آموزش اشتراک صفحه روی مک با اپلیکیشن Messages

اپلیکیشن Messages علاوه بر ویژگی‌های رایج پیام‌رسانی، امکان اشتراک صفحه روی مک را به برای کاربر فراهم می‌آورد.

آموزش اشتراک صفحه روی مک با اپلیکیشن Messages

اشتراک صفحه روی مک

اپلیکیشن Messages به شما اجازه می‌دهد در حین چت با مخاطب خود، صفحه مک را به اشتراک بگذارید. شما همچنین می‌توانید کنترل صفحه مک را در اختیار مخاطب قرار دهید و بالعکس.

اپلیکیشن Messages روی مک یک روش عالی برای همکاری روی پروژه‌ها و ارائه پشتیبانی فنی از راه دور به دوستان و اعضای خانواده است.

همچنین بخوانید: چند راه حل کاربردی برای افزایش سرعت سیستم‌عامل مک در مک‌بوک

برای اشتراک صفحه روی مک، ابتدا اپلیکیشن Messages را باز کرده و سپس صفحه چت موردنظر را باز کنید. بعد روی دکمه info کلیک کنید که معمولا به صورت آیکون علامت تعجب در گوشه بالا سمت راست صفحه چت نشان داده می‌شود.

پس از کلیک روی (i)، روی دکمه Share ضربه بزنید.

اشتراک صفحه روی مک

به عنوان یک نکته مهم، مخاطب شما باید با همان اپل آیدی مورداستفاده در Messages به iCloud وارد شده باشد.

سپس روی گزینه Invite to Share My Screen یا Ask to Share Screen کلیک کنید تا درخواست برای مخاطب صادر شود. پس از پذیرفتن درخواست، یک تماس صوتی نیز برقرار می‌شود تا در حین اشتراک صفحه بتوانید صحبت کنید.

در صورت نیاز به توقف اشتراک صفحه روی مک ابتدا روی آیکون اشتراک صفحه در نوار منو کلیک کرده و سپس گزینه End Screen Sharing را انتخاب کنید. اگر شما آن فردی هستید که به اشتراک صفحه دعوت شده است، روی آیکون اشتراک صفحه در نوار منو کلیک کرده و گزینه Quit Screen Sharing را انتخاب کنید.

اشتراک صفحه روی مک

امکان کنترل صفحه توسط مخاطب

زمانی که صفحه مک خود را با فرد دیگری به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید امکان کنترل صفحه را به آن‌ها بدهید. یعنی مخاطب می‌تواند کنترل مک شما را در دست بگیرد.

برای این منظور، روی آیکون اشتراک صفحه در نوار منو کلیک کرده و گزینه Allow to Control My Screen را انتخاب کنید.

اگر پیامی مبنی بر نیاز به اجازه شما برای کنترل صفحه توسط فرد دیگر روی صفحه ظاهر شد، روی گزینه Control my Screen کلیک کرده و دکمه Accept را فشار دهید.

ارسال نظر