آموزش استفاده از اپلیکیشن Apple Translate در گوشی‌های آیفون

کلیک - در نسخه 14 سیستم‌عامل iOS، اپل اپلیکیشن جدیدی را با عنوان Apple Translate معرفی کرده است که به کاربران امکان ترجمه متن و صوت از یک زبان به زبان دیگر را می‌دهد. در این مطلب قصد داریم تا نحوه استفاده از این اپلیکیشن در گوشی‌های آیفون را آموزش دهیم. 

آموزش استفاده از اپلیکیشن Apple Translate در گوشی‌های آیفون

این اپلیکیشن ترجمه چه در بخش ترجمه صوتی و چه در بخش ترجمه متون از زبان‌های زیادی پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از این اپلیکیشن ابتدا آن را باید روی گوشی خود باز کنید. برای این کار انگشت خود را روی صفحه Home بکشید و سپس Spotlight را باز کنید و در کادر آن عبارت Translate را تایپ کنید. از منوی باز شده اپلیکیشن Apple Translate را باز کنید.

اگر این اپلیکیشن برای شما نمایش داده نمی‌شود باید سیستم‌عامل گوشی خود را به روز رسانی کنید.

اپلیکیشن Apple Translate وقتی اپلیکیشن Translate باز شد، شما یک واسط کاربری بسیار ساده را روی صفحه نمایش خود مشاهده خواهید کرد که بیشتر المان‌ها و عناصر قرار گرفته در آن به رنگ سفید طراحی شده‌اند.

اپلیکیشن Apple Translate برای ترجمه متن یا صوت، ابتدا حالت Translate را با استفاده از کلیک روی دکمه Translate فعال کنید. این دکمه در انتهای صفحه قرار دارد.

اپلیکیشن Apple Translate بعد از این باید جفت زبانی خود یعنی زبان مبدا و زبان مقصد را با استفاده از دو دکمه موجود که در بالای صفحه قرار گرفته‌اند انتخاب کنید.

دکمه سمت چپ برای انتخاب زبان مبدا یعنی زبانی که ترجمه را از آن به زبان دیگری که دکمه آن در سمت راست قرار دارد به کار می‌رود.

اپلیکیشن Apple Translate وقتی روی دکمه مربوط به زبان مبدا کلیک می‌کنید، فهرستی از زبان‌های مختلف برای شما نمایش داده می‌شود. زبان مبدا مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی گزینه Done کلیک کنید. همین کار را برای انتخاب زبان مقصد نیز انجام دهید.

اپلیکیشن Apple Translate بعد از انجام این کار عبارتی که می‌خواهید ترجمه شود را در فیلد مربوط به آن تایپ کنید. اگر می‌خواهید از صفحه کلید روی صفحه نمایش برای تایپ عبارت مورد نظر استفاده کنید روی فیلد متنی کلیک کنید تا صفحه کلید روی صفحه نمایش برای شما نمایش داده شود.

اپلیکیشن Apple Translate وقتی صفحه کلید نمایش داده شد، عبارت مورد نظر خود را تایپ کنید و روی گزینه Go کلیک کنید.

اپلیکیشن Apple Translate برای ترجمه صوت، باید روی آیکون میکروفون که در صفحه اصلی اپلیکیشن قرار دارد کلیک کنید.

اپلیکیشن Apple Translate وقتی صفحه نمایش تغییر کرد، عبارتی که می‌خواهید به صورت صوتی ترجمه کنید را وارد کنید. ترجمه عبارت هم‌زمان با صحبت کردن شما به صورت کلمه به کلمه انجام می‌شود.

اپلیکیشن Apple Translate وقتی این کار را انجام دادید نتیجه ترجمه برای شما نمایش داده می‌شود.

به نوار ابزار نمایش داده شده در زیر نتایج توجه کنید.

اپلیکیشن Apple Translate اگر روی آیکون favorit کلیک کنید می‌توانید عبارت ترجمه شده را به لیست مورد علاقه‌های خود اضافه کنید و با استفاده از کلیک روی گزینه Favorite می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

اگر روی دکمه Dictionary کلیک کنید، صفحه نمایش تبدیل به صفحه دیکشنری خواهد شد. در این حالت هر کلمه را می‌توانید ترجمه کنید. می‌توانید عبارت‌های ترجمه جایگزین را نیز انتخاب کنید.

اپلیکیشن Apple Translate در نهایت اگر روی دکمه Play کلیک کنید می‌توانید عبارت ترجمه شده را به صورت صوتی گوش دهید.

این قابلیت برای ترجمه عبارت‌ها و متون زمانی که در کشورهای دیگر هستید کاربرد داشته باشد.

ارسال نظر