استفاده از فایل‌های Gif به عنوان وال‌پیپر در سیستم‌عامل مک

رسانه کلیک - در این مطلب قصد داریم تا به شما آموزش دهیم چگونه از فایل‌های GIF یا فایل‌های انیمیشنی را به عنوان وال‌پیپر یا تصویر زمینه در سیستم عامل مک استفاده کنید.

استفاده از فایل‌های Gif به عنوان وال‌پیپر در سیستم‌عامل مک

استفاده از فایل‌های GIF که به فایل‌های انیمیشنی نیز مشهور هستند در بسیاری از جاها از جمله پست‌های فیس‌بوک، توییتر و حتی پیام‌های واتس‌اپ‌ امکان‌پذیر است. همچنین شما می‌توانید از فایل‌های انیمیشنی GIF به عنوان وال‌پیپر یا همان تصویر پس‌زمینه در سیستم‌عامل مک استفاده کنید.

البته توجه داشته باید که گاهی اوقات ممکن است سیستم‌عامل مک از فایل‌های GIF پشتیبانی نکند اما شما می‌توانید این فایل‌ها را با استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث به نحوی بسازد که سیستم‌عامل مک از آن‌ها پشتیبانی کند. در این مطلب قصد داریم تا نحوه استفاده از فایل‌های GIF به عنوان عکس پس‌زمینه در سیستم‌عامل مک را آموزش دهیم.

استفاده از اپلیکیشن GIFPaper

برای اینکه بتوانید از فایل‌های GIF در سیستم‌عامل مک به عنوان تصویر پس‌زمینه استفاده کنید می‌توانید از اپلیکیشن GIFPaper استفاده کنید.

اپلیکیشن GIFPaper در گیت‌هاب در این آدرس قرار داده شده است.

برای دانلود اپلیکیشن ابتدا روی گزینه Code کلیک کنید و سپس از منوی باز شده گزینه Download ZIP را انتخاب کنید.

سیستم‌عامل مک فایل فشرده شده را باز کنید و سپس فایل GIFPaperPrefs.prefPane را اجرا کنید.

سیستم‌عامل مک در این حالت ممکن است یک پیام هشدار روی صفحه برای شما نمایش داده شود. در صورتی که این پیام برای شما نمایش داده شد روی لوگو اپل در نوار منوی مک کلیک کنید. از منوی باز شده گزینه System Preferences را انتخاب کنید و سپس گزینه Security & Privacy را انتخاب کنید. تنظیمات خود را به نحوی تغییر دهید که بتوانید فایل‌های با پسوند GIFPaper را باز کنید.

وقتی مراحل بالا را طی کردید، دوباره فایل GIFPaperPrefs.prefPane را اجرا کنید و از پنجره باز شده روی گزینه Install کلیک کنید. توجه داشته باشید که این اپلیکیشن به جای اینکه در پوشه Application نمایش داده شود به عنوان یک پنل جدید در قسمت Mac's System Preferences نمایش داده می‌شود.

سیستم‌عامل مک برای اجرا کردن برنامه روی پنل مربوط به آن دو بار کلیک کنید. توجه داشته باشید که وقتی برای اولین بار می‌خواهید ابن برنامه یا اپلیکیشن را اجرا کنید ممکن است هشدار دیگری برای شما نمایش داده شود که برای برطرف کردن آن وارد پنل Security & Privacy شده و سپس گزینه Open Anyway را انتخاب کنید. بعد از انجام این کار اپلیکیشن باید بدون هیچ مشکلی برای شما باز شود.

استفاده از فایل GIF به عنوان یک وال‌پیپر برای پس‌زمینه

برای اینکه بتوانید از فایل‌های GIF به عنوان پس‌زمینه در سیستم‌عامل مک استفاده کنید وقتی پنل GIFPaper برای شما نمایش داده شد گزینه Brows را انتخاب کنید و فایل GIF را که می‌خواهید برای پس‌زمینه خود استفاده کنید، انتخاب کنید.

فایل‌های Gif بعد از انتخاب فایل باید فایل انتخاب شده به عنوان پس‌زمینه یا همان وال‌پیپر برای سیستم‌عامل مک انتخاب شده باشد. اگر بعد از هر بار خاموش و روشن کردن سیستم، فایل انتخاب شده از پس‌زمینه شما حذف شد باید GIFPaper را به لیست استارتاپ در مک اضافه کنید. بعد از انجام این کار فایل از روی صفحه شما حذف نخواهد شد.

برای اینکه بتوانید GIFPaper را به فهرست آیتم‌های استارتاپ در سیستم‌عامل مک اضافه کنید باید مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا روی لوگو اپل در نوار منو کلیک کنید.

گزینه System Preferences را انتخاب کنید و از منوی باز شده روی گزینه Users & Groups کلیک کنید.

در گوشه سمت چپ پایین گزینه صفحه حساب کاربری خود را انتخاب کنید و سپس روی برگه Login items کلیک کنید. در این حالت فهرستی از اپلیکیشن‌هایی که به صورت خودکار هنگام بالا آمدن سیستم‌عامل مک اجرا می‌شوند نمایش داده می‌شود.

فایل‌های Gif روی آیکون + کلیک کنید و از منوی باز شده پوشه GIFPaper را که از حالت فشرده خارج شده است انتخاب کنید. سپس فایل GIFPaperAgent را انتخاب کنید و روی گزینه Add کلیک کنید.

ارسال نظر