چگونه دکمه ویندوز روی کیبورد های قدیمی ایجاد کنیم؟

رسانه کلیک - اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که کار کردن با کیبوردهای قدیمی که روی آن‌ها دکمه ویندوز ندارند را به کیبوردهای جدید ترجیح می‌دهند اما گاهی برای انجام برخی از کارها نیاز به استفاده از دکمه ویندوز روی کیبورد دارند، در این آموزش یاد خواهید گرفت که چگونه دکمه ویندوز روی کیبورد خود ایجاد کنید.

چگونه دکمه ویندوز روی کیبورد های قدیمی ایجاد کنیم؟

برای اینکه بتوانید به کلیدهای کیبورد که کاربرد زیادی برای شما ندارند وظیفه جدید محول کنید باید از اپلیکیشن PowerToys utility شرکت مایکروسافت استفاده کنید. از روشی که در ادامه این مطلب توضیح داده می‌شود، می‌توانید برای هر کلید دیگری و ایجاد وظایف جدید برای آن کلید استفاده کنید.

برای کار با این اپلیکیشن ابتدا نرم‌افزار PowerToys را از فروشگاه مایکروسافت دانلود و روی ویندوز 10 خود نصب کنید. بعد از انجام این کار این اپلیکیشن را باز کنید و از نوار کنار صفحه روی گزینه Keyboard Manager کلیک کنید. از منوی باز شده روی گزینه Remap A Key کلیک کنید.

ایجاد دکمه جدید روی کیبورد از پنجره باز شده که Remap Keyboard نام دارد روی علامت + کلیک کنید و یک کلید و وظیفه جدید آن را انتخاب کنید. مثلاً اگر قرار است کلید Page Down کار کلید ویندوز را برای شما انجام دهد، پس ابتدا کلید Page Down را به عنوان Key و Win را به عنوان Mapping انتخاب کنید. (کلیدی را انتخاب کنید که از آن زیاد استفاده نمی‌کنید و کمتر روی کیبورد مورد استفاده قرار می‌گیرد)

ایجاد دکمه جدید روی کیبورد برای انتخاب این کلیدها وقتی روی علامت + کلیک می‌کنید یک منو برای شما باز می‌شود. مثلاً دکمه Page Down را انتخاب کنید. در قسمت Mapped To گزینه Win را انتخاب کنید.

ایجاد دکمه جدید روی کیبورد روی گزینه Ok کلیک کنید. در این حالت ممکن است پیغامی مبنی بر اینکه شما وظیفه جدید را به یکی از کلیدهای کیبورد اضافه کرده‌اید برای شما نمایش داده شود. در این صورت، روی گزینه Continue Anyway کلیک کنید.

بعد از انجام این مراحل وظیفه جدید به کلید انتخابی شما اضافه شده است و از این پس می‌توانید مثلاً از کلید Page Down به عنوان کلید ویندوز استفاده کنید.

اگر بخواهید کلیدی را که وظیفه جدید به آن اضافه کرده‌اید به حالت قبل برگردانید مثلاً در مثال ما کلید Page Down که به عنوان کلید win مورد استفاده قرار می‌گیرد را به همان حالت قبلی برگردانید کافی است اپلیکیشن PowerToys را باز کنید و در قسمت Keyboard Manager وظایف کلید مورد نظر خود را به حالت قبل برگردانید.

ارسال نظر