افزودن باکس متنی به گوگل داک چگونه است؟

رسانه کلیک - در این مطلب قصد داریم روش افزودن باکس متنی به گوگل داکس را برای نمایش بخش‌های مهم متن آموزش دهیم. 

افزودن باکس متنی به گوگل داک چگونه است؟

با استفاده از قابلیت باکس متنی در گوگل داکس شما می‌توانید بخشی از متن خود که بسیار مهم است را نمایش دهید. برای استفاده از این قابلیت روش‌های زیادی وجود دارد که در این مطلب استفاده از آن‌ها را به شما آموزش خواهیم داد.

استفاده از ابزار ترسیم برای ایجاد باکس متنی در گوگل داکس

ابزار ترسیم در گوگل داکس به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید اشکال مختلفی را روی سند خود ایجاد کنید. یکی از این اشکال باکس متنی است که برای نمایش بخش‌های مهم متن به کار می‌رود. شما می‌توانید قابلیت‌های باکس متنی را بر اساس نیاز خود تغییر دهید. برای استفاده از ابزار ترسیم به منظور ایجاد باکس متنی روی متن در گوگل داکس به روش زیر عمل کنید.

ابتدا گوگل داکس را باز کنید، روی گزینه Insert کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه Drawing را انتخاب کنید و سپس روی گزینه New کلیک کنید. بعد از انجام این کار روی آیکون text box که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید. با استفاده از ماوس، باکس متنی را روی هر قسمتی از متن که می‌خواهید بکشید. وقتی باکس متنی را ایجاد کردید متن مورد نظر خود را در آن تایپ کنید. برای تغییر رنگ حاشیه کادر باز شده روی گزینه Border Color کلیک کنید و رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. علاوه بر تغییر رنگ کادر متنی در باکس متنی شما می‌توانید ویرایش‌های دیگری نیز روی آن انجام دهید. مثلاً می‌توانید ضخامت خطوط دور کادر را نیز تغییر دهید. وقتی تنظیمات مورد نیاز خود را روی متن ایجاد کردید روی گزینه Save and Close کلیک کنید تا باکس متنی روی متن شما ایجاد شود.

باکس متنی اگر بخواهید بعد از افزودن باکس متنی آن را ویرایش کنید باید روی این باکس کلیک کنید و سپس گزینه Edit را انتخاب کنید. با استفاده از این کار همان منویی که در هنگام ایجاد باکس برای شما نشان داده شده بود، نمایش داده می‌شود و می‌توانید از گزینه‌های آن برای ویرایش باکس استفاده کنید.

ایجاد باکس متنی روی متن با استفاده از ابزار Table

گوگل داکس استفاده از جدول تک خانه‌ای روش دیگری برای ایجاد باکس متنی روی متن در گوگل داکس است. برای استفاده از این روش ابتدا سند خود را در گول داکس ایجاد کرده و آن را باز کنید. روی منوی Insert کلیک کنید و سپس گزینه Table را انتخاب کنید. دول ک خانه‌ای را انتخاب کنید و آن را روی صفحه قرار دهید. برای ویرایش این جدول تک خانه‌ای که شبیه به یک باکس متنی است از گزینه‌های مربوط به ویرایش جدول استفاده کنید.

ایجاد باکس متنی و استفاده از آن در گوگل داکس

اگر نمی‌خواهید که از باکس‌های متنی معمولی استفاده کنید می‌توانید از انواع دیگر این ابزار روی سند خود در گوگل داکس استفاده کنید. برای این کار ابتدا سند خود را در گوگل داکس باز کنید، روی گزینه Insert کلیک کنید و سپس گزینه Drawing را انتخاب کنید. از منوی باز شده روی گزینه New کلیک کنید. در صفحه باز شده روی آیکون shape کلیک کنید و شکل مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب شکل با استفاده از ماوس آن را روی سند خود ایجاد کنید. بعد از ایجاد این شکل برای ویرایش آن روی شکل دو بار کلیک کنید . سپس تن خود را در آن وارد کنید. رنگ مورد نظر برای خطوط شکل را با استفاده از گزینه Border Color انتخاب کنید. بعد از انجام این مراحل روی گزینه Save and Close کلیک کنید تا تغییرات روی سند ایجاد شود.

ارسال نظر