آموزش پیدا کردن متن در مرورگر Safari در گوشی‌های آیفون و آیپد

رسانه کلیک - گاهی اوقات پیدا کردن اطلاعات خاص در مرورگر Safari کمی سخت و دشوار است. خوشبختانه Safari به کاربران خود امکان جستجوی متن را در صفحه جاری با استفاده از کیبورد و یا قابلیت تاچ صفحه می‌دهد.

آموزش پیدا کردن متن در مرورگر Safari در گوشی‌های آیفون و آیپد

در این مطلب قصد داریم تا نحوه جستجوی متن با استفاده از این دو قابلیت را آموزش دهیم.

جستجوی متن با استفاده از قابلیت تاچ در مرورگر Safari

اگر شما می‌خواهید از قابلیت تاچ صفحه برای پیدا کردن متن در مرورگر Safari استفاده کنید باید مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا مرورگر Safari را باز کنید . سپس صفحه وب مورد نظر خود را باز کنید. وقتی صفحه مورد نظر شما بارگذاری شد، در نوار آدرس که در بالای صفحه ظاهر شده است کلیک کنید.

جستجوی متن در مرورگر Safari وقتی روی نوار آدرس بالای صفحه کلیک می‌کنید، کیبورد شما روی صفحه‌نمایش داده می‌شود. همچنین آدرس صفحه جاری نیز به صورت هایلایت در می‌آید. می‌توانید آدرس را با استفاده از دکمه Backspace که روی کیبورد قرار دارد آدرس مورد نظر را پاک کنید.

جستجوی متن در مرورگر Safari متنی را که می‌خواهید در صفحه جاری جستجو کنید، روی نوار آدرس تایپ کنید. روی گزینه On This Page که در منوی نمایش داده شده قرار دارد کلیک کنید. سپس روی گزینه Find که زیر آن نمایش داده شده است کلیک کنید .

جستجوی متن در مرورگر Safari با این کار منوی باز شده بسته می‌شود و متنی که در نوار آدرس تایپ کرده‌اید در متن صفحه جاری جستجو شده و با هایلایت زرد رنگ نمایش داده می‌شود.

جستجوی متن در مرورگر Safari می‌توانید با استفاده از کلیدهای جهت‌نما صفحه را بالا و پایین ببرید.

جستجوی متن در مرورگر Safari وقتی جستجوی شما به پایان رسید، روی گزینه Done که در قسمت پایین سمت چپ قرار دارد کلیک کنید.

جستجوی متن در مرورگر Safari جستجو در صفحه وب باز شده در مرورگر Safari با استفاده از کیبورد

اگر شما کیبورد اکسترنال دارید و آن را به آیفون یا آیپد خود متصل کرده‌اید، می‌توانید از آن برای جستجوی متن در مرورگر Safari استفاده کنید. برای این کار ابتدا دو کلید Command و F را هم‌زمان فشار دهید تا نوار جستجو روی صفحه‌نمایش داده شود.

جستجوی متن در مرورگر Safari به محض نمایش نوار جستجو، روی کادر متنی کلیک کرده و سپس عبارت و یا متن مورد نظر را تایپ کنید. عبارت مورد جستجو روی صفحه مایش داده شده با هایلایت زرد رنگ نمایش داده می‌شود.

با کلیدهای جهت‌نما که روی صفحه‌نمایش داده می‌شود، می‌توانید صفحه را بالا و یا پایین ببرید.

ارسال نظر