انتقال اطلاعات از فایرفاکس به کروم - چگونه اطلاعات مرورگر خود را منتقل کنیم؟

رسانه کلیک - در این مطلب روش انتقال اطلاعات از فایرفاکس به کروم را به دو روش آموزش می‌دهیم تا اگر قصد دارید مرورگر خود را عوض کنید، نگران پاک شدن اطلاعات خود نباشید. 

انتقال اطلاعات از فایرفاکس به کروم - چگونه اطلاعات مرورگر خود را منتقل کنیم؟

حتما شما هم یک مرورگر موردعلاقه در سیستم خود دارید که همه کارهای خود را با آن انجام می‌دهید. ممکن است به هر دلیلی تصمیم بگیرید که مرورگر خود را عوض کنید. اگر رمز عبورهای خود را در مرورگر سیو کرده باشید یا صفحات وب را بوک مارک کرده باشید، قبل از اینکه مرورگر قدیمی خود را حذف کنید، باید آن‌ها را به مرورگر جدید منتقل کنید.

اگر تعداد اطلاعات ثبت شده شما در مرورگر قدیمی کم باشد شاید بتوانید آن‌ها را به صورت دستی انتقال دهید؛ اما اگر اطلاعات زیادی داشته باشید، این فرآیند انتقال سخت می‌شود و ممکن است موردی را فراموش کنید. در این مطلب ۲ روش برای انتقال اطلاعات از فایرفاکس به کروم را آموزش می‌دهیم.

انتقال اطلاعات از فایرفاکس به کروم: روش اول

اگر مرورگر فایرفکس روی سیستم شما باز است، تمام صفحات آن را ببندید. سپس مرورگر گوگل کروم را باز کنید و روی سه نقطه عمودی که در گوشه بالا و سمت راست نمایشگر قرار دارد کلیک کنید.

از منوی باز شده گزینه Bookmarks را انتخاب کنید و بعد گزینه Import Bookmarks and Settings را انتخاب کنید.

انتقال اطلاعات از فایرفاکس به کروم

در صفحه جدیدی که باز می‌شود، روی فلش کوچکی که قرار دارد کلیک کنید و از لیست باز شده، Mozilla Firefox را انتخاب کنید. سپس در پایین این کادر، مواردی مانند بوک‌مارک‌ها، رمز عبورها و... که قصد دارید آن‌ها را به کروم منتقل کنید انتخاب کنید و تیک کنار آن‌ها را فعال کنید. در آخر روی دکمه Import کلیک کنید.

انتقال اطلاعات از فایرفاکس به کروم همین‌قدر ساده است و دیگر نیازی نیست نگران از دست رفتن اطلاعات خود باشید.

انتقال اطلاعات از فایرفاکس به کروم: روش دوم

روش اول روش بسیار ساده‌تری است؛ اما اگر به هر دلیلی نتوانستید آن را اجرا کنید، می‌توانید روش دستی زیر را امتحان کنید.

مرورگر فایرفاکس را باز کنید و وارد قسمت Library شوید. از نوار سمت چپ گزینه Show All Bookmarks را انتخاب کنید. سپس از نوار بالای صفحه، روی گزینه Import and Backups کلیک کنید و در منویی که باز می‌شود، گزینه Export Bookmarks to HTML را انتخاب کنید.

از کادرهای پایین صفحه در قسمت Location فایلی را انتخای کنید که می‌خواهید اطلاعات خود را در آن ذخیره کنید. در آخر روی گزینه Save کلیک کنید و از فایرفاکس خارج شوید.

انتقال اطلاعات از فایرفاکس به کروم

گوگل کروم را باز کنید و روی سه نقطه عمودی که در گوشه بالا و سمت راست نمایشگر قرار دارد کلیک کنید. از منوی باز شده گزینه Bookmarks را انتخاب کنید و بعد گزینه Import Bookmarks and Settings را انتخاب کنید. در صفحه جدید، روی فلش کوچکی که قرار دارد کلیک کنید و از لیست باز شده گزینه Bookmarks HTML File را انتخاب و در آخر روی Import کلیک کنید.

انتقال اطلاعات از فایرفاکس به کروم

ارسال نظر