آموزش کیف پول متامسک | چگونه از MetaMask استفاده کنیم؟

کیف پول متامسک با بیش از 1 میلیون کاربر، یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین کیف پول‌های اتریوم محسوب می‌شود، اما نحوه استفاده از آن چگونه است؟

آموزش کیف پول متامسک | چگونه از MetaMask استفاده کنیم؟

آموزش استفاده از کیف پول متامسک

متامسک یک کیف پول نرم‌افزاری است که برای ذخیره‌سازی اتریوم و توکن‌ها ساخته شده با استاندارد ERC-20 استفاده می‌شود. این کیف پول رایگان و امن است و به برنامه‌های وب غیرمتمرکز اجازه می‌دهد تا با بلاک چین اتریوم تعامل داشته باشند.

کیف پول متامسک به‌صورت افزونه برای مرورگرهای کروم، فایرفاکس، Brave و Edge ارائه شده است. این کیف پول همچنین به‌صورت اپلیکیشن برای سیستم‌عامل iOS و اندروید نیز قابل دریافت است.

در این مطلب ما از مرورگر Google Chrome استفاده خواهیم کرد، اما روش استفاده برای تمام مرورگرها یکسان است.

در ابتدا وارد سایت رسمی MetaMask شده و روی گزینه Download Now کلیک کنید.

سایت رسمی متامسک سایت رسمی متامسک

در صفحه بعدی مرورگر شما به‌صورت خودکار شناخته خواهد شد. گزینه Install MetaMask for Chrome (یا نام مرورگر خود) را انتخاب کنید.سایت رسمی متامسک

در مرحله بعد، فروشگاه وب برایتان باز می‌شود و می‌توانید با انتخاب گزینه Add to Chrome و سپس Add extenstion، افزونه را دانلود و نصب کنید.

دانلود کیف پول متامسک دانلود کیف پول متامسک

دانلود کیف پول متامسک

پس از پایان دانلود صفحه زیر برایتان باز می‌شود. گزینه Get Started را انتخاب کنید.

در صفحه بعد دو گزینه برایتان نمایان می‌شود. گزینه اول برای افرادی است که قبلا کیف پول متامسک داشته‌اند و می‌خواهند کیف پول خود را مجددا بازیابی کنند.

اما گزینه دوم برای کسانی است که می‌خواهند یک کیف پول متامسک جدید بسازند. اگر قصد این کار را دارید، روی Create a wallet کلیک کنید.

در صفحه بعدی متامسک از شما درخواست جمع‌آوری اطلاعات برای بهبود نرم‌افزار را خواهد کرد. البته متامسک هیچ‌گونه اطلاعات شخصی و امنیتی را جمع‌آوری نمی‌کند و IP شما نیز مصون خواهد ماند. اگر این اجازه را به متامسک می‌دهید گزینه I Agree و در غیر این صورت No Thanks را انتخاب کنید.

در مرحله بعد باید رمز عبوری برای کیف پول خود تعریف کنید. این رمز عبور باید حداقل 8 کارکتر باشد. پیشنهاد می‌شود که رمز عبورتان ترکیبی از حروف بزرگ، کوچک و اعداد باشد. پس از واردکردن رمز عبور، تیک I have read and agree to the Terms of Use را زده و روی Create کلیک کنید.
رمز عبور متامسک

در صفحه بعدی یک ویدئو آموزش شامل نکات امنیتی برایتان آورده شده که نکات آن را برایتان توضیح خواهیم داد. روی Next کلیک کنید.

ویدئو متامسک

عبارت بازیابی متامسک

عبارت بازیابی، تنها راه بازیابی کیف پول است. این عبارت شامل کلیدهای خصوصی و کلیدهای عمومی می‌شود؛ بنابراین هیچ‌گاه نباید آن را با هیچ فردی به اشتراک گذاشت.

در این مرحله با کلیک بر روی CLICK HERE TO REVEAL SECRET WORDS می‌توانید عبارت 12 کلمه‌ای بازیابی خود را مشاهده کنید. این عبارت را به‌صورت فیزیکی (نه دیجیتال) در چند مکان امن مختلف یادداشت کنید تا در صورت نیاز بتوانید کیف پول خود را بازیابی کنید. هنگامی که عبارت را یادداشت کردید روی Next کلیک کنید.

عبارت بازیابی متامسک عبارت بازیابی متامسک

در این صفحه باید 12 کلمه بازیابی را به ترتیب درست وارد کنید تا متامسک بتواند از دسترسی شما به آن‌ها اطمینان حاصل کند. پس از اتمام این مرحله Confirm را انتخاب کنید.عبارت بازیابی متامسک

در این مرحله ساخت کیف پول متامسک به اتمام رسیده و با کلیک روی All Done وارد متامسک خواهید شد.

صفحه اصلی کیف پول متامسک صفحه اصلی کیف پول متامسک

بیشتر بخوانید: آموزش بازیابی کیف پول تراست والت | در صورت فراموشی رمز Trust Wallet چه کنیم؟

امیدواریم آموزش استفاده از کیف پول متامسک برایتان مفید واقع شود. کلیک بی‌صبرانه منتظر شنیدن سؤالات، نظرات و پیشنهادات شماست.

ارسال نظر