نحوه به‌اشتراک‌گذاری توییت‌های موقت با استفاده از قابلیت Fleets

رسانه کلیک - در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد تا با استفاده از قابلیت Fleets پست های موقت تولید کرده و آن ها را در شبکه اجتماعی توییتر به اشتراک بگذارید.

نحوه به‌اشتراک‌گذاری توییت‌های موقت با استفاده از قابلیت Fleets

امروزه به اشتراک گذاری پست های موقت در رسانه های اجتماعی به یک امر رایج تبدیل شده است. این ویژگی که در توییتر تحت عنوان Fleets شناخته می شود، امکان انتشار توییت موقت (که معمولا بر مبنای احساسات، نظرات و تفکرات لحظه ای هستند) را برای کاربر فراهم می آورد. در ادامه شما را با نحوه استفاده از این ویژگی آشنا خواهیم کرد.

قابلیت Fleets توییتر

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، واژه Fleets عموما به نشر توییت های موقت مرتبط می شود. یک توییت معمولی برای همیشه در تایم لاین باقی می ماند؛ مگر اینکه کاربر پس از مدتی آن را به صورت دستی حذف کند. حال آنکه یک فلیت تنها به مدت 24 ساعت قابل نمایش است. فلیت ها می توانند یک تصویر، متن، ویدیو و یا یک ریتوییت (یا توییت باز ارسال شده) باشند.

فلیت ها برای دستگاه های اندرویدی، آیفون و آیپد، در قسمت بالای صفحه ظاهر می شوند. وجود یک حلقه آبی پیرامون یک پروفایل بیانگر آن است که کاربر هنوز همه یا چند مورد از فلیت ها را مشاهده نکرده است. در صورت مشاهده تمام فلیت ها این حاقه به رنگ سفید در می آید.

نحوه کار با قابلیت Fleets

ابتدا اپلیکیشن توییتر را در آیفون، آیپد یا دستگه اندرویدی خود به اجرا درآورید. دسته ای از فلیت ها در قسمت بالای صفحه به نمایش در می آیند. برای شروع گزینه Add را بزنید.

چهار گزینه در قسمت پایین صفحه ساخت فلیت برای شما به نمایش در می آیند که به شرح زیر هستند:

  • Text: نوشتن متن در یک صفحه خالی
  • Gallary: انتخاب تصویر یا ویدیو از حافظه محلی
  • Capture: گرفتن یک عکس جدید
  • Video : ساخت یک ویدیوی جدید

برای ساخت یک فلیت متنی می توانید روی صفحه ضربه زده و نوشته مورد نظر خود را تایپ کنید. امکان تغییر پس زمینه، رنگ، اندازه و تنظیم نوشته نیز وجود دارد.

در صورت انتخاب یک تصویر از گالری، می توانید رنگ پس زمینه را تغییر داده و از ابزارهای مشابه برای نوشتن متن روی عکس استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که امکان ویرایش و بریدن ویدیوهای گالری نیز در این قسمت وجود دارد.

قابلیت Fleets

در صورت گرفتن تصویر یا ویدیوی جدید نیز می توانید از کلیه ابزارهای فوق استفاده کنید. پس از اینکه فلیت آماده ارسال شد، کافی است تا روی گزینه Fleet واقع در گوشه سمت راست و بالای تصویر ضربه بزنید و توییت موقت را به اشتراک بگذارید.

سایر کاربردهای Fleets

یکی دیگر از موارد استفاده از قابلیت Fleet، ارسال یک توییت به عنوان فلیت است. برای انجام این کار توییت مورد نظر را پیدا کرده و روی آیکون Share ضربه بزنید.

از منوی ظاهر شده، گزینه Share in a Fleet را انتخاب کنید.

قابلیت Fleets

حال توییت مذکور در صفحه ساخت فلیت به نمایش در می آید و شما می توانید رنگ پس زمینه را تغییر داده و به آن متن اضافه کنید. پس از پایان کار باید گزینه Fleet را بزنید.

اگر نمی خواهید فلیت های شما پس از گذشت 24 ساعت ناپدید شوند، باید آن ها را به صورت توییت معمولی در آورید. ابتدا روی تصویر پروفایل خود ضربه بزنید تا آخرین فلیت ارسالی ظاهر شود.

قابلیت Fleets

روی آیکون جهت دار واقع در سمت راست صفحه ضربه بزنید.

در اینجا می توانید فلیت مورد نظر را با زدن گرینه Delete Fleet حذف کرده و یا با زدن Tweet This آن را به شکل توییت درآورید.

حال صفحه مربوط به نوشتن توییت به نمایش در می آید و شما می توانید پیش از ارسال فلیت به عنوان توییت، کامنت خود را روی آن درج کنید.قابلیت Fleets

پست های موقت از محبوبیت بسیاری در شبکه های اجتماعی به ویژه اسنپ چت، اینستاگرام و حتی یوتیوب برخوردار هستند و حالا این ویژگی در توییتر نیز قابل دسترس شده است.

ارسال نظر