آموزش اسکن مدارک با اپلیکیشن Notes در گوشی‌های آیفون

رسانه کلیک - در این مطلب قصد داریم تا به بررسی روش اسکن مدارک با اپلیکیشن Notes در گوشی‌های آیفون بپردازیم.

آموزش اسکن مدارک با اپلیکیشن Notes در گوشی‌های آیفون

در گذشته، کابران آیفون باید اپلیکیشن واسطه­‌ای را برای اسکن اسناد خود و ذخیره­‌سازی آن به فرمت دیجیتال دانلود می­ کردند. اگرچه، از زمان انتشار نسخه iOS 11 در سال 2017، شما می­ توانستید اسناد خود را توسط اپلیکیشن Notes که تولید شرکت اپل است اسکن کنید. اما همچنان اپلیکیشن های واسطه نسبت به اپلیکیشن Notes قابلیت‌های بیشتری را به کاربران خود ارائه می‌کنند. اما اگر هدف شما تنها دیجیتال سازی اسناد و مدارک است، اپلیکیشن Notes می­‌تواند این کار را برایتان انجام دهد.

مراحل اسکن مدارک با اپلیکیشن Notes

برای شروع، اپلیکیشن Notes را بر روی آیفون خود باز کنید و بر روی دکمه New Note button، در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید. همچنین در صورت نیاز می‌­توانید اسناد خود را به یکی از نوت­‌های موجود اضافه کنید و نیازی به ساخت نوت جدید در این نرم‌­افزار ندارید.

سپس بر روی آیکون دوربین بالای کیبورد کلیک کنید. (اگر از نسخه­‌های قدیمی­‌تر آیفون استفاده می­‌کنید، آیکون + را انتخاب کنید.)

گزینه Scan Documents را هنگامی که منو برایتان ظاهر شد انتخاب کنید.

اسکن مدارک با اپلیکیشن Notes در اینجا، صحفه دوربین برای شما ظاهر می‌­شود و می­‌توانید کادربندی مناسب را انجام دهید. شما جعبه زرد رنگی را مشاهده خواهید کرد که سند شما را هایلایت کرده است و سپس به طور خودکار سندتان را اسکن می­‌کند. (نیازی به لمس دکمه شاتر ندارید.)

اسکن مدارک با اپلیکیشن Notes اگر می­‌خواهید که شاتر اتوماتیک را غیر فعال کنید، تنها کافیست دکمه Auto در گوشه بالای سمت راست را لمس کرده و آن را در حالت Manual قرار دهید.

اسکن مدارک با اپلیکیشن Notes

همچنین شما می­‌توانید سایر تنظیمات، مانند رنگ سند (رنگی، سیاه­-سفید، خاکستری) و خاموش یا روشن بودن فلاش را نیز تغییر دهید.

پس از اینکه اولین سند خود را اسکن کردید، می­‌توانید به ادامه اسکن کردن خود بپردازید. و هنگامی که اسکن کردن شما به پایان رسید، دکمه Save را انتخاب کنید.

سپس شما به صفحه نوت خود، جایی که مدارک اسکن شده ذخیره شده است، برمی­‌گردید. از اینجا به بعد می­‌توانید در صورت دلخواه، متنی به مدارک خود اضافه کنید. هنگامی که اضافه کردن متن به پایان رسید، دکمه Done را از گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید تا عملیات شما ذخیره شود.

اسکن مدارک با اپلیکیشن Notes هنگامی که شما به صفحه اصلی اپلیکیشن Notes برگردید، نوت جدیدی را در لیست نو‌‌‌ت­‌های خود مشاهده می­‌کنید که پیش‌نمایشی از مدارک اسکن شده شما نیز همراه آن است. دقت کنید که اپلیکیشن Notes قابلیت تشخیص کاراکتر (OCR) ندارد. برای این­ کار شما نیازمند اپلیکیشن قدرتمندتری هستید. اما اگر شما تنها نیاز به ذخیره دیجیتالی مدارک فیزیکی خود دارید، این اپلیکیشن به شما کمک خواهد کرد.

ارسال نظر