ایجاد اسکرین شات از صفحات طولانی در ویندوز 10

رسانه کلیک - سیستم‌عامل ویندوز 10 برای ایجاد اسکرین شات‌ از صفحات روش‌های زیادی به کاربران خود ارائه می‌کند. در این مطلب قصد داریم تا علاوه بر معرفی این روش‌ها چند نرم‌‌افزار کاربردی را که از آن‌ها می‌توان برای ایجاد اسکرین شات از صفحات طولانی استفاده کرد، معرفی کنیم.

ایجاد اسکرین شات از صفحات طولانی در ویندوز 10

یکی از روش‌های مرسوم برای گرفتن اسکرین شات از صفحات در ویندوز 10 استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl و PRTSC و یا Fn و PRTSC است. همچنین در خود سیستم‌عامل ویندوز 10 چند نرم‌افزار وجود دارد که به شما مکان تهیه اسکرین شات از صفحات را می‌‌دهد اما همه این نرم‌افزارها تنها از آن بخشی که در صفحه‌نمایش در هر لحظه قابل مشاهده است، اسکرین شات تولید می‌کنند.

چند نرم‌افزار کاربردی برای تهیه اسکرین شات از کل محتوای صفحه حتی آن قسمتی که در صفحه‌نمایش داده نمی‌شود وجود دارد.

نرم‌افزار PicPick

این نرم‌افزار یک نرم‌افزار ایجاد اسکرین شات است که در آن امکان ویرایش عکس‌ها نیز وجود دارد. این نرم‌افزار توسط شرکت NGWIN طراحی و تولی شده است. این نرم‌افزار یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای ایجاد اسکرین شات برای صفحات طولانی است. بهترین ویژگی این اپلیکیشن رایگان بودن آن برای استفاده شخصی است. در نسخه رایگان بسیاری از ابزارهای کاربردی آن در دسترس است.

ایجاد اسکرین شات در این اپلیکیشن 7 نوع مدل اسکرین شات وجود دارد که عبارتند از اسکرین شات تمام صفحه، اسکرین شات از آنچه در حال حاضر قابل مشاهده است و غیره. هر کدام از این مدهای اسکرین شات برای یک هدف خاص مناسب است و این امکان را به شما می‌‌دهد تا بر اساس نیاز خود از آن‌ها استفاده کنید.

ایجاد اسکرین شات روش کار با این اپلیکیشن به این صورت است که ابتدا اپلیکیشن را نصب کنید و سپس آن را باز کنید.

بعد از باز کردن اپلیکیشن دو کلید ترکیبی Ctrl و Alt را هم‌زمان فشار دهید. سپس دکمه PRTSC را فشار دهید. یک کادر مربع شکل که اطراف آن قرمز است برای شما نمایش داده می‌شود.

کلید چپ ماوس را نگه دارید و سپس ماوس را روی نوار لغزنده کنار پنجره برای انتخاب محدوده مورد نظر حرکت دهید.

بعد از انتخاب ناحیه مورد نظر دکمه ماوس را رها کنید. بعد از این کار از ناحیه انتخاب شده اسکرین شات ایجاد می‌شود.

در اپلیکیشن PicPick یک خط کش با مقیاس پیکسل وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن اندازه ناحیه مورد نظر خود را وارد کنید. همچنین یک تخته مجازی وجود دارد که می‌توانید روی آن ترسیم‌های مورد نظر خود را انجام دهید و سپس از آن اسکرین شات بگیرید.

نرم‌افزار Snagit

اپلیکیشن Snagot یکی از مشهورترین ابزارهای ایجاد اسکرین شات و همچنین تهیه ویدیو از صفحه‌نمایش است که توسط گروه TechSmith عرضه شده است. واسط کاربری این نرم‌‌افزار نسبت به اپلیکیشن PicPick بهتر طراحی شده است.

ایجاد اسکرین شات در این اپلیکیشن امکان ویرایش حرفه‌ای تصاویر نیز وجود دارد. این نرم‌افزار به صورت رایگان عرضه می‌شود اما برای دسترسی به برخی از ابزارهای آن باید لایسنس 50 دلاری آن را بخرید.

از آنجایی که تمرکز اصلی این اپلیکیشن روی ایجاد اسکرین شات است، قابلیت‌های حرفه‌ای برای ایجاد اسکرین شات و همچنین ویرایش تصاویر در آن تعبیه شده است. برای مثال یکی از قابلیت‌های آن ایجاد اسکرین شات به صورت پانومرا است که به کاربر امکان ایجاد اسکرین شات از بخشی از صفحه‌نمایش را می‌دهد. ایجاد اسکرین شات از بخشی از صفحه‌نمایش در اپلیکیشن Snagit بسیار ساده و کاربردی است.

برای استفاده از این قابلیت تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که دکمه capture را انتخاب کند. سپس روی یکی از فلش‌های زرد رنگ بسته به جهتی که می‌خواهد صفحه حرکت کند تا از آن اسکرین شات ایجاد کند، کلیک کند. Snagit از هرچیزی که روی صفحه قرار دارد

در اپلیکیشن Snagit علاوه بر ایجاد اسکرین شات می‌توانید از صفحه‌نمایش خود نیز فیلم‌برداری کنید.

ارسال نظر