آموزش ویرایش عکس با اپلیکیشن Photos در گوشی‌های آیفون (قسمت دوم)

رسانه کلیک - در این مطلب ویرایش عکس با اپلیکیشن Photos در گوشی‌های آیفون را آموزش می‌دهیم تا بتوانید خیلی سریع و راحت عکس‌های خود را ادیت کنید. 

آموزش ویرایش عکس با اپلیکیشن Photos در گوشی‌های آیفون (قسمت دوم)

در قسمت قبل این مطلب به بررسی چگونگی اعمال برخی ویرایش‌های جزئی پرداختیم. در این قسمت می‌خواهیم به ادامه قابلیت‌های موجود برای ویرایش عکس با اپلیکیشن Photos در آیفون بپردازیم.

۴- ویرایش با اعمال فیلترهای آماده برنامه

یکی از قابلیت‌های محبوب برای ویرایش عکس با اپلیکیشن Photos ، فیلترهای مختلف برای تغییر رنگ تصویر است. در حالی که ایجاد تغییرات در نور، تضاد و رنگ در تصاویر همه مستلزم ایجاد تغییرات دستی است، ویرایش با فیلترهای پیش‌فرض، ساده‌تر و مناسب کسانی ‌است که تجربه زیادی در ویرایش تصویر ندارند. برای این کار بر روی گزینه‌ی وسط در صفحه‌ی ویرایش (تصویر سه دایره در هم)‌ بزنید. لیست فیلترهای پیش‌فرض برنامه برای شما نمایش داده می‌شود که شما می‌توانید از بین این فهرست فیلتر مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید. در هر بار تنها می‌توانید یک فیلتر را بر روی عکس خود قرار دهید اما جای نگرانی نیست شما می‌توانید هر زمان که خواستید فیلتر روی عکس خود را عوض کنید.

ویرایش عکس با اپلیکیشن Photos

اپل همچنین قابلیت عکاسی با فیلتر را نیز فعال کرده است و شما می‌توانید در همان زمان عکاسی فیلتر دلخواه خوزد را بر روی تصویر اعمال کنید. این گزینه در بالا سمت راست برنامه‌ی دوربین و با همان شکل سه دایره‌ی تو در تو در صفحه‌ی تلفن‌همراه شما مشخص شده است.

۵- برش تصویر و تنظیم کادر

اولین گزینه از سمت راست منوی ویرایش تصویر اختصاص به تراز کردن و برش تصویر دارد و به شما اجازه می‌دهد کادر تصویر خود را ویرایش کنید.

ویرایش عکس با اپلیکیشن Photos

وقتی بر روی این گزینه کلیک کنید چند امکان مختلف که شامل:

  • گزینه‌ی اول شامل تراز کردن تصویر است برای این‌کار، اسلایدر را به راست یا چپ بکشید تا تصویر شما به بهتربن نحو تراز شود.
  • گزینه‌ی دوم و سوم اختضاص به ویرایش و تنظیم پرسپکتیو دارد. گزینه‌ی دوم اختصاص به تغییر زاویه‌ی دید به‌صورت افقی دارد و گزینه‌ی سوم مربوط به تغییر عمودی زاویه‌ی دید است.

گزینه‌های دیگری برای ویرایش کادر در این بخش وجود دارد که می‌توان از بین آنها چرخش ۹۰ درجه و معکوس کردن تصویر را نام برد.

ویرایش عکس با اپلیکیشن Photos همچنین در بالای صفحه گزینه‌ی دیگری برای تطبیق اندازه عکس وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن نسبت اندازه‌های عکس خود را به 16:9، 10:8، مربع، 4:3، 3:2 و دیگر گزینه‌های این بخش، تغییر دهید.

و اخرین گزینه این بخش امکان برش تصویر و حذف هرگونه سوژه مزاحم در تصویر است. در این بخش بر روی تصویر شما یک کادر با گوشه‌های سفید به نمایش درمی‌آید که شما می‌توانید این گوشه‌ها را در هرجای تصوری خود که می‌خواهید کادربندیتان در آنجا قرار گیرد بگذارید.

پس از اتمام ویرایش گزینه‌ی Done را بزنید تا تمام تغییراتی که ایجاد کردید بر روی تصویرتان اعمال شود.

علی‌رغم اینکه برنامه‌های جانبی متعددی برای ویرایش عکس در آیفون وجود دارد؛ اما ویرایش عکس با اپلیکیشن Photos خود آیفون به اندازه‌ی کافی برای ایجاد تغییرات، خوب و کارآمد هست تا شما را نصب و کار با برنامه‌های جانبی بی‌نیاز کند.

ارسال نظر