استفاده بهینه از قابلیت Clipboard در سیستم‌عامل اندروید

رسانه کلیک - قابلیت Clipboard در سیستم‌عامل اندروید قابلیت پرکاربردی است که بسیاری از کاربران سیستم‌عامل اندروید فقط با برخی از امکانات آن آشنایی دارند. 

استفاده بهینه از قابلیت Clipboard در سیستم‌عامل اندروید

قابلیت Clipboard که هم در سیستم‌عامل اندروید وجود دارد و هم در ویندوز، قابلیتی است که اکثر افراد از آن برای کپی و چسباندن متن یا تصویر یا هر شی دیگری در سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. در این مطلب نحوه استفاده بهینه از امکانات Clipboard را آموزش می‌دهیم.

دسترسی به Clipboard از طریق اپلیکیشن Setting

متأسفانه امکان دسترسی به Clipboard از طریق اپلیکیشن setting وجود ندارد. بسته به نسخه سیستم‌عامل اندرویدی که از آن استفاده می‌کنید، گزینه‌های Clipboard هنگام استفاده از آ متفاوت است.

کپی و چسباندن متن و هر شی دیگر با استفاده از قابلیت Clipboard

برای کپی کردن متن یا شی در clipboard اندروید باید انگشت خود را برای چند لحظه روی آن گزینه نگه دارید و از منوی نمایش داده شده، گزینه Copy را انتخاب کنید. نکته مهم این است که شی کپی شده در کلیپ بورد برای همیشه در آن‌جا باقی نمی‌ماند و هر شی جدیدی را که در آن کپی کند، جایگزین شی قبلی می‌شود.

در نسخه‌های جدیدتر سیستم‌عامل اندروید امکان دسترسی به امکان دسترسی به برخی از اشیایی که قبلاً نیز در کلیپ بورد کپی شده‌اند نیز وجود دارد. که در ادامه توضیح می‌دهیم. برای چسباندن شی در اپلیکیشن مورد نظر، ابتدا آن را باز کنید، در کادر مخصوص به تایپ متن برای چند لحظه انگشت خود را روی صفحه نگه دارید و از منوی باز شده گزینه Past را انتخاب کنید.

 قابلیت Clipboard روش دیگر برای کپی کردن متن یا شی در کلیپ بورد استفاده از گزینه share است. در واقع زمانی که شما انگشت خود را روی متن یا شی مورد نظر نگه می‌دارید به جای انتخاب گزینه Copy، از گزینه Share استفاده کنید. در برخی از نسخه‌های سیستم‌عامل اندروید برای کپی کردن شی در کلیپ بورد باید صفحه را به سمت چپ حرکت دهید.

برای چسباندن شی کپی شده در محل مورد نظر نیز باید از گزینه Paste استفاده کنید. در کنار گزینه Paste گزینه‌ای به نام Clip Tray وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید به چند شی که اخیراً در کلیپ بورد خود ذخیره کرده‌اید دسترسی داشته باشید.

داشتن کنترل بیشتر بر روی Clipboard در سیستم‌عامل اندروید

همان‌طور که مشاهده کردید، قابلیت‌ها و دسترسی کاربران به امکانات clipboard در سیستم‌عامل اندروید بسیار محدود است. اما اگر بخواهید کنترل بیشتری روی کلیپ بورد در سیستم‌عامل اندروید داشته باشید، اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای این کار استفاده کنید.

 قابلیت Clipboard یکی از این اپلیکیشن‌ها Clipper نام دارد که با استفاده از آن می‌توانید به قابلیت‌های نسبتاً زیادی دسترسی داشته باشید. برای مثال می‌توانید آیتم‌های کپی شده در کلیپ بورد را با توجه به تاریخ آن‌ها مرتب سازی کنید. یا می‌توانید تمام داده‌های موجود در کلیپ بورد خو را هم‌زمان پاک کنید. بعد از دانلود و نصب اپلیکیشن Clipper آن را باز کنید، روی آیکون سه نقطه کلیک کنید. در منوی باز شده گزینه‌های زیادی وجود دارد مثل View، Edit، Delete، Pin، Move، Share و Select که می‌توانید از آن برای انجام کارهایی مثل مشاهده، ویرایش، پاک کردن، پین کردن، حرکت دادن، به اشتراک گذاری و همچنین انتخاب گزینه‌ها و آیتم‌های موجود در کلیپ بورد استفاده کنید.

سیستم‌عامل اندروید

ارسال نظر