آموزش کاهش فضای اشغال شده توسط واتساپ در اندروید و iOS

رسانه کلیک - در این مطلب روش کاهش فضای اشغال شده توسط واتساپ در سیستم عامل‌های اندروید و iOS را آموزش می‌دهیم. 

آموزش کاهش فضای اشغال شده توسط واتساپ در اندروید و iOS

هر فایلی که در واتساپ دانلود می‌کنید، بخشی از حافظه ذخیره‌سازی گوشی شما را اشغال می‌کند. هرچه‌قدر تعداد گروه‌ها و چت‌های شما در این اپلیکیشن بیشتر باشد فضای بیشتری اشغال می‌شود. در این مطلب روش کاهش این فضای اشغال شده توسط واتساپ در سیستم عامل‌های اندروید و iOS را آموزش می‌دهیم.

کاهش فضای اشغال شده توسط واتساپ در اندروید

وارد اپلیکیشن واتساپ شوید و روی سه نقطه بالای تصویر کلیک کنید.

گزینه Setting را انتخاب کنید.

وارد بخش Data and Storage Usage شوید.

فضای اشغال شده توسط واتساپ

در این صفحه بخشی به نام Storage Usage وجود دارد که به شما می‌گوید اپلیکیشن واتساپ چه مقدار از فضای ذخیره‌سازی گوشی شما را اشغال کرده است.

وقتی وارد این بخش شوید، یک لیست از تمام چت‌های شما در این اپلیکیشن نمایش داده می‌شود. این نام‌ها بر اساس فضایی که اشغال کرده‌اند مرتب شده‌اند. روی اولین گزینه لیست که بیشترین فضا را اشغال کرده است کلیک کنید.

در این مرحله شما تعداد پیام‌ها، تصاویر، ویدیوها و تعداد تمام فایل‌های ارسالی و دریافتی خود در این چت را مشاهده می‌کنید. روی گزینه Free Up Space که گوشه سمت راست و پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید.

هر نوع رسانه‌ای (تصویر، فیلم، ویس و...) که می‌خواهید پاک کنید را انتخاب و تیک کنار آن را فعال کنید. سپس روی گزینه Delete Items کلیک کنید.

فضای اشغال شده توسط واتساپ

گزینه Clear Messages در پاپ‌آپی که برایتان باز می‌شود را انتخاب کنید. با این کار فایل‌هایی که انتخاب کرده بودید پاک می‌شوند و فضای گوشی شما باز می‌شود.

کاهش فضای اشغال شده توسط واتساپ در iOS

فرآیند انجام این کار در گوشی‌های ایفون کاملا متفاوت است. واتساپ خود را باز کنید و از پایین صفحه وارد تب Setting شوید. سپس بخش Data and Storage Usage را باز کنید.

گزینه Storage Usage را انتخاب کنید.

فضای اشغال شده توسط واتساپ

در اینجا لیستی از تمام چت‌های واتساپ خود به همراه فضایی که اشغال کرده‌اند مشاهده می‌کنید. روی نام موردنظر خود کلیک کنید تا اطلاعات جزئی و دقیق درباره چت با این فرد را مشاهده کنید. گزینه Manage که پایین صفحه قرار دارد را لمس کنید.

اکنون آن دسته از فایل‌هایی که می‌خواهید پاک کنید را انتخاب کنید.

سپس روی گزینه Clear کلیک کنید.

در صفحه پاپ‌آپی که باز می‌شود باز هم روی گزینه Clear کلیک کنید.

ارسال نظر