بازیابی تصاویر پاک شده در گوشی‌های اندرویدی

رسانه کلیک - در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد تا تصاویر پاک شده در دستگاه اندرویدی را بازیابی کرده و آن ها را به گالری یا Google Photos بازگردانید. 

بازیابی تصاویر پاک شده در گوشی‌های اندرویدی

همه ما گاهی اوقات برای خالی کردن فضای حافظه گوشی‌های اندرویدی مجبور به حذف برخی از فایل‌های خود هستیم. اما در برخی موارد عکس‌هایمان را نیز به اشتباه از روی گوشی پاک کرده و اینجاست که مجبور به بازیابی آن ها می شویم.

در این مطلب قصد داریم تا نحوه برگرداندن و بازیابی تصاویر پاک شده را به شما آموزش دهیم.

بازیابی تصاویر پاک شده از گالری تصاویر

در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی به صورت پیش‌فرض اپلیکیشن گالری نصب شده است. این اپلیکیشن برای مشاهده و مرور تصاویر به کار می‌رود. در صورتی که عکس‌های خود را از روی گالری تصاویر پاک کرده باشید، روش ساده و راحتی برای بازیابی عکس‌های پاک شده از حافظه گوشی وجود دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم

در بسیاری از اپلیکیشن‌های گالری تصاویر در گوشی‌های اندرویدی، تصاویر به صورت دسته بندی شده در پوشه‌های مختلف نمایش داده می‌شوند. برای بازیابی این تصاویر باید به دنبال پوشه‌ای با عنوان Recently Deleted بگردید.

بازیابی تصاویر پاک شده در این پوشه تصاویری را که اخیراً از روی گوشی پاک کرده‌اید می‌توانید پیدا کنید. به محض اینکه تصویر یا عکس مورد نظر خود را پیدا کردید، روی آن کلیک کنید و گزینه Recover را انتخاب کنید. در برخی از گوشی‌های اندرویدی بسته به نسخه سیستم‌عامل اندروید به جای پوشه recently Deleted باید به دنبال پوشه‌ای به نام Trash بگردید و در آن تصویر مورد نظر خود را پیدا کنید.

بازیابی تصاویر پاک شده این روش به خصوص برای افرادی که از اپلیکیشن google Photos برای ایجاد نسخه پشتیبان از تصاویر خود استفاده نمی‌کنند بسیار کاربردی است.

بازیابی عکس‌های پاک شده از Google Photos

اگر تصاویر خود را از روی اپلیکیشن google photos پاک کرده باشید خوشبختانه امکان برگرداندن عکس‌ پاک شده برای کاربران وجود دارد.

برای بازیابی عکس های پاک شده از اپلیکیشن Google Photos ابتدا این اپلیکیشن را باز کنید. در پایین صفحه باز شده روی گزینه Library کلیک کنید.

بازیابی تصاویر پاک شده در صفحه باز شده 4 دکمه وجود دارد که در بالای صفحه قرار دارد. روی دکمه Trash کلیک کنید.

گوشی‌های اندرویدی تصویری را که می‌خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید و روی آن کلیک کنید.

گوشی‌های اندرویدی روی دکمه Restore کلیک کنید.

گوشی‌های اندرویدی به همین راحتی شما توانستید که عملیات بازیابی تصاویر پاک شده از روی اپلیکیشن Google Photos را انجام دهید.

نکته مهم: به محض اینکه متوجه شدید فایل یا تصویری را به اشتباه از روی گوشی خود پاک کرده‌اید بلافاصله اینترنت گوشی را قطع کنید چون زمانی که شما تصویری را از روی حافظه گوشی پاک می‌کنید در واقع هنوز عملیات حذف تصاویر به طور کامل انجام نشده است و تا زمانی که هنوز چیزی روی حافظه گوشی ذخیره نشده باشد امکان بازیابی عکس‌های پاک شده در گوشی اندرویدی وجود دارد.

ارسال نظر