آموزش بازیابی اطلاعات لپ تاپ ضربه خورده

لپ‌تاپ شما دچار صدمه شدیدی شده و نمی‌توانید از آن استفاده کنید. اطلاعات مهم و حیاتی در سیستم خود دارید که باید از آنها بک‌آپ بگیرید. برای بازیابی اطلاعات لپ تاپ ضربه خورده چه کار کنیم؟

آموزش بازیابی اطلاعات لپ تاپ ضربه خورده

آموزش بازیابی اطلاعات لپ تاپ ضربه خورده

یکی از بدترین اتفاقاتی که می‌تواند برای یک کاربر رخ دهد، آسیب دیدن لپ‌تاپ است. این اتفاق حتی به قیمت از دست رفتن اطلاعات حیاتی افراد تمام می‌شود. شرکت‌های بزرگ معمولا سعی کرده‌اند لپ‌تاپ‌هایی بسازند که آسیب‌پذیری کمتری داشته باشند.

این کمپانی‌ها تلاش کرده‌اند محفظه قوی و مستحکمی برای قسمت هارد لپ‌تاپ در نظر بگیرند. به طوری که با ضربه خوردن دستگاه، آسیبی به حافظه دستگاه وارد نشود. خوشبختانه برای بازیابی لپ تاپ ضربه خورده راه حل وجود دارد. این راهکارها می‌تواند برای بازگرداندن اطلاعات کاربر کمک بسزایی کند. در ادامه به آموزش این موارد می‌پردازیم.

بازیابی اطلاعات لپ تاپ ضربه خورده قاب مخصوص هارد اکسترنال

حافظه را به هارد اکسترنال تبدیل کنید

زمانی که لپ‌تاپ صدمه دیده است، از صحت و سلامت هارد خود مطمئن شوید. برای این کار، لپ‌تاپ را باز کنید و نقاط آسیب دیده را بررسی کنید. سپس با یک پیچ‌گوشتی کوچک هارد دستگاه را از دستگاه خارج کنید.

جالب است بدانید، هارد اینترنال لپ‌تاپ را می‌توان به یک هارد اکسترنال تبدیل کرد. برای این کار یک قاب مخصوص هارد اکسترنال باید خریداری کنید. این قاب در فروشگاه‌های آنلاین و بازار کامپیوتر موجود است. پس از خرید قاب، هارد را در داخل قاب هارد اکسترنال قرار دهید.

هارد را به یک دستگاه دیگر متصل و فرآیند بازیابی اطلاعات لپ تاپ ضربه خورده خود را انجام دهید. سیستم خود را از دست داد‌ه‌اید، ولی حالا با این روش دارای یک هارد اکسترنال شده‌اید.

بازیابی اطلاعات لپ تاپ ضربه خورده آداپتور هارد لپ‌تاپ

هارد لپ‌تاپ را به پی‌سی متصل کنید

برای بازیابی اطلاعات لپ تاپ ضربه خورده، شما می‌توانید هارد دستگاه را به پی‌سی متصل کنید. برای انجام این کار، به یک آداپتور هارد لپ‌تاپ نیاز دارید. این آداپتور در فروشگاه‌های آنلاین و بازار کامپیوتر در دسترس قرار دارد.

توجه داشته باشید که آداپتور هارد لپ‌تاپ دارای چند مدل هستند. اگر نوع هارد شما SATA 2.5 است، باید یک آداپتور SATA 2.5 خریداری کنید. برای مطلع شدن از جزئیات هارد، شما می‌توانید به مشخصات فنی لپ‌تاپ خود مراجعه کنید.

پس از خرید آداپتور، هارد لپ‌تاپ را به این وسیله وصل و سیم USB را به پی‌سی متصل کنید. لازم به ذکر است، برای بازیابی اطلاعات حتما از یک کامپیوتر دسکتاپ استفاده کنید. پس از شناسایی هارد، شما می‌توانید اطلاعات خود را در پی‌سی مشاهده کنید.

ارسال نظر