آیا استخراج بیت کوین با کامپیوتر و لپتاپ سودآوری دارد؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که استخراج بیت کوین با کامپیوتر و لپتاپ های معمولی امکان‌پذیر است، اما به هیچ عنوان سودآوری ندارد و تنها به سیستم‌هایتان آسیب خواهد زد و قبض برقتان را سنگین‌تر می‌کند.

آیا استخراج بیت کوین با کامپیوتر و لپتاپ سودآوری دارد؟

استخراج بیت کوین با کامپیوتر و لپتاپاستخراج بیت کوین با کامپیوتر و لپتاپ

شبکه بلاک چین بیت کوین به‌عنوان اولین ارز دیجیتال سال 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو ایجاد و از همان زمان استخراج آن نیز آغاز شد. در آن زمان استخراج بیت کوین با پردازنده مرکزی (CPU) کامپوتر و لپتاپ های معمولی انجام می‌شد.

باگذشت زمان و پیوستن افراد بیشتری به شبکه بیت کوین، سختی استخراج بیت کوین افزایش یافت و استخراجگران برای حفظ سودآوری خود دست به استفاده از کارت‌های گرافیک (GPU) برای استخراج یا به‌اصطلاح ماین کردن بیت کوین زدند.

با گسترش شبکه بیت کوین، شرکت‌ها دستگاه‌های مخصوصی (ASIC) را برای استخراج بیت کوین با الگوریتم SHA-256 تولید کردند که بازده و قدرتشان بسیار بیشتر از کارت‌های گرافیک و پردازنده‌های معمولی بود. توسعه و تولید این دستگاه موجب افزایش هرچه بیشتر سختی شبکه شد و در حال حاضر استخراج بیت کوین تنها با این دستگاه‌ها انجام می‌شود.

آیا استخراج بیت کوین با کامپیوتر و لپتاپ امکان‌پذیر است؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که استخراج بیت کوین با کامپیوتر و لپتاپ های معمولی امکان‌پذیر است، اما به هیچ عنوان سودآوری ندارد و تنها به سیستم‌هایتان آسیب خواهد زد و قبض برقتان را سنگین‌تر می‌کند.

قدرت استخراج به واحد هش بر ثانیه (h/s) بیان می‌شود. برای روشن‌تر شدن این موضوع بیایید به قدرت استخراج چندین مورد پردازنده نگاهی بیندازیم.

Intel Core i7 3930k : 5.2 Mh/s

AMD Athlon II X4 630 : 10.7 Mh/s

Nvidia GTX 680 : 120 Mh/s

AMD Radeon 7870 XT : 485 Mh/s

Innosilicon T3+ : 57 Th/s

Bitmain Antminer S19 Pro : 110 Th/s

هر مگاهش (Mh) برابر 1 میلیون هش بر ثانیه و هر تراهش (Th) برابر 1 تریلیون هش بر ثانیه است؛ یعنی هر 1 میلیون مگاهش برابر 1 تراهش خواهد بود. با این تفاسیر، دستگاه استخراج S19 Pro، یک میلیون برابر یک پردازنده Core i7 3990K قدرت دارد.

با شواهد موجود می‌توان با قاطعیت اعلام کرد که استخراج بیت کوین بدون دستگاه‌های مخصوص، توجیه اقتصادی ندارد و اصلا به‌صرفه نیست.

به‌جای اینکه وقتتان را با آموزش استفاده از نرم‌افزارهای استخراج در کامپیوترهای معمولی هدر دهیم، در ادامه می‌خواهیم روشی منطقی‌تر برای به‌دست‌آوردن بیت کوین با سیستم‌های معمولی به شما ارائه دهیم.

آموزش استخراج بیت کوین با کامپیوتر و لپتاپ معمولی

شرکت Nicehash شبکه‌ای ایجاد کرده است که در آن قدرت هش اجاره داده می‌شود. بازاری را تصور کنید که در آن افرادی که نیاز به قدرت پردازشی دارند، هزینه پرداخت می‌کنند تا از سیستم‌های افراد دیگر استفاده کنند. نکته مثبت این پلتفرم این است که تمام هزینه‌ها به بیت کوین پرداخت می‌شود.استخراج بیت کوین با Nicehash

پیش‌تر اثبات کردیم که استخراج بیت کوین با کامپیوترهای معمولی کاری بیهوده است، اما ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم وجود دارند که هنوز هم با CPU و کارت‌های گرافیک استخراج می‌شوند.

شما می‌توانید در NiceHash قدرت پردازشی سخت‌افزار خود را به‌اصطلاح «اجاره» دهید و در ازای آن بیت کوین دریافت کنید.

امیدواریم این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد. اگر مایل به خواندن آموزش جامع استفاده از پلتفرم NiceHash هستید، در قسمت نظرات حتما این مورد را اعلام کنید تا آموزش راه‌اندازی و استفاده از NiceHash را در اختیارتان قرار دهیم.

ارسال نظر