افزودن و ویرایش متن در نرم‌افزار فتوشاپ

رسانه کلیک - اگر از نرم‌افزار ویرایش عکس فتوشاپ استفاده می‌کنید، باید بدانید که دانستن روش‌های افزودن و ویرایش متن در نرم‌افزار فتوشاپ بسیار واجب و ضروری است.

افزودن و ویرایش متن در نرم‌افزار فتوشاپ

نرم‌افزار فتوشاپ یکی از نرم‌افزاری ویرایش تصویر است که توسط شرکت ادوبی تولید شده است. این نرم‌افزار قابلیت‌های کاربردی بسیار زیادی دارد که دانستن روش استفاده از آن‌ها می‌تواند به ما کمک کند تا از این نرم‌افزار بهینه‌تر استفاده کنیم. در این مطلب قصد داریم تا روش‌های افزودن و ویرایش متن در این نرم‌افزار را آموزش دهیم.

هنر تایپوگرافی یکی از زیر شاخه‌های هنر گرافیک است که می‌توان به راحتی آن را با استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ اجرا کرد. برای انجام کارهای تایپوگرافی در نرم‌افزار فتوشاپ باید از ابزار Text استفاده کنید. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید کارهایی مثل ویرایش، افزودن، تغییر و کارهایی از این دست را روی متن انجام دهید .

افزودن متن به سند در نرم‌افزار فتوشاپ

برای افزودن متن به سند ابتدا یک صفحه خالی یا تصویری که می‌خواهید روی آن متنی را تایپ کنید باز کنید. روی ابزار Text در نوار منو کلیک کنید و یا برای فعال کردن این ابزار از کلید t استفاده کنید. به محض فعال شدن این ابزار نشانگر ماوس به شکل یک T در می‌آید.

افزودن و ویرایش متن در نرم‌افزار فتوشاپ روی صفحه، جایی که می‌خواهید متن را تایپ کنید کلیک کنید و عبارت مورد نظر خود را تایپ کنید.

افزودن و ویرایش متن در نرم‌افزار فتوشاپ افزودن پاراگراف در نرم‌افزار فتوشاپ

برای افزودن پاراگراف ابتدا یک صفحه خالی ایجاد کنید یا عکسی که می‌خواهید پاراگراف روی آن تایپ کنید را باز کنید. روی ابزار تایپ یا Text در نوار ابزار کلیک کنید و یا از کلید میانبر T برای فعال کردن این ابزار استفاده کنید. وقتی نشانگر ماوس تغییر کرد روی صفحه کلیک کنید و سپس درگ کنید. در این حالت یک محدوده متنی برای شما نمایش داده می‌شود. می‌توانید ابعاد آن را تغییر دهید.

افزودن و ویرایش متن در نرم‌افزار فتوشاپ می‌توانید متن و یا پاراگراف مورد نظر را در این محدوده تایپ کنید.

افزودن و ویرایش متن در نرم‌افزار فتوشاپ برای تغییر اندازه محدوده متنی می‌توانید از نقاط لنگری که در اطراف کادر متنی ایجاد شده استفاده کنید. می‌توانید این نقاط را به سمت راست، چپ و یا بالا و پایین بکشید.

ویرایش متن در نرم‌افزار فتوشاپ

وقتی متن مورد نظر خود را روی سند مورد نظر ایجاد کردید می‌توانید تغییراتی مثل تغییر نوع فونت، رنگ، اندازه و بسیاری موارد دیگر روی آن اعمال کنید.

برای ویرایش متن ایجاد شده، ابزار متن یا Text را انتخاب کنید و متن را با این ابزار انتخاب کنید. بالای صفحه یک منو باز می‌شود که در آن ابزاری مثل تغییر فونت، اندازه فونت، نوع آن و از این دست وجود دارد. علاوه بر این با استفاده از این نوار منو شما می‌توانید رنگ متن و نوع تراز بندی آن را نیز تغییر دهید.

افزودن و ویرایش متن در نرم‌افزار فتوشاپ

روش دیگری با استفاده از آن می‌توانید به این ابزارها دسترسی داشته باشید، البته در نسخه 2018 به بالای نرم‌افزار فتوشاپ، استفاده از پنل Properties است. برای فعال کردن این پنل وارد منوی window شده و سپس گزینه Properties را انتخاب کنید. لایه‌ای که متن را روی آن ایجاد کرده‌اید انتخاب کنید. وقتی این لایه را انتخاب کردید، تنظیمات مربوط به متن در آن برای شما نمایش داده می‌شود.

افزودن و ویرایش متن در نرم‌افزار فتوشاپ اگر بخواهید به تنظیمات بیشتری دسترسی داشته باشید باید روی منوی window کلیک کنید و سپس گزینه character را انتخاب کنید. با استفاده از این روش شما می‌توانید علاوه بر تنظیماتی که بالا به آن اشاره شد، به یکسری تنظیمات دیگر دسترسی داشته باشید.

اگر امکان ویرایش متن‌ها در فتوشاپ برای شما وجود ندارد به احتمال زیاد لایه مربوط به متن قفل است. برای باز کردن قفل لایه وارد پنل Layers شده روی آیکونی که شبیه به قفل است کلیک کنید. بعد از باز کردن قفل لایه، امکان ویرایش آن برای شما فعال خواهد شد.

جابجا کردن متن در فتوشاپ

برای جابجا کردن متن در فتوشاپ دو روش وجود دارد.

روش اول: ابتدا ابزار متن یاText را از پنل Tools یا با استفاده از کلید t انتخاب کنید.

روش دوم ک روی هر قسمتی از متن که می‌خواهید کلیک کنید.

اگر بخواهید از روش دوم استفاده کنید باید پنل لایه‌ها یا Layers باز باشد. برای باز کردن پنل لایه‌ها ابتدا وارد منویWindow شده و سپس گزینه Layers را انتخاب کنید. در لیست لایه‌هایی که در پنل لایه‌ها یا Layers برای شما باز می‌شود متنی که می‌خواهید ویرایش کنید را پیدا کنید و روی دکمه T دو بار کلیک کنید. به این ترتیب کل متن شما به صورت هایلایت در می‌آید. سپس با استفاده از نشانگر ماوس می‌توانید هر جایی از متن را که خواستید تغییر دهید دهید یا حذف کنید را انتخاب کنید و عملیات مورد نظر را روی آن انجام دهید.

افزودن و ویرایش متن در نرم‌افزار فتوشاپ برای جابجا کردن متن ابتدا ابزار Moove را از پنل Tools و یا با استفاده از کلید V فعال کنید. روی متن مورد نظر کلید کنید و سپس آن را بدون اینکه دستتان را از روی دکمه ماوس بردارید بکشید.

ارسال نظر