باز کردن خودکار لینک‌ها در مرورگر کروم روی آیفون و آیپد

رسانه کلیک - در این مطلب روش باز کردن خودکار لینک‌ها در مرورگر کروم روی آیفون و آیپد را آموزش می‌دهیم تا مجبور نباشید لینک‌های خود را با مرورگر سافاری باز کنید. 

باز کردن خودکار لینک‌ها در مرورگر کروم روی آیفون و آیپد

اپل امکان تغییر مرورگر پیش‌فرض روی گوشی‌های آیفون و آیپد را به کاربران این دستگاه‌ها نمی‌دهد. به عبارت دیگر اگر شما روی یک لینک کلیک کنید این لینک به صورت پیش‌فرض روی مرورگر سافاری باز می‌شود و امکان باز کردن آن روی مرورگر کروم وجود ندارد. به همین دلیل بسیاری از کاربران برای باز کردن لینک‌ها در آیفون یا آیپد آدرس لینک را کپی می‌کنند و در نوار آدرس مرورگر موردنظر خود قرار می‌دهند.

اما به جای کپی کردن آدرس اینک در مرورگر می‌توان از روش دیگری برای باز کردن لینک‌ها در مرورگر دلخواهمان در گوشی‌های آیفون و آیپد استفاده کنیم. در واقع می‌توان از قابلیت Shortcuts که یک قابلیت درون برنامه‌ای است و کمتر کسی از آن اطلاع دارد استفاده کرد.

برای فعال کردن این قابلیت از روشی که در ادامه توضیح داده می‌شود استفاده کنید.

ابتدا وارد بخش تنظیمات دستگاه خود شده سپس در بخش Shortcuts گزینه Allow Untrusted Shortcuts را فعال کنید.

باز کردن خودکار لینک‌ها در مرورگر کروم از منوی باز شده روی دکمه Allow کلیک کنید و رمز عبور برای باز کردن قفل دستگاه را وارد کنید.

مرورگر پیش فرض آیفون و آیپد در این حالت قابلیت shortcuts برای شما روی دستگاه نصب می‌شود. برای استفاده از آن ابتدا این لینک را روی مرورگر سافاری باز کنید. به محض اینکه بارگذاری صفحه به پایان رسید روی دکمه Get Shortcuts کلیک کنید.

باز کردن خودکار لینک‌ها در مرورگر کروم با کلیک روی این دکمه صفحه شما روی اپلیکیشن Shortcuts باز می‌شود. صفحه را به سمت پایین کشیده و روی دکمه add Untrusted Shortcuts کلیک کنید.

بازکردن لینک در مرورگر کروم در این حالت میانبر مربوطه به فهرست میانبرها در کتابخانه موردنظر اضافه می‌شود. با انجام این مراحل کار شما در اپلیکیشن Shortcuts تمام شده است. برای اینکه نتیجه کارهایی که انجام داده‌اید را مشاهده کنید روی لینکی که می‌خواهید در مرورگر کروم باز کنید مثلاً در اپلیکیشن واتس‌اپ کلیک کنید.

باز کردن خودکار لینک‌ها در مرورگر کروم سپس در منوی باز شده روی دکمه Share کلیک کتید.

باز کردن لینک برای باز کردن لینکی که قبلاً روی مرورگر سافاری باز کرده‌اید، روی دکمه Share که در نوار ابزار این مرورگر قرار دارد کلیک کنید.

مرورگر کروم در آیفون و آیپد صفحه باز شده را به سمت بالا بکشید و سپس در صفحه باز شده گزینه Open In Chrome را انتخاب کنید.

باز کردن خودکار لینک‌ها در مرورگر کروم وقتی این گزینه را انتخاب کردید، برای چند لحظه واسط کاربری مربوط به اپلیکیشن Shortcuts باز می‌شود و سپس لینک موردنظر شما روی مرورگر کروم نمایش داده می‌شود.

ارسال نظر