اجرای مرورگر کروم با استفاده از میانبرهای صفحه کلید در ویندوز 10

رسانه کلیک - اگر شما از کاربران مرورگر کروم هستید و می‌خواهید این مرورگر را با استفاده از کلیدهای میانبر در صفحه کلید باز کنید به شما توصیه می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

اجرای مرورگر کروم با استفاده از میانبرهای صفحه کلید در ویندوز 10

در ویندوز 10 شما می‌توانید از میانبرهای مختلفی برای باز کردن اپلیکیشن‌ها استفاده کنید. برخی از این کلیدهای میانبر از پیش تعریف شده‌اند اما شما می‌توانید کلیدهای میانبر مخصوص به خود را برای باز کردن اپلیکیشن‌ها استفاده کنید.

برای ایجاد کلیدهای میانبر برای باز کردن و اجرا کردن مرورگر کروم ابتدا منوی Start را باز کنید. برای این کار روی آیکون منوی start که در نوار منوی سمت چپ پایین صفحه نمایش قرار دارد کلیک کنید.

اجرای مرورگر کروم با استفاده از میانبرهای صفحه کلید فهرست اپلیکیشن‌ها را به سمت پایین بکشید تا گزینه Google Chrome را پیدا کنید. سپس آیکون مربوط به مرورگر کروم را به سمت دسکتاپ درگ و دراپ کنید (با ماوس آیکون را به سمت صفحه دسکتاپ بکشید و سپس رها کنید). در این حالت یک آیکون میانبر روی صفحه برای شما ایجاد می‌شود.

کلیدهای میانبر صفحه کلید روی آیکون میانبر مرورگر کروم روی دسکتاپ کلیک راست کنید و سپس گزینه Properties را انتخاب کنید.

مرورگر کروم با کلیک روی این گزینه پنجره Properties برای شما باز می‌شود. در برگه Shortcuts یک گزینه با نام Shortcut Key وجود دارد که در جعبه متنی روبروی آن عبارت None نمایش داده می‌شود. این یعنی هیچ کلید میانبری برای این مرورگر انتخاب نشده است.

مرورگر کروم روی کادر متنی کلیک کنید و سپس روی صفحه دو کلید میانبری را که می‌خواهید با فشار دادن آن‌ها مرورگر کروم باز شود فشار دهید. وقتی روی این کادر متنی کلید کنید به صورت خودکار عبارت Ctrl + alt روی آن نمایش داده می‌شود. کلیدی که می‌خواهیم با فشار دادن هم‌زمان دو کلید Ctrl و Alt و آن کلید، مرورگر باز شود را انتخاب کنید. مثلاً ما می‌خواهیم با فشار دادن کلید Ctrl + Alt + C مرورگر کروم باز شود پس کلید C را فشار می‌دهیم.

کلیدهای میانبر صفحه کلید توجه کنید که کلیدهایی که انتخاب می‌کنید نباید قبلاً به عنوان کلید میانبر تعریف شده باشند. مثلاً شما نمی‌توانید از کلیدهای میانبر Ctrl + Alt + Tab برای باز کردن مرورگر کروم استفاده کنید چون قبلاً برای انجام کار دیگری انتخاب شده‌اند. بعد از انتخاب کلیدهای میانبر روی گزینه apply کلیک کنید و در نهایت روی دکمه OK کلیک کنید.

مرورگر کروم به این ترتیب کلید میانبر برای باز کردن مرورگر کروم انتخاب شده است و شما می‌توانید از این به بعد از این کلیدها برای باز کردن و اجرای مرورگر کروم استفاده کنید. برای اینکه کلیدهای میانبر را حذف کنید همه مراحل بالا را تکرار کنید و کلیدهای میانبر روبروی گزینه Shortcut Key را پاک کنید.

ارسال نظر