قابلیت Restrict اینستاگرام + آموزش روش محدود کردن فعالیت افراد در اینستاگرام

رسانه کلیک - در این مطلب نحوه استفاده از قابلیت Restrict اینستاگرام و روش محدود کردن فعالیت افراد در این شبکه اجتماعی را آموش می‌دهیم. 

قابلیت Restrict اینستاگرام + آموزش روش محدود کردن فعالیت افراد در اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام مکان خوبی برای سرگرمی و حتی یادگیری است؛ اما گاهی اوقات نیز باعث ایجاد مزاحمت از سمت افراد ناشناس می‌شود. خوشبختانه با استفاده از قابلیت Restrict در اینستاگرام می‌توان به راحتی فعالیت این افراد را محدود کرد. این قابلیت به ویژه برای افرادی که فالوورهای زیاد یا پروفایل عمومی دارند بسیار پر کاربرد است.

در این مطلب نحوه استفاده از قابلیت Restrict اینستاگرام و روش محدود کردن فعالیت افراد در این شبکه اجتماعی را آموش می‌دهیم.

قابلیت Restrict اینستاگرام چیست؟

Restrict یکی از قابلیت‌های امنیتی اینستاگرام است. زمانی که شما با استفاده از این قابلیت فعالیت فردی را محدود می‌کنید، کامنت این فرد در صفحه شما تنها برای خودش نمایش داده می‌شود و دیگران نمی‌توانند آن را ببینند. در واقع کانت این فرد در صفحه شما پست می‌شود اما کسی جز خودش آن را نمی‌بیند.

البته کامنت این فرد برای شما که صاحب حساب کاربری هستید نمایش داده می‌شود و اگر دوست داشته باشید می‌توانید آن را به صورت عمومی منتشر کنید یا حذف کنید.

قابلیت Restrict اینستاگرام

پیام این افراد برای شما به صورت مستقیم در دایرکت نمایش داده نمی‌شود و در قسمت Message Requests قرار می‌گیرد. آن‌ها هم متوجه نمی‌شوند که چه زمانی پیامشان خوانده می‌شود.

مهم ترین نکته قابلیت Restrict این است که افراد متوجه نمی‌شوند که شما فعالیت آن‌ها را محدود کرده‌اید و بدون هیچ تغییری می‌توانند پست‌ها و استوری‌های شما را ببینند.

روش استفاده از قابلیت Restrict در سیستم عامل iOS

روش اول:

صفحه کاربری فرد موردنظر خود در اینستاگرام را باز کنید و روی سه نقطه گوشه سمت راست و بالای صفحه کلیک کنید.

سپس گزینه Restrict را انتخاب کنید.

قابلیت Restrict اینستاگرام

اولین بار که از این قابلیت استفاده کنید، پیامی از اینستاگرام دریافت می‌کنید که حاوی توضیحاتی درباره آن است. در اینجا باید روی گزینه Restrict Account پایین پیام کلیک کنید.

قابلیت Restrict اینستاگرام

روش دوم:

در این روش کامنت فرد مورد نظر خود را پیدا کنید. انگشت خود را روی کانت قرار دهید و به سمت چپ صفحه بکشید. از بین گزینه‌های نمایان شده، روی گزینه Report کلیک کنید.

قابلیت Restrict اینستاگرام

عبارت Restrict را انتخاب کنید تا این فرآیند تمام شود. اگر نظرتان عوض شد، می‌توانید با طی کردن همین فرآیند فعالیت فرد موردنظر را به حالت عادی برگردانید.

ارسال نظر