ایجاد قالب ایمیل و استفاده از آن در Microsoft Outlook

رسانه کلیک - ایجاد قالب ایمیل در اپلیکیشن Microsoft Outlook بسیار ساده و آسان است. در این مطلب قصد داریم تا نحوه ایجاد قالب‌های ایمیل و استفاده از آن‌ها در اپلیکیشن Microsoft Outlook را توضیح دهیم.

ایجاد قالب ایمیل و استفاده از آن در Microsoft Outlook

ایجاد قالب‌ها در Microsoft Outlook برای افرادی که روزانه مجبور به ارسال ایمیل‌های یکسان به تعداد زیاد هستند یک قابلیت کاربردی و آسان است. روش کار با این قابلیت را در ادامه توضیح می‌دهیم.

ایجاد قالب ایمیل در اپلیکیشن Microsoft Outlook

قبل از اینکه بتوانید از قالب ایمیل در اپلیکیشن Microsoft Outlook باید قالب خود را ایجاد کنید. برای این کار ابتدا اپلیکیشن Microsoft Outlook را باز کنید و یک ایمیل جدید ایجاد کنید. ایمیل مورد نظر خود را ایجاد کنید.

در قالب‌ها موضوع ایمیل، بدنه ایمیل، فرمت استفاده شده در ایمیل مثل رنگ‌ها، پس زمینه و تصاویر مورد استفاده در آن، امضا و غیره نگهداری و ثبت می‌شود. وقتی تغییراتی را که روی ایمیل جدید باز شده ایجاد کردید مورد قبول شما بود روی منوی File ایجاد قالب ایمیل و استفاده از آن در Microsoft Outlook

از فهرست باز شده روی گزینه Save As کلیک کنید.

ایجاد قالب ایمیل و استفاده از آن در Microsoft Outlook در پنجره Save As فرمت .oft را در کادر Save as Type انتخاب کنید. سپس روی گزینه Save کلیک کنید.

ایجاد قالب ایمیل و استفاده از آن در Microsoft Outlook با این کار قالب ایمیل شما آماده است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

باز کردن قالب ایمیل ایجاد شده در Microsoft Outlook به روش اول

برای باز کردن قالب ایمیل ایجاد شده در اپلیکیشن Microsoft Outlook ابتدا باید وارد برگه Home شده و سپس روی گزینه New Items کلیک کنید. از منوی باز شده گزینه More Item را انتخاب کنید و سپس گزینه Choose Form را انتخاب کنید.

ایجاد قالب ایمیل و استفاده از آن در Microsoft Outlook در پنجره باز شده باید تنظیمات منوی Look in را تغییر داده و به عبارت User Templates in File System تغییر دهید. با انجام این کار برای باز کردن قالب ایمیل روی آن دوبار کلیک کنید.

ایجاد قالب ایمیل و استفاده از آن در Microsoft Outlook در این حالت یک ایمیل جدید در قالبی که آماده‌ کردید برای شما نمایش داده می‌شود. این روش یکی از روش‌هایی است که در آن می‌توانید قالب ایمیل ایجاد شده را در اپلیکیشن Microsoft Outlook باز کنید. اما روش ساده‌تری نیز وجود دارد که در ادامه این روش را توضیح می‌دهیم.

باز کردن قالب ایمیل در Microsoft Outlook به روش ساده‌تر

در این روش که برای باز کردن قالب ایمیل ایجاد شده استفاده می‌شود یک دکمه در برگه Home در اپلیکیشن Microsoft Outlook ایجاد می‌کنیم. از این دکمه به جای استفاده از پنل Choose Form استفاده خواهیم کرد.

برای شروع ابتدا روی هر کدام از برگه‌ها که می‌خواهید کلیک راست کنید و سپس گزینه Customize the Robbon را انتخاب کنید.

ایجاد قالب ایمیل و استفاده از آن در Microsoft Outlook در پنل Customize the Ribbon در منوی Popular Commands گزینه All Commands را انتخاب کنید.

ایجاد قالب ایمیل و استفاده از آن در Microsoft Outlook از منوی باز شده گزینه Choose Form را مطابق تصویر انتخاب کنید.

ایجاد قالب ایمیل و استفاده از آن در Microsoft Outlook برای اضافه کردن دکمه ایجاد شده به برگه Home باید ابتدا یکی از گروه‌های مربوط به دکمه‌ها را به ستون سمت راست مانند تصویر زیر اضافه کنید.

ایجاد قالب ایمیل و استفاده از آن در Microsoft Outlook در این مثال ما دکمه را در برگه Home کنار گزینه Next اضافه می‌کنیم. برای این کار روی گزینه Next کلیک کنید و سپس گزینه New Group را انتخاب کنید.

ایجاد قالب ایمیل و استفاده از آن در Microsoft Outlook روی گروه دکمه‌هایی که اضافه شده است کلیک کنید و سپس گزینه rename را انتخاب کنید. و در این کادر گزینه Templates یا هر نام دیگری که می‌خواهید برای دکمه جدید استفاده کندی تایپ کنید. سپس روی دکمه Ok کلیک کنید.

ایجاد قالب ایمیل و استفاده از آن در Microsoft Outlook به این ترتیب نام دکمه ایجاد شده تغییر می‌کند. در نهایت گزینه Choose Form را در ستون سمت چپ انتخاب کنید و سپس روی دکمه Add کلیک کرده و سپس گزینه OK را انتخاب کنید.

ایجاد قالب ایمیل و استفاده از آن در Microsoft Outlook به این ترتیب دکمه جدید شما در برگه Home ایجاد می‌شود.

ایجاد قالب ایمیل و استفاده از آن در Microsoft Outlook برای باز کردن قالب ایجاد شده کافی است روی این دکمه جدید کلیک کنید و از قالب در ایمیل خود استفاده کنید.

ارسال نظر