آموزش نصب افزونه از هاست - 3 راه ساده برای نصب افزونه‌ها در وردپرس

رسانه کلیک - وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای ایجاد وب سایت‌ها است. در این آموزش قصد داریم تا 3 روش ساده و کاربردی برای نصب افزونه از هاست در این سیستم مدیریت محتوا را آموزش دهیم.

آموزش نصب افزونه از هاست - 3 راه ساده برای نصب افزونه‌ها در وردپرس

این آموزش برای مبتدیانی که قصد استفاده از وردپرس را دارند مفید و کاربردی است.

روش‌های نصب افزونه از هاست در وردپرس

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای نصب افزونه‌ها در وردپرس استفاده از داشبورد این سیستم مدیریت محتوا است. با استفاده از داشبورد وردپرس شما می‌توانید تمام افزونه‌ها یا پلاگین‌های رسمی این سیستم مدیریت محتوا را نصب کنید. این افزونه‌ها در مخزن وردپرس موجود هستند.

برای نصب افزونه‌ها در ورد پرس با استفاده از این روش ابتدا وارد داشبورد وردپرس شده و از منویی که در سمت چپ صفحه قرار دارد روی گزینه Plugins و سپس گزینه Add New کلیک کنید.

آموزش نصب افزونه از هاست در نوار چستجو نام افزونه مورد نظر خود را وارد کنید. مثلاً فرض کنید که می‌خواهید افزونه BackWPUP را نصب کنید. در باکس جستجو این عبارت را تایپ کنید . گزینه Search Plugins را انتخاب کنید.

پلاگین اولین گزینه در نتایج جستجو مربوط به همان پلاگینی است که می‌خواهیم آن را نصب کنیم. این گزینه را انتخاب کرده و سپس گزینه Install Now را انتخاب کنید.

آموزش نصب افزونه از هاست بعد از انتخاب این گزینه، وردپرس شروع به دانلود پلاگین و نصب آن می‌کند. به محض تمام شدن کار از شما برای تائید فعال‌سازی پلاگین سؤالاتی پرسیده می‌شود.

پلاگین توجه داشته باشید که تا زمانی که پلاگین را فعال نکنید از این افزونه روی وردپرس نمی‌توانید استفاده کنید. برای فعال کردن افزونه از یا در همان پنجره‌ای که بعد از دانلود افزونه باز می‌شود گزینه Activate Plugin را انتخاب کنید و یا بعد از بستن پنجره از منوی سمت چپ صفحه گزینه Plugins و سپس گزینه Installed Plugins را انتخاب کنید. از فهرست نمایش داده شده پلاگین مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس گزینه Activate را انتخاب کنید.

آموزش نصب افزونه از هاست بارگذاری دستی افزونه‌ها در وردپرس

روش دیگری که برای نصب افزونه‌ها در وردپرس می‌توان از آن استفاده کرد این است که از داشبورد وردپرس به جای استفاده از باکس جستجو، افزونه را ابتدا دانلود کرده و سپس آپلود کنیم.

این روش برای افزونه‌های وردپرسی که در مخزن وردپرس در دسترس نیستند، یا در گیت هاب قرار دارند و همچنین پلاگین‌هایی که شماخودتان ایجاد کرده‌اید استفاده می‌شود.

برای این کار ابتدا وارد منوی Plugins شده و از آنجا گزینه Add New را انتخاب کرده و از منوی باز شده روی گزینه Upload کلیک کنید.

پلاگین برای این کار باید قبلاً افزونه مورد نظر خود را دانلود کرده باشید. بعد از آن از طریق مسیر باز شده فولدر zip مربوط به پلاگین را انتخاب کنید. سپس گزینه Install Now را انتخاب کنید.

با انجام این کار وردپرس پلاگین انتخاب شده را آپلود کرده و بعد از آپلود و نصب شدن آن را فعال می‌کند.

پلاگین

یکی از روش‌هایی که کمتر برای نصب افزونه در وردپرس از آن استفاده می‌شود، استفاده از FTP است. FTPنوعی از دسترسی به سرور نگهداری افزونه است. در بسیاری از سرورهای وردپرسی دسترسی به صورت FTP برای نصب افزونه‌ها وجود دارد. برای این کار ابتدا وارد سرورهایی که از کلاینت FTP استفاده می‌کند مثل FileZilla شده و سپس وارد دایرکتوری مربوط به افزونه‌های ورد پرس شده و از آنجا وارد مسیر wp-content/plugins بشوید.

پلاگین پلاگین دانلود شده را از حالت فشرده خارج کنید و آن را در فولدر Pluginsواقع در پوشه wp-content قرار دهید. فرض کنید ما افزونه W3 Total Cache را دانلود کرده‌ایم و می‌خواهیم از طریق FTP آن را نصب کنیم. برای این کار ابتدا پوشه را از حالت فشرده شده خارج کنید. این کار باعث می‌شود تا پوشه‌ای به اسم w3-total-cache برای شما ایجاد شود. سپس با استفاده از روشی که گفته شد آن را در پوشه Plugins در فولدر wp-content قرار دهید.

افزونه وردپرس برای فعال‌سازی پلاگین از منوی Plugins در منوی سمت چپ صفحه وردپرس روی گزینه Installed Plugins کلیک کنید. افزونه‌ای که از طریق FTP بارگذاری کردید را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Activate کلیک کنید.

ارسال نظر