آموزش اضافه کردن پرینتر به ویندوز 11

اضافه کردن پرینتر به ویندوز 11 کار بسیار ساده‌ای است. ضمن اینکه درایورهای موردنیاز به طور خودکار توسط سیستم‌عامل دانلود و نصب می‌شوند.  

آموزش اضافه کردن پرینتر به ویندوز 11

اضافه کردن پرینتر به ویندوز 11

فرقی نمی‌کند یک پرینتر سیمی با اتصال USB داشته باشید، یا یک پرینتر بی‌سیم با اتصال WiFi و یا یک پرینتر بلوتوثی. در هر صورت راه‌اندازی و اضافه کردن پرینتر به ویندوز 11 کار بسیار آسانی است. به علاوه، ویندوز 11 به طور خودکار می‌تواند درایورهای پرینتر را نیز نصب کند.

افزودن پرینتر به ویندوز 11

اولین قدم برای اضافه کردن پرینتر به ویندوز 11، چک کردن اتصالات و البته روشن بودن دستگاه است. اگر پرینتر سیمی دارید، مطمئن شوید که به درستی به کامیپوتر متصل شده است.

اگر پرینتر بی‌سیم در اختیار دارید، مطمئن شوید که دستگاه و کامپیوتر از شبکه وای فای یکسانی استفاده می‌کنند.

پس از اضافه کردن پرینتر به ویندوز 11، نرم‌افزار موردنیاز برای اجرای پرینتر به طور خودکار توسط سیستم‌عامل دانلود و نصب می‌شود.

پس از بررسی اتصالات، روی دکمه Start کلیک کرده و کلمه Settings را در نوار جستجو بنویسید و دکمه Enter را فشار دهید. همچنین می‌تواند از ترکیب دکمه‌های Windows و i برای باز کردن Settings استفاده کنید.

در سمت چپ منوی تنظیمات، روی گزینه Bluetooth & Devices کلیک کنید.

در صفحه بعدی، به قسمت Printer & Scanners بروید.

اضافه کردن پرینتر به ویندوز 11

حال روی گزینه Add Device در گوشه بالا سمت راست صفحه کلیک کنید. بدین ترتیب، ویندوز شروع به شناسایی پرینتر می‌کند که معمولا بین 30 ثانیه تا نهایت 1 دقیقه به طول می‌انجامد.

بسته به کامیپوتر شخصی و پرینتر، شناسایی صحیح دستگاه ممکن است به درازا بکشد.

اضافه کردن پرینتر به ویندوز 11

اگر پرینتر شناسایی نشد، روی گزینه Add Manually کلیک کنید. در این صورت یک پنجره پاپ آپ با تعدادی گزینه روی صفحه ظاهر می‌شود.

اگر چاپگر خود را به کامیپوتر متصل کرده‌اید، گزینه My Printer is a little older, Help me find it را انتخاب کنید.

اگر چاپگر شما از وای فای برای اتصال به PC استفاده می‌کند، روی گزینه Add a Bluetooth, wireless or network discoverable printer کلیک کنید.

سپس روی دکمه Next ضربه بزنید.

اگر ویندوز توانست پرینتر شما را شناسایی کند، از دستورالعمل‌های ساده بعدی که روی صفحه ظاهر می‌شوند، پیروی کنید.

ارسال نظر