آموزش مرحله به مرحله افزودن مخاطب جدید در آیفون

رسانه کلیک - در این مطلب نحوه افزودن مخاطب جدید در آیفون ، جستجو و برقراری تماس با فرد را به صورت گام به گام به شما آموزش می دهیم.

آموزش مرحله به مرحله افزودن مخاطب جدید در آیفون

همانطور که می دانید راه های مختلفی برای افزودن مخاطب به آیفون وجود دارد. مثلا می توان با استفاده از گوگل یا iCloud، نام و شماره مخاطبان را به گوشی منتقل کرد. اما گاهی اوقات لازم است تا اطلاعات مخاطب مورد نظر به صورت دستی وارد دستگاه شود. در ادامه شما را با روند این کار آشنا می کنیم.

افزودن مخاطب جدید در آیفون با استفاده از Phone

شما می توانید با بهره گیری از اپلیکیشن Phone و Contacts به راحتی یک مخاطب جدید را به گوشی اضافه کنید. ابتدا وارد Phone شده و به تب Contacts بروید.

حال از قسمت سمت راست و بالای صفحه روی علامت + ضربه بزنید.

نام، نام خانوادگی و مشخصات دیگر فرد را از به ترتیب از بالا به پایین وارد کنید.

صفحه را پایین کشیده و سپس عبارت add phone را بزنید.

شماره مخاطب مورد نظر را در کادری که ظاهر می شود وارد کنید.

ایمیل، آدرس منزل، تاریخ تولد و سایر اطلاعات را نیز می توانید به کادرهای بعدی اضافه کنید.

برای تخصیص زنگ تماس به مخاطب باید وارد قسمت Ringtone شوید. اگر می خواهید شخص مورد نظر حتی در حالت Do Not Disturb نیز امکان دسترسی به شما را داشته باشد، باید به همین قسمت مراجعه کنید.

به صفحه مخاطب بازگشته و برای افزودن تصویر شخص روی لینک Add Photo ضربه بزنید.

گزینه های مختلفی برای انتخاب عکس وجود دارند که از میان آن ها می توان به Memoji و Animoji اشاره کرد. البته مرسوم ترین راه انتخاب تصویر از گالری دوربین است.

در اینجا می توانید به کلیه تصاویر خود دسترسی داشته باشید. کافی است روی عکس ضربه بزنید تا به عنوان تصویر مخاطب انتخاب شود.

حال ابعاد تصویر را تغییر دهید تا درون دایره جای گیرد. سپس گزینه Choose را بزنید.

فیلترهای مختلفی نیز جهت تنوع برای شما در نظر گرفته شده که در صورت تمایل می توانید آن ها را روی تصویر مخاطب اعمال کنید. گزینه Done را بزنید تا تصویر ذخیره شود.

حال به صفحه پروفایل شخص بازگشت داده می شوید. مجددا روی گزینه Done واقع در بالا و گوشه راست تصویر ضربه بزنید.

پس از بازنگری و حصول اطمینان از اطلاعات، گزینه Done را انتخاب کنید تا مخاطب ذخیره شود.

به همین سادگی فرایند افزودن مخاطب جدید در آیفون به اتمام می رسد.

افزودن مخاطب جدید در آیفون با استفاده از فهرست تماس

اگر می خواهید اطلاعات فردی را که اخیرا با شما تماس گرفته ذخیره کنید، دیگر لازم نیست شماره را به صورت دستی وارد کنید.

اپلیکیشن Phone گوشی را باز کرده و به تب Recents بروید.

حال شماره ای که قصد ذخیره کردن آن ا دارید پیدا نموده و روی گزینه i واقع در قسمت راست صفحه ضربه بزنید.

حال عبارت Creat New Contact را انتخاب کنید.

اکنون وارد صفحه New Contact که در بخش قبل نیز ملاحظه کردید می روید؛ با این تفاوت که این بار نیازی به وارد کردن شماره فرد ندارید. کلیه مراحل بخش قبل را برای انتخاب نام، نام خانوادگی، تصویر و غیره انجام دهید و در پایان گزینه Done را بزنید تا مخاطب به دستگاه اضافه شود.

جستجوی نام مخاطب و برقراری تماس

اگر تازه کار هستید و چندان با گوشی های آیفون آشنایی ندارید، ممکن است حین یافتن مخاطب دچار مشکل شوید. راه های مختلفی برای دسترسی به مخاطب وجود دارد که در این بخش آن ها را با یکدیگر مرور می کنیم.

رایج ترین راه برای پیدا کردن مخاطب مورد نظر رفتن به اپلیکیشن Phone و تب Contacts است. در این قسمت می توانید نام شخص را در کادر Search وارد کنید.

اکنون نتایج جستجو برای شما به نمایش در می آیند. روی نام مخاطب زده تا اطلاعات او را بررسی کنید.

حال روی گزینه Call بزنید تا تماس برقرار گردد.

ناگفته نماند که فرایند جستجوی مخاطب را می توان با استفاده از Spotlight Search نیز انجام داد.

با کشیدن صفحه خانه به سمت پایین، نوار جستجو یا همان Search ظاهر می شود. در اینجا می توانید نام مخاطب را وارد کرده و پس از زدن گزینه Call، با او تماس بگیرید.

اما شاید ساده ترین راه برای پیدا کردن و تماس با مخاطب استفاده از دستیار صوتی اپل یعنی Siri باشد. کافی است کلید مجاور گوشی هایی که دارای فناوری Face ID هستند را برای مدتی نگه داشته و عبارت (نام مخاطب) Call را تکرار کنید. برای کمک گرفتن از سیری روی دستگاه های قدیمی تر که مجهز به Touch ID هستند نیز انگشت خود را برای مدتی روی سنسور اثر انگشت نگه دارید.

اگر برای نخستین بار با شخص مورد نظر تماس می گیرید، سیری درباره شماره مخاطب از شما سوال می پرسد اما برای دفعات بعدی شما را مستقیما به او وصل می کند.

اگر اطلاعات مخاطبین شما در Gmail ذخیره شده باشد، می توانید با مراجعه به قسمت Setting گوشی اقدام به بروزرسانی و افزودن مخاطب جدید به آیفون کنید.

ارسال نظر