ارسال پیام از اینستاگرام به فیسبوک با استفاده از پیام رسانی میان برنامه ای

رسانه کلیک – در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد تا با استفاده از قابلیت پیام رسانی میان برنامه ای (Cross-App Messaging) از طریق اپلیکیشن اینستاگرام به دوستان خود در فیس بوک پیام بفرستید.

ارسال پیام از اینستاگرام به فیسبوک با استفاده از پیام رسانی میان برنامه ای

اگر به خاطر داشته باشید اینستاگران در سال 2012 تحت مالکیت فیس بوک درآمد اما پلتفرم های آن ها همچنان جدا از هم باقی ماند. اما اکنون اوضاع تغییر کرده و شما می توانید با استفاده از قابلیت پیام رسانی میان برنامه ای یا همان Cross-App Messaging، از طریق اپلیکیشن اینستاگرام به دوستان خود در فیس بوک پیام فرستاده و از حال آن ها باخبر شوید. در ادامه نحوه انجام این کار را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش می دهیم.

قابلیت پیام رسانی میان برنامه ای روی هر دو اپلیکیشن کار می کند؛ یعنی از طریق اپ فیسبوک مسنجر نیز می توانید به دوستان خود در اینستاگرام پیام بفرستید. البته باید بگوییم که این قابلیت در اینستاگرام مشهودتر است؛ چراکه در بروزرسانی جدید آیکون دایرکت به آیکون مسنجر تغییر یافته است.

قابلیت Cross-App Messaging محدودیت هایی هم دارد؛ مثلا شما از طریق اینستاگرام تنها می توانید به افراد در فیسبوک پیام بفرستید، نه گروه ها و صفحات. از طریق اپلیکیشن مسنجر نیز تنها می توان تنها به حساب اینستاگرام شخص دسترسی داشت و امکان ارسال پیام به گروه ها وجود ندارد. توجه داشته باشید که این دو اپلیکیشن هنوز به طور کامل با یکدیگر ادغام نشده اند؛ لذا انکان مشاهده صفحه مکالمات مسنجر در اینستاگرام و بالعکس وجود ندارد و کاربر باید برای مشاهده کلیه پیام ها به اپلیکیشن مربوطه مراجعه کند.

برای استفاده از قابلیت پیام رسانی میان برنامه ای در اینستاگرام، ابتدا اپلیکیشن را باز کرده و روی آیکون مسنجر واقع در گوشه سمت راست و بالای صفحه ضربه بزنید (این قابلیت برای آیپد، آیفون و دستگاه های اندرویدی در نظر گرفته شده است).

حال نام فرد مورد نظر را در قسمت Search تایپ کنید.

نتایج جستجو در برای شما به نمایش در می آیند. دارندگان حساب اینستاگرام در بالای صفحه قرار می گیرند و اعضای فیسبوک کمی پایین تر و در قسمت Facebook Friends ظاهر می شوند. شخص مورد نظر را انتخاب کنید و یا برای مشاهده نتایج بیشتر روی گزینه See All ضربه بزنید.

حال پیامی تحت عنوان You're Messaging a Facebook Account ظاهر می شود که ساز و کار قابلیت پیام رسانی میان برنامه ای را به صورت مختصر در آن نوشته شده است. طرف مقابل نیز پیام مشابهی را دریافت خواهد کرد.

اگر شخص مورد نظر در فیسبوک جزو فهرست دوستان شما نباشد، از او خواسته می شود تا مانند شکل زیر پیش از خواندن نوشته، پیام را تایید کرده و گزینه Accept را بزند.

این فرایند هنگام ارسال پیام از مسنجر به اینستاگرام نیز تکرار می شود. یعنی شما باید در ابتدا اسم شخص را جستجو کرده و سپس پیام خود را ارسال نمایید. درست مانند حالت فوق، پیام هایی برای هر دو طرف به نمایش در می آیند.

قابلیت Cross-App Messaging می تواند در بعضی مواقع بسیار کارآمد و مفید باشد. اما اگر این دو برنامه بیشتر با یکدیگر ادغام شوند شاهد تغییرات بزرگی خواهیم بود و ممکن است کار از این هم ساده تر شود.

ارسال نظر