انجام کارهای مختلف در آیفون با ضربه زدن پشت بدنه گوشی

رسانه کلیک - اپل هر سال قابلیت‌های جالب و خاصی را به گوشی‌ها و دستگاه‌های خود اضافه می‌کند. اگر شما روی گوشی آیفون خود از سیستم‌عامل iOS نسخه 14 یا بالاتر استفاده می‌کنید باید بدانید که می‌تواید کارهای مختلف را با دو و سه بار ضربه زدن پشت گوشی کارهای مختلفی انجام دهید.

انجام کارهای مختلف در آیفون با ضربه زدن پشت بدنه گوشی

انجام کارهای مختلف با ضربه زدن به پشت گوشی یک قابلیت کاربردی و قدرتمند است کار با گوشی‌های آیفون را برای بسیاری از کاربران راحت کرده است. اگر از گوشی‌های آیفون X یا مدل‌های جدیدتر استفاده می‌کنید می‌توانید به راحتی با دو بار یا سه بار ضربه زدن پشت گوشی، بخش نوتیفیکیشن‌های گوشی و همچنین سرویس Siri را در گوشی خود فعال کنید. و البته با استفاده از این روش کارهای دیگری نیز می‌توانید انجام دهید.

می‌توانید تنظیمات مربوط به این قابلیت را به روش زیر انجام دهید.

ابتدا وارد بخش تنظیمات یا Setting گوشی شده و از آنجا روی گزینه Accessibility کلیک کنید.

ضربه زدن پشت بدنه گوشی آیفون در صفحه باز شده گزینه Touch را انتخاب کنید.

ضربه زدن پشت بدنه گوشی آیفون از انتهای صفحه روی گزینه Back tap کلیک کنید.

ضربه زدن پشت بدنه گوشی در این حالت گزینه‌های جدید برای استفاده از حالت‌های دو ضربه و 3 ضربه به پشت گوشی برای شما نمایش داده می‌شود.

ضربه زدن پشت بدنه گوشی برای مشاهده فهرست کارهایی که با استفاده از این قابلیت می‌توانید انجام دهید روی یکی از آن‌ها کلیک کنید. در ابتدای فهرست گزینه‌هایی مثل ورود به بخش نوتیفیکیشن، ایجاد اسکرین شات، Siri و غیره وجود دارد. همچنین گزینه‌هایی مثل Assistive Touch، Smart Invert و غیره نیز وجود دارد.

ضربه زدن پشت بدنه گوشی هرکدام از این گزینه‌ها را که تمایل داشتید انتخاب کنید. این کار را هم برای گزینه double Tap و هم برای Triple Tap انجام دهید.

ارسال نظر