آموزش استفاده از کش در سایت | بهترین افزونه‌های Cache وردپرس

استفاده از کش در سایت در بهبود سرعت وب‌سایت کمک شایانی می‌کند. اما بعضی مواقع برای بالاتر بردن سرعت سایت نیاز است از ابزارهایی استفاده کرد. این افزونه‌ها می‌تواند سرعت لود سایت را بهینه کنند.

آموزش استفاده از کش در سایت | بهترین افزونه‌های Cache وردپرس

آموزش استفاده از کش در سایت

کَش وب‌سایت به زبان ساده حافظه پنهان سایت است. این حافظه پنهان اطلاعات و داده‌ها را از سرور ذخیره می‌کند. این کار برای این است که کاربر بتواند در آینده بدون مشکل دوباره از اطلاعات ذخیره شده استفاده کند.

زمانی که یک سایت باز می‌شود، تمام اطلاعات وب‌سایت در حافظه Cache مرورگر ذخیره می‌شود. بنابراین، با مراجعه دوباره به سایت، مرورگر بر اساس حافظه کش اطلاعات سایت را با سرعت بیشتری لود می‌کند. در واقع حافظه Cache نقش اصلی سرعت لود سایت را ایفا می‌کند.

کش سایت افزایش سرعت سایت با حافظه Cache

این حافظه به کاربران سایت کمک می‌کند به سرعت وارد سایت شده و از محتوای آن استفاده کنند. با این اوصاف، استفاده از کش در سایت بسیار مفید است و هرچه کش عملکرد خوبی داشته باشد، سرعت سایت بالاتر می‌رود.

اما بعضی اوقات مسائلی پیش می‌آید که سرعت سایت کاهش پیدا می‌کند. بنابراین صاحبین سایت نیاز به ابزاری دارند که عملکرد کش سایت بهبود پیدا کند. استفاده از کش در سایت اهمیت بالایی دارد و باید در وردپرس از ابزارهایی استفاده کرد.

معرفی افزونه‌های فعالسازی کش

افزونه‌ها یا پلاگین‌ها در وردپرس از تنوع بالایی برخوردار است. تعدادی افزونه برای استفاده از کش در سایت وجود دارد که به بهینه سازی سایت کمک بسزایی می‌کند. این پلاگین‌ها پس از نصب در وردپرس، شروع به آنالیز سایت و فعالسازی کش می‌کنند.

استفاده کش در سایت فعالسازی کش سایت با پلاگین‌ها

افزونه‌های Leverage Browser Caching، WP Rocket، WP Super Cache و W3 Total Cache از جمله بهترین پلاگین‌های وردپرس هستند که برای استفاده از کش در وردپرس بسیار کاربردی هستند.

این پلاگین‌ها روش نصب ساده‌ای دارند و کاربران می‌توانند به راحتی از آنها استفاده کنند. زمانی که افزونه فعالسازی کش کار خود را در وردپرس شروع می‌کند، به مرور سرعت سایت به طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

صاحبین سایت با رجوع به سایت GTMertix یا Pingdom می‌توانند شرایط کش و سرعت سایت را مورد بررسی قرار دهند. در سایت‌های ذکر شده، بهبود عملکرد سایت به خوبی قابل مشاهده است.

ارسال نظر