استفاده از حالت Theater برای جلوگیری از روشن شدن خودکار اپل واچ

رسانه کلیک - با راه اندازی حالت Theater یا همان حالت تئاتر می توان از روشن شدن گاه و بی گاه صفحه اپل واچ به طور خودکار جلوگیری کرد. در ادامه به نحوه فعال کردن این قابلیت می پردازیم.

استفاده از حالت Theater برای جلوگیری از روشن شدن خودکار اپل واچ

حالت Theater اپل واچ مانع روشن شدن این دستگاه در هنگام جابجایی بازوی کاربر می شود. با این حال، آیا می توان کاری کرد که این قابلیت در هر زمان به طور خودکار فعال شود؟ در این مقاله به نحوه توقف خودکار اپل واچ از روشن شدن های گاه و بی گاه می پردازیم.

بسیاری از کاربران اپل واچ چندان راغب به روشن شدن این ساعت هوشمند، در هنگام کار و یا حتی غلت زدن در رخت خواب نیستند. یکی از راه های ساده برای جلوگیری از روشن شدن اپل واچ به صورت خودکار، فعال سازی حالت تئاتر است.

برای فعال سازی دستی حالت تئاتر، کافیست به بخش Control Center در اپل واچ بروید. در صفحه خانه، انگشت خود را از پایین به بالا بکشید تا Control Center یا همان مرکز کنترل برای شما ظاهر شود.

سپس روی آیکون Theater یا همان آیکون تراژدی/ کمدی ضربه بزنید تا این حالت فعال شود.

البته با استفاده از اپلیکیشن Shortcuts می توانید برای انجام کارهای مختلف، از جمله خاموش یا روشن کردن حالت تئاتر در وقت خود صرفه جویی کنید. پس یک خودکارسازی را به وجود آورید که به طور خودکار، حالت Theater را در زمان خاصی روشن یا خاموش کند. این ویژگی در سیستم عامل های watchOS 7 (به بالا) به ساعت های هوشمند اپل اضافه شده است. در گوشی های آیفون با سیستم عامل iOS 14 به بالا، می توان از قابلیت خودکارسازی استفاده کرد.

بنابراین، ابتدا به اپلیکیشن Shortcuts رفته و روی تب Automation ضربه بزنید.

در اینجا، روی دکمه بعلاوه (+) در سمت راست گوشه بالا ضربه بزنید.

سپس گزینه Create Personal Automation را انتخاب کنید.

بعد روی گزینه Time of Day ضربه بزنید.

در این قسمت باید زمان مورد نظر برای فعال سازی حالت تئاتر را تنظیم کنید. اگر می خواهید خودکارسازی بر اساس ساعات روز انجام شود، گزینه Daily را انتخاب کنید. سپس روی دکمه Next در سمت راست گوشه بالای صفحه ضربه بزنید.

حال وقت ساخت میانبر یا همان Shortcut است. پس دکمه Add Action را لمس کنید.

سپس گزینه Set Theater Mode یا Set Cinema Mode را پیدا و انتخاب کنید. حالت تئاتر در نواحی مختلف با نام متفاوتی خوانده می شود (تئاتر یا سینما).

به طور پیشفرض، گزینه On انتخاب شده است.

اگر هدف شما از خودکارسازی، غیرفعال کردن حالت تئاتر است، روی گزینه On ضربه زده و گزینه Off را از پیام ظاهر شده روی نمایشگر انتخاب کنید.

حال، دکمه Next را لمس کنید.

اگر می خواهید این خودکارسازی واقعا حالت خودکار داشته باشد، روی دکمه لغزنده کنار Ask Before Running ضربه زده و این لزوم را غیرفعال کنید.

از پیام ظاهر شده روی صفحه، دکمه Don't Ask را انتخاب کنید.

حال دکمه Done واقع در سمت گوشه بالا و سمت راست صفحه را انتخاب کرده تا خودکارسازی ذخیره شود.

با تکرار همین فرایند، می تواند خودکارسازی دیگری را برای غیرفعال کردن حالت Theater به وجود آورد. برای این کار باید گزینه Off را برای اقدام Set Theater Mode انتخاب کنید.

با به راه افتادن میانبر، هشداری در این مورد برای شما ارسال خواهد شد.

راه اندازی میانبر در یک زمان خاص از روز، آخرین مرحله از کار است. توجه داشته باشید که راه اندازی میانبر ترجیحا باید بر اساس موقعیت مکانی، درصد باتری و غیره تنظیم شود.

ارسال نظر