روش های افزایش سرعت اینترنت ADSL خانگی و کاهش پینگ WiFi

با توجه به تنوع دستگاه های اتصال به اینترنت و تفاوت در تجهیزات ارائه اینترنت شرکت های مختلف، کیفیت اینترنت در ایران دستخوش تغییرات زیادی می شود که عمدتاً با نارضایتی کاربران همراه است. در ادامه این مطلب به ترفندها و روش هایی برای روش های افزایش سرعت اینترنت ADSL خانگی و کاهش پینگ WiFi و همچنین راه هایی برای کاهش پینگ اشاره می کنیم که در نهایت منجر به افزایش سرعت اینترنت در گوشی شما می شود.

روش های افزایش سرعت اینترنت ADSL خانگی و کاهش پینگ WiFi

روش های افزایش سرعت اینترنت ADSL خانگی و کاهش پینگ

یکی از مشکلاتی که وای فای با خود به همراه دارد تداخل شبکه‌ای است که می‌تواند در انتقال آن رخ دهد. این امر در شبکه LAN وجود ندارد. با استفاده از کابل‌های LAN بسته‌های داده‌ی شما را از طریق خطوط سخت‌افزاری منتقل می‌شوند که تحت تأثیر فرکانس‌های رادیویی قرار نمی‌گیرند. در حقیقت این یک نکته‌ی کلیدی در استفاده از ارتباطات شبکه محلی LAN در مقایسه با وای فای (مخصوصا در خانه) است. یک اتصال شبکه محلی خوب نه‌تنها سرعت بیشتری تأمین می‌کند، بلکه زمانی که چندین دستگاه وایرلس را اجرا کرده‌اید، سرعت اینترنت پایدارتری مهیا می‌کند.

روش های افزایش سرعت اینترنت ADSL خانگی و کاهش پینگ WiFi

شبکه Power Line
در کنار وای فای و LAN، نوع سومی از کانکشن‌ وجود دارد که تحت عنوان شبکه Power Line شناخته می‌شوند. در عوض خریدن کابل‌ LAN‌ و تلاش برای سیم‌کِشی کردن در اطراف منزل‌، شبکه Power Line از کابل‌های الکتریکی «پشت دیوار» استفاده می‌کند تا دستگاه شما را به روتِر وصل کند. این کار از طریق اتصال دو آداپتور Power Line صورت می‌گیرد.

یکی از آن‌ها از یک جهت به روتِر می‌رود و از جهت دیگر به سوکت برق متصل می‌شود و دیگری از یک سو به سوکت برق و از سوی دیگر به کامپیوتر شما وصل می‌شود. هنگامی‌که در سال ۲۰۰۱ این ایده مشهور شد، شبکه Power Line تنها سرعت حداکثر ۱۴ مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کرد. مدل‌های اخیر کانکشن‌ گیگابیتی ارائه می‌دهند. البته با توجه به اینکه یک کابل هر دو کانکشن‌های الکتریسیته و اینترنت شما را اجرا می‌کند، اتصال ممکن است در برخی موارد ناپایدار باشد. مخصوصا اگر سیم‌کِشی اینترنت خانگی‌تان را در سال‌های اخیر ارتقاء نداده باشید.

چطور می‌توانیم بدون ارتقاء سخت‌افزار، سرعت اینترنت را بالا ببریم و پینگ را کاهش دهیم؟

افزایش سرعت اینترنت با خرید سخت‌افزار جدید و راه اندازه سیستم اتصال به اینترنت جدید هزینه‌بر خواهد بود. چه راهی وجود دارد تا بتوان بدون صرف هزینه کم به این امر دست پیدا کرد. در ادامه روش‌های کلی برای ارتقاء و بهبود سرعت اینترنت را معرفی خواهیم کرد.

قرار دادن روتر در محلی با دسترسی بالا

این‌که روتر خانگی را در کجا قرار دهید بسیار مهم است. چرا روتر سوییچ اصلی دسترسی به اینترنت خواهد بود. به عبارتی مطمئن شوید که روتر خود را در محلی مرکزی قرار داده‌اید و یا در نزدیکی اکثریت دستگاه‌های متصل شما قرارگرفته است. باید مطمئن شوید که روتر شما در یک محل مرتفع قرارگرفته است و موانع کمی بین روتر و دستگاه‌های متصل به روتر شما وجود دارد؛ زیرا دیوار‌ها و اسباب خانه بر سرعت کانکشن تأثیر می‌گذارند.

ریست کردن روتر به طور منظم

روتر ها نیز نیاز به ریست شدن دارند. بهتر از هر از چند گاهی روتر خود را ریست کنید و به قولی بگذارید ذخیره نیرو کند. در این حالت کش روتر نیز پاک شده و می‌تواند سریع‌تر عمل کن.. هر باند فرکانسی ۲.۴ یا ۵ گیگاهرتز کانالی مختص خود دارد و راه‌اندازی مجدد روتر به آن اجازه می‌دهد برای بهبود کانکشن شما با روتر، کانال با حداقل ترافیک را انتخاب کند. اگر گوشی خود را به مدت زیادی ریست نکرده اید، پیشنهاد میکنیم هر 30 تا 40 روز یکبار گوشی خود را ریست کنید تا تنظیمات روتر داخلی گوشی شما هم ریست شود.

قطع کردن کانکشن های اضافی

در این روش می‌توانید ابتدا با چک کردن کانشکن‌های متصل تمامی دستگاه‌ها، مثل لپتاپ و گوشی ، همه این نرم‌افزارها را ببندیم. ازجمله این نرم‌افزارها می‌توان به فی-لتر شکن‌ها اشاره کرد که به طور مداوم برای متصل بودن نیاز به کانکشن ثابت دارند.

سیم‌کشی مجدد مودم

اگر با تمامی روش‌های بالا هنوز هم مشکل سرعت دارید، بهتر است که مودم خانگی را از ابتدا با سیم‌کشی مستقیم و بهتر، متصل کنید. احتمال دارد که به خاطر قرار ندادن اسپلیت در سر راه مودم و دستگاه تلفن، سرعت نت 8 مگابیت شما به 1 مگابیت کاهش پیدا کرده باشد که با استفاده از روش سیم‌کشی مجدد و افزودن اسپلیت این مساله را حل کنید.

دانلود نرم‌افزار کاهش پینگ برای افزایش سرعت اینترنت

از طرف دیگر اگر به کاهش پینگ نیاز دارید می‌توانید نرم‌افزار کاهش پینگ را دانلود کرده و نصب کنید. این نرم‌افزار بهترین پیشنهاد برای آن دسته از افرادی است که می‌خواهند به صورت آنلاین بازی کنند و پینگ سرور زیادی دارند.

دیدن ویدیوی آنلاین سرعت اینترنت را نابود می‌کند

دیدن یک بازی فوتبال با کیفیت ۴K به صورت آنلاین می‌تواند بار سنگینی را روی پهنای باند شما بگذارد. بارگیری ویدیوهای با کیفیت بالا، تورنت (اشتراک‌گذاری یک فایل با چند نفر) و بازی آنلاین روش‌های مسلم هستند که پهنای باند شما را می‌بلعند. عادت مصرف اینترنت خود راکنترل کنید تا تنها یک یا دو فعالیت روی پهنای باند خود انجام بدهید. کاهش فعالیت‌ها، به بهتر شدنِ عملکرد اینترنت شما کمک می‌کند.

بهتر است دقت کنید که همواره روتر را چک و بررسی کنید، زیرا سخت‌افزاری که در دسترس دارید مهم‌ترین دریچه برای کنترل کیفیت و سرعت اینترنت داخلی است.

بهترین ابزار برای تقویت اینترنت خانگی و همراه

اگر سرعت اینترنت شما به هر دلیلی کند بود و با هر اپلیکیشن تست سرعت آن را آزمایش کردید و پاسخگو نبود می‌توانید از سیگنال بوستر استفاده کنید.

ارسال نظر