آموزش ورود به سایت تأمین اجتماعی | چطور از خدمات سایت تأمین اجتماعی استفاده کنیم؟

آیا می‌خواهید در سایت سازمان تأمین اجتماعی کشور ثبت‌نام کنید، سوابق بیمه‌تان را ببینید و یا دیگر امور بیمه‌ای موردنیازتان را بدون مراجعه به شعبه‌های شلوغ سازمان و ترس از ابتلا به ویروس کرونا انجام دهید؟ با آموزش ورود به سایت تأمین اجتماعی و استفاده از خدمات آن همراه کلیک باشید.

آموزش ورود به سایت تأمین اجتماعی | چطور از خدمات سایت تأمین اجتماعی استفاده کنیم؟

خدمات سایت تأمین اجتماعی چیست؟

احتمالاً شما هم تا همین یکی دو سال پیش بارها برایتان پیش آمده بود که برای حل مشکلات بیمه تأمین اجتماعی و یا صدور و تمدید دفترچه بیمه‌تان مدت‌ها در صف‌های شلوغ شعب سازمان تأمین اجتماعی بایستید و همهمه و شلوغی و سروصدا کلافه‌تان کند.

حالا یکی دو سالی است که سازمان تأمین اجتماعی کشور کوشیده بخش عمده خدماتش را به صورت آنلاین و الکترونیکی ارائه کند تا هم دیگر خبری از شعب شلوغ نباشد و هم دسترسی به خدمات این سازمان امکان‌پذیرتر باشد.

بیشتر بخوانید: نسخه الکترونیک چیست؟ | خداحافظی همیشگی با دفترچه‌های کاغذی بیمه

در حال حاضر خدمات سابقه، درخواست کفالت، استعلام اعتبار دفترچه درمانی، مستمری بازماندگان، فیش حقوقی مستمری‌بگیران، بازنشستگی بیمه‌شدگان، گواهی بازرسی از محل اشتغال و کارگاه‌ها، نام‌نویسی کارفرمایان، نام‌نویسی غیرحضوری افراد تبعی، محاسبه سوابق مدت خدمت نظام وظیه، گواهی پرداخت حق بیمه واحدهای ساختمانی، استعلام وضعیت دریافت مستمری و حتی نسخه‌نویسی پزشکان و بسیاری خدمت دیگر در بخش‌های مختلف سایت تأمین اجتماعی کشور به صورت الکترونیکی قابل مشاهده و دسترسی است.

چطور خدمات موردنظرمان را در سایت تأمین اجتماعی جست‌وجو کنیم؟

برای پاسخ دادن به این سوال مطلب آموزشی ورود به سایت تأمین اجتماعی کلیک همراه شماست. برای مشاهده فهرست کامل خدمات و استفاده از آن‌ها، باید ابتدا به سایت سازمان تأمین اجتماعی کشور به آدرس tamin.ir وارد شوید.

آموزش ورود به سایت تأمین اجتماعی

پس از ورود به سایت، در قسمت میز خدمت غیرحضوری، خدمات غیرحضوری مختلف سازمان تأمین اجتماعی را مشاهده می‌کنید. همچنین این خدمات به تفکیک بیمه‌شدگان، کارفرمایان، مستمری‌بگیران، خدمات درمانی و نهادها و مراجع برون‌سازمانی قابل مشاهده است که از قسمت نوار مشخص شده می‌توانید این تنظیم را برای جست‌وجوی بهتر خدمات اعمال کنید.

نوار زیر قسمت میز خدمت غیرحضوری

برای اینکه خدمت و سامانه موردنظرتان را از طریق تایپ کردن عبارت کلیدی‌اش جست‌وجو کنید، در سمت چپ نوار میز خدمت حضوری، روی گزینه فیلترها کلیک کنید. حالا پنجره‌ای برایتان باز می‌شود که در آن با تایپ کردن عبارت کلیدی موردنظر، سامانه درخواستی برایتان جست‌وجو خواهد شد. برای مثال می‌توانید کلمه فیش را برای رسیدن به سامانه فیش حقوقی مستمری‌بگیران تایپ کنید و بعد دکمه اینتر را بزنید تا سایت نتیجه جست‌وجو را برایتان نمایش دهد.

منوی جست‌وجو در نوار میز خدمت غیرحضوری

چطور در سایت تأمین اجتماعی ثبت‌نام کنیم؟

برای ثبت‌نام در سایت سازمان تأمین اجتماعی کشور روی این آدرس کلیک کنید: profile.tamin.ir/view/#/registration

توجه داشته باشید که برای ثبت‌نام در سایت و استفاده از خدمات آن، باید شماره تلفن همراهی که در سایت وارد می‌کنید حتماً به نام خودتان باشد. در غیر این صورت لازم است پس از طی مراحل ثبت‌نام، با در دست داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه خود جهت فعال‌سازی حساب کاربری به یکی از شعب سازمان تأمین اجتماعی استانتان مراجعه کنید.

در این صفحه با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراهتان و بعد کلیک کردن روی دکمه مرحله بعد، وارد مرحله بعدی ثبت‌نام یعنی اطلاعات شناسنامه شوید. سپس مراحل بعدی یعنی ایمیل، پرسش‌های امنیتی، ایجاد گذرواژه (رمز عبور) و در نهایت تأیید اطلاعات وارد شده را پشت سر بگذارید تا ثبت‌نام شما در سایت سازمان تأمین اجتماعی کشور کامل شود.

پس از پایان این مرحله می‌توانید به سایت وارد شده و از خدماتش استفاده کنید.

چطور به سایت تأمین اجتماعی وارد شویم؟

برای دسترسی به صفحه ورود سایت سازمان تأمین اجتماعی کشور روی این آدرس کلیک کنید: account.tamin.ir/auth/login

در این بخش لازم است نام کاربری‌تان را که همان کدملی شماست، به همراه گذرواژه موردنظرتان که در هنگام ثبت‌نام انتخاب کرده‌اید، وارد کنید.

آموزش ورود به سایت تأمین اجتماعی صفحه ورود به سیستم سازمان تأمین اجتماعی

اگر گذرواژه ورود به سایت تأمین اجتماعی را فراموش کردیم چه‌کار کنیم؟

اگر گذرواژه ورود به سایت تأمین اجتماعی را فراموش کردید یا به هر دلیل دیگری امکان ورود به سایت فراهم نبود و به شما اخطار خطا می‌داد، می‌توانید از طریق گزینه بازیابی گذرواژه که در قسمت پایین منوی ورود قرار دارد، نسبت به بازیابی رمز عبورتان اقدام کنید.

پیشنهاد می‌شود قبل از بازیابی رمز عبور، روشن و خاموش بودن کلید caps lock را چک کنید.

چنانچه روش بازیابی رمز عبور از طریق پیامک را انتخاب کنید، یک پیامک حاوی رمز عبور موقت در اختیارتان قرار می‌گیرد. مدت استفاده از این رمز عبور 20 دقیقه است.

پس از ورود به سایت سازمان تأمین اجتماعی، قابلیت دسترسی به بخش‌های مختلف سایت از جمله مشاهده سوابق بیمه‌ای خود را پیدا خواهید کرد.

ارسال نظر