌های بازی خود مثل Xbox One در طول روز را مدیریت کنید، می‌توانید از قابلیت‌هایی محدود کردن استفاده از Xbox One که مایکروسافت از طریق حساب‌های کاربری که به صورت گروه خانوادگی ایجاد شده‌اند در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد استفاده کنید.

آموزش محدود کردن زمان استفاده از Xbox One

در واقع یکی از دغدغه‌های اصلی مایکروسافت ایجاد امکان مدیریت زمان استفاده از دستگاه‌های تفریحی این شرکت مثل Xbox است. در این مطلب قصد داریم تا نحوه محدود کردن زمان استفاده از Xbox One را آموزش دهیم.

برای دسترسی به قابلیت محدودسازی زمان استفاده از Xbox One ابتدا باید یک حساب کاربری گروه خانوادگی مایکروسافت یا همان Family Group ایجاد کنید. این حساب را می‌توانید از طریق ایجاد حساب کاربری در ویندوز 10 ایجاد کنید.

بعد از ایجاد حساب کاربری صفحه مربوط به حساب کاربری را به سمت پایین بکشید و روی گزینه Screen Time کلیک کنید.

زمان استفاده از Xbox One به صورت پیش‌فرض، همه گزینه‌های مربوط به ایجاد محدودیت برای زمان استفاده در حالت غیرفعال هستند. روی دکمه لغزنده کنار گزینه Xbox One کلیک کنید.

زمان استفاده از Xbox One با کلیک روی این دکمه، یک تقویم هفتگی برای شما نمایش داده می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید زمان‌های مجاز برای استفاده از Xbox One را مشخص کنید.

کنسول بازی بعد از انتخاب زمان‌های مجاز، یک پنجره برای شما نمایش داده می‌شود که در آن می‌توانید طول مدت زمانی را که دسترسی به این حساب کاربری در روزهای مشخص شده در تقویم، مجاز است را مشخص کنید. زمانی را که استفاده از دستگاه می‌تواند شروع شود و زمانی که باید تمام شود را انتخاب کنید. در این پنجره می‌توانید چند محدوده زمانی را مشخص کنید.

زمان استفاده از Xbox One در هر روز از هفته که تمایل داشته باشید می‌توانید چند دوره زمانی برای استفاده از Xbox One را مشخص کنید. وقتی زمان‌های مورد نظر خود را انتخاب کردید، کل مدت زمانی که شما برای استفاده از Xbox One مشخص کرده‌اید برای شما نمایش داده می‌شود. در حالت پیش‌فرض شما می‌توانید 24 ساعت هفت روز هفته را از Xbox خود استفاده کنید. اگر می‌‌خواهید مدت زمان استفاده از Xbox را مثلاً به 30 دقیقه در طول روز کاهش دهید، روی منوی در قسمت Time Limit کلیک کنید.

کنسول بازی در این قسمت می‌توانید حداکثر زمانی را که در یک بازه زمانی فرد می‌تواند از Xbox خود استفاده کند مشخص کنید. اگر بخواهید این زمان‌های مشخص شده زمانی‌هایی باشد که استفاده از Xbox در آن‌ها مجاز نیست، روی گزینه Blocked کلیک کنید.

اگر می‌خواهید همین برنامه زمانی برای استفاده از ویندوز 10 نیز تنظیم شود روز دکمه لغزنده دز کنار گزینه Use One Schedule For All Devices کلیک کنید و آن را روشن کنید.

زمان استفاده از Xbox One

ارسال نظر