آموزش گام به گام فعال سازی قابلیت تشخیص صدا در آیفون

رسانه کلیک –  در این مطلب قصد داریم تا نحوه فعال سازی قابلیت تشخیص صدا (Sound Recognition) در آیفون را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم.

آموزش گام به گام فعال سازی قابلیت تشخیص صدا در آیفون

قابلیت تشخیص صدا یا همان Sound Recognition نخستین بار برای iOS 14 عرضه شد. این ویژگی عموما برای افراد کم شنوا و ناشنوا طراحی شده است؛ بدین ترتیب که گوشی با استفاده از هوش پردازشی خود، صداهای خاص مانند آژیر خطر، زنگ آیفون، واق واق سگ، دزدگیر، دتکتور دود و غیره را تشخیص داده و اعلان های بصری را برای کاربر به نمایش در می آورد؛ آن هم بدون آنکه به اینترنت متصل باشد. در ادامه نحوه فعال سازی قابلیت تشخیص صدا را به صورت مرحله به مرحله آموزش خواهیم داد.

نحوه فعال سازی و استفاده از ویژگی تشخیص صدا در آیفون

ابتدا به قسمت تنظیمات یا همان Settings آیفون بروید.

حال روی گزینه Accessibility ضربه بزنید.

سپس به قسمت Hearing رفته و سوییچ مقابل Sound Recognition را فعال کنید تا به رنگ سبز درآید.

در پایین صفحه گزینه ای به نام Sounds وجود دارد که با انتخاب آن می توانید فهرست صداهای قابل تشخیص توسط آیفون را مشاهده کنید.

با فعال کردن سوییچ مقابل هر یک از این صداها، آیفون قابلیت شناسایی آن ها را پیدا خواهد کرد. در iOS 14 امکان تشخیص صداهای زیر وجود دارد:

  • زنگ خطر آتش
  • آژیر
  • زنگ خطر دود
  • صدای گربه
  • صدای سگ
  • صدای تجهیزات خانگی
  • بوق ماشین
  • زنگ آیفون منزل
  • ضربه زدن به در
  • صدای آب جاری
  • صدای گریه نوزاد و کودک

پس از فعال کردن هر یک از گزینه های فوق، سوییچ مقابل آن به رنگ سبز در می آید.

حال گزینه Back را زده و از تنظیمات خارج شوید.

برای حصول اطمینان از عملکرد قابلیت تشخیص صدا می توانید فیلم گریه نوزاد یا آژیر خطر را در یوتیوب اجرا کنید. همانطور که در شکل زیر می بینید، اعلان مورد نظر در بالای صفحه آیفون ظاهر خواهد شد.

شما سپس می توانید فهرستی از این اعلان ها را در Notification Center آیفون مشاهده کنید.

نحوه راه اندازی قابلیت تشخیص صدا از Control Center

شما همچنین قادر خواهید بود تا از طریق میانبر Control Center (مرکز کنترل)، قابلیت تشخیص صدا را سریعا فعال یا غیر فعال کنید. اما ابتدا لازم است تا میانبر Control Center را در صفحه ایجاد نمایید.

ابتدا به قسمت تنظیمات آیفون رفته و روی گزینه Control Center ضربه بزنید.

حال به ترتیب گزینه های More Controls و Sound Recognition را انتخاب کنید. یک دایره سبز رنگ باید مانند شکل در کنار این گزینه وجود داشته باشد.

اکنون قابلیت تشخیص صدا باید به فهرست Included Controls واقع در بالای صفحه تنظیمات Control Center اضافه شده باشد. برای اولویت بندی آیتم ها می توانید انگشت خود را روی سه خط افقی مقابل میانبر گذاشته و آن را به سمت بالا یا پایین بکشید.

حال هرگاه که مایل به فعال سازی قابلیت تشخیص صدا باشید می توانید میانبر Control Center را باز کرده و روی آیکون Sound Recognition ضربه بزنید. دسترسی به Control Center به دو طریق زیر صورت می گیرد:

آیفون X و مدل های جدیدتر: انگشت خود را ازگوشه سمت راست و بالای صفحه به سمت پایین بکشید.

آیفون SE، آیفون 8 یا مدل های قدیمی تر: انگشت خود را از کناره پایینی صفحه به بالا بکشید.

پس از انتخاب میانبر Sound Recognition از قسمت Control Center، فهرستی از صداهای قابل تشخیص به نمایش در می آید. حال باید آیتم های مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای خروج از این بخش کافی است تا روی نواحی خارج از فهرست ضربه بزنید.

جهت غیر فعال سازی ویژگی تشخیص صدا نیز می توانید مجددا به قسمت Control Central رفته و سوییچ میانبر Sound Recognition را خاموش کنید.

ارسال نظر