انتقال فایل‌ها از گوشی آیفون به گوشی فرد دیگر

رسانه کلیک - در این مطلب پنج روش انتقال عکس و فیلم از گوشی آیفون به یک گوشی آیفون دیگر را بررسی می‌کنیم. 

انتقال فایل‌ها از گوشی آیفون به گوشی فرد دیگر

روش‌هایی که در مطلب قبل در خصوص انتقال عکس‌ها از آیفون قدیمی به آیفون جدید گفته شد برای زمانی که می‌خواهید از گوشی آیفون خود به گوشی آیفون دوستتان تصاویر را انتقال دهید کاربردی ندارد. برای انتقال عکس‌ها و تصاویر از گوشی آیفون خود به گوشی آیفون دیگر 5 روش وجود دارد که در ادامه این مطلب توضیح خواهیم داد.

1- انتقال عکس‌ها با استفاده از AirDrop

در AirDrop از اتصال Blutooth و یاWi-Fi برای انتقال فایل‌ها و تصاویر استفاده می‌شود. وقتی تصاویر و عکس‌ها با استفاده از AirDrop از یک گوشی به گوشی دیگر منتقل می‌شوند کیفیتشان حفظ می‌شود از طرفی انتقال آن‌ها در کمترین زمان ممکن رخ می‌دهد.

برای استفاده از AirDrop در انتقال تصاویر ابتدا اپلیکیشن Photos را روی گوشی خود باز کنید و سپس تصویری را که می‌خواهید به گوشی دیگر منتقل کنید انتخاب کنید. روی دکمه Share کلیک کنید و گزینه AirDrop را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه تمامی دستگاه‌هایی که در نزدیکی شما قرار دارند مشخص می‌شوند. گوشی‌ای را که می‌خواهید اطلاعات را به آن منتقل کنید انتخاب کنید.

انتقال فایل‌ها از گوشی آیفون به گوشی فرد دیگر در صورتی که نام گوشی فرد مورد نظر شما در فهرست نمایش داده شده نباشد، از آن‌ها بخواهید تا از بخش Control Center در گوشی خود در گوشی سمت چپ بالا گزینه AirDrop را روشن کنند. همچنین باید بعد از اینکه شما فایل را برای گوشی فرد مقابل ارسال کردید، این فرد گزینه Accept را انتخاب کند.

2- انتقال تصاویر به گوشی‌ آیفون دیگران با استفاده از لینک iCloud

اگر از سرویس iCloud برای ایجاد نسخه پشتیبان استفاده می‌کنید یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای انتقال تصاویر و عکس‌ها از یک گوشی‌ آیفون به گوشی دیگر استفاده از لینک iCloud است. بعد از ایجاد لینک سرویس iCloud که عکس‌های شما در آن ذخیره می‌شود، می‌توانید این لینک را به صورت متن از طریق اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و ایمیل برای دیگران ارسال کنید.

برای ایجاد لینک iCloud ابتدا اپلیکیشن Photos را روی گوشی خود باز کنید و عکس یا تصاویری را که می‌خواهید منتقل کنید انتخاب کنید. روی دکمه share کلیک کنید و سپس روی گزینه Copy iCloud Link کلیک کنید. برای اینکه لینک تصاویر در سرویس iCloud آماده شود چند دقیقه زمان لازم است. بعد از ایجاد لینک، آن را ذخیره کنید و برای هر فردی که می‌خواهید ارسال کنید.

انتقال فایل‌ها از گوشی آیفون به گوشی فرد دیگر همان‌طور که گفته شد می‌توانید لینک را به صورت متن از طریق اپلیکیشن‌های مختلف به فرد مورد نظر ارسال کنید.

3- بارگذاری تصاویر در محل ذخیره سرویس‌های ابری دیگر

یکی از بهترین روش‌ها برای انتقال تصاویر از یک گوشی آیفون به گوشی آیفون دیگر بدون استفاده از سرویس iCloud بارگذاری تصاویر روی سرویس‌های ابری دیگر مثل Google Drive، Dropbox و از این دست است.

برای این کار ابتدا وارد سرویس ابری خود شده و سپس تصویر و یا عکس‌هایی را که می‌خواهید به گوشی فرد دیگر منتقل کنید انتخاب کنید. روی گزینه share کلیک کنید و سرویس ابری خود را در صفحه باز شده انتخاب کنید. اگر سرویس مورد نظر شما در فهرست نمایش داده شده نبود روی گزینه More کلیک کنید.

انتقال فایل‌ها از گوشی آیفون به گوشی فرد دیگر بعد از انتخاب سرویس ابری مورد نظر یک پنجره برای شما نمایش داده می‌شود که در آن باید محلی که می‌خواهید تصاویر ذخیره شوند را انتخاب کنید. وقتی بارگذاری تصاویر انجام شد، لینک محل ذخیره عکس‌ها را برای فرد مورد نظر خود از طریق همان روش‌هایی که در روش قبلی توضیح داده شد ارسال کنید.

4- ایجاد آلبوم و به اشتراک گذاری تصاویر

چه شما از سرویس iCloud Photos استفاده کنید یا از سرویس ابری دیگر شما می‌توانید یکی آلبوم از عکس‌هایی که می‌خواهید برای دیگران ارسال کنید، ایجاد کنید و سپس این آلبوم را با دیگران به اشتراک بگذارید. در این آلبوم شما می‌توانید بیش از 5 هزار عکس را ذخیره کنید و با 100 نفر به اشتراک بگذارید.

برای استفاده از این روش ابتدا اپلیکیشن Photos را باز کنید و سپس تصاویری را که می‌خواهید با دیگران به اشتراک بگذارید انتخاب کنید. سپس روی دکمه Share کلیک کنید و گزینه Add to share Album را انتخاب کنید. یک آلبوم ایجاد کنید و یا تصاویر را به آلبوم ایجاد شده اضافه کنید و سپس افرادی را که می‌خواهید این آلبوم را با آن‌ها به اشتراک بگذارید انتخاب کنید.

انتقال فایل‌ها از گوشی آیفون به گوشی فرد دیگر همه افرادی که شما آلبوم را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارید امکان ذخیره عکس‌ها در گوشی خود و ایجاد تغییرات روی این عکس‌ها و حتی کامنت‌گذاری روی آن‌ها را دارند.

5- ارسال تصاویر از طریق اپلیکیشن پیام‌رسان iMessage

شاید یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ارسال تصاویر یا فایل‌ها به گوشی آیفون دیگر استفاده از اپلیکیشن iMessage است. اگر شما روی گوشی خود اپلیکیشن iMessage ندارید می‌توانید از سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان برای ارسال تصاویر استفاده کنید.

برای این کار ابتدا اپلیکیشن پایم رسان خود را انتخاب کنید و سپس یک صفحه چت با فردی که می‌خواهید عکس‌ها را به اشتراک بگذارید باز کنید. سپس روی آیکون مربوط به انتقال فایل کلیک کنید. عکس‌ها را از گوشی خود انتخاب کنید و گزینه Send را انتخاب کنید.

انتقال فایل‌ها از گوشی آیفون به گوشی فرد دیگر بسته به سرعت اینترنت و نوع سرویس شما تصاویر برای فرد مورد نظر شما در یک فاصله زمانی ارسال خواهد شد.

ارسال نظر