ایجاد جعبه لغات یا Word Cloud در اپلیکیشن پاورپوینت مایکروسافت
رسانه کلیک - قرار دادن و ایجاد جعبه لغات یا word cloud روی اسلایدها در اپلیکیشن پاورپوینت مایکروسافت باعث میشود که بهتر بتوانید منظور خود را در یک ارائه به مخاطبان خود انتقال دهید.
Word cloud یا ابر لغات در واقع یک جعبه متنی است که در آن کلمات کلیدی که مربوط به موضوع سخنرانی شما است قرار داده میشود. این جعبه متنی معمولاً در همان اسلایدهای ابتدایی قرار می گیرد. از آنجایی که در اپلیکیشن پاورپوینت مایکروسافت هیچ ابزاری برای ایجاد این جعبه لغات وجود ندارد، در این مطلب قصد داریم تا ترفندهای ایجاد این جعبه لغات را آموزش دهیم.
نصب افزونه Pro Word Cloud برای ایجاد جعبه لغات
برای اینکه بتوانید روی اسلایدهای خود در اپلیکیشن پاورپوینت مایکروسافت یک جعبه لغات ایجاد کنید باید ابتدا افزونه Pro Word Cloud را نصب کنید. البته قبل از نصب این افزونه باید به این موضوع دقت کنید که چون این افزونه رایگان است بنابراین ممکن است امنیت این اپلیکیشن پایین باشد. به عبارت دیگر امکان ارسال متنهای ایجاد شده در این افزونه بر روی اینترنت وجود دارد.
امکان دارد همراه با این افزونه، نرمافزارهای تبلیغاتی یا برخی از نرمافزارهای مخرب نیز روی کامپیوتر شما ایجاد نصب شود. بنابراین اگر در کامپیوتر خود اطلاعات مهمی دارید و باید امنیت آنها حفظ شود، بهتر است به هیچ عنوان این افزونه را روی سیستم خود نصب نکنید.
البته هنوز هیچ مورد در خصوص مخرب بودن این افزونه توسط کاربران آن گزارش نشده است اما به هر حال توجه به مسائل امنیتی بسیار مهم است.
برای نصب افزونه Pro Word Cloud ابتدا به این آدرس مراجعه کنید و فایل نصب آن را دانلود کنید. برای دانلود روی گزینه Get it Now کلیک کنید.
با کلیک روی این گزینه یک کادر پیام برای شما باز میشود که در آن در مورد رعایت حریم خصوصی کاربران و دسترسی اپلیکیشن توضیحاتی آمده است. اگر با توضیحات و قوانین استفاده از این اپلیکیشن موافق هستید روی گزینه Continue کلیک کنید.
بعد از کلیک روی گزینه Continue شما به صفحه Microsoft 360 هدایت میشوید. روی گزینه Open in PowerPoint کلیک کنید.
دوباره پیامی برای شما روی صفحه نماش داده میشود. روی گزینه Open PowerPoint کلیک کنید.
به این ترتیب اپلیکیشن پاورپوینت باز میشود و افزونه روی آن نصب خواهد شد.
استفاده از افزونه Word Cloud در اپلیکیشن پاورپوینت مایکروسافت
برای استفاده از افزونه Word Cloud در اپلیکیشن پاورپوینت مایکروسافت ابتدا اپلیکیشن پاورپوینت و یا فایلی را که میخواهید روی آن یک جعبه لغات ایجاد کنید، باز کنید. روی برگه Insert کلیک کنید.
در گروه Add-ins روی گزینه My Add-ins کلیک کنید.
با انجام این کار پنجره مربوط به Office Add0ins برای شما باز میشود. روی گزینه Pro Word Cloud کلیک کنید.
به محض انتخاب این گزینه پنل مربوط به افزونه Pro Word Cloud در سمت راست پنجره اپلیکیشن پاورپوینت مایکروسافت، باز میشود. در این قسمت میتوانید تنظیمات مربوط به آن از جمله فونت متن، رنگ مربوط به آن، استایل مربوط به صفحه و بسیاری از موارد دیگر را انتخاب کنید. شما در این قسمت میتوانید مشخص کنید که تعداد کلماتی که قرار است در جعبه لغات نمایش داده شود، چه تعداد باشد. همچنین میتوانید مشخص کنید که آیا کلمات and و if به عنوان کلمات کلیدی در نظر گرفته شوند یا نه.
به محض اعمال تنظیمات مورد نظر، متن درون اسلاید را انتخاب کنید. در پنل مربوط به افزونه Pro Word Cloud روی گزینه Create Word Cloud را انتخاب کنید.
به این ترتیب افزونه Pro Word برای شما جعبه لغات حاوی کلمات کلیدی متن انتخاب شده ایجاد میشود.
برای استفاده از این جعبه لغات میتوانید آن را روی اسلاید خود قرار دهید و جای آن را با استفاده از درگ کردن ماوس تنظیم کنید.