باز کردن مرورگر مایکروسافت اج در حالت InPrivate با استفاده از کلیدهای ترکیبی

رسانه کلیک - مرورگر مایکروسافت اج یا Microsoft Edge یکی از مرورگرهای برند مایکروسافت است که در واقع نسل جدید مرورگر اینترنت اکسپلورر است. شما می‌توانید در حین کار کردن با این مرورگر آن را در حالت خصوصی یا InPrivate با استفاده از کلیدهای ترکیبی روی کیبورد باز کنید.

باز کردن مرورگر مایکروسافت اج در حالت InPrivate با استفاده از کلیدهای ترکیبی

باز کردن مایکروسافت اِج در حالت InPrivate یا حالت خصوصی باعث می‌شود که اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربر در مرورگر ذخیره نشود و بنابراین امکان ردیابی کاربر وجود نخواهد داشت. در این مطلب قصد داریم تا نحوه باز کردن این مرورگر در حالت InPrivate را آموزش دهیم.

برای باز کردن مرورگر مایکروسافت اج در حالت InPrivate ابتدا مرورگر را باز کنید. اگر روی سیستم‌عامل ویندوز از مرورگر استفاده می‌کنید کلیدهای ترکیبی CTRL+ Shift +N را فشار دهید و اگر از سیستم‌عامل مک استفاده می‌کنید کلیدهای ترکیبی Command + Shift + N را فشار دهید. وقتی این کلیدها را روی کیبورد خود انتخاب می‌کنید، یک پنجره روی مرورگر شما باز می‌شود که در واقع پنجره مرورگر مایکروسافت اِج در حالت Inprivate است. علاوه رب این شما می‌توانید با استفاده از کلید روی آیکون سه نقطه که کنار نوار آدرس در مرورگر وجود دارد کلیک کنید و گزینه New InPrivate window را انتخاب کنید.

حالت InPrivate هرچند زمانی که شما مرورگر را در حالت InPrivate باز می‌کنید، موقعیت مکانی و اطلاعات مربوط فعالیت‌های شما در وب در مرورگر باز نمی‌شود اما همه کوکی‌ها و کلیه فایل‌های دانلود شده در این حالت روی مرورگر ذخیره می‌شود. برای باز کردن برگه حدید در مرورگر مایکروسافت اِج که در حالت InPrivate باز شده است، در سیستم‌عامل ویندوز از کلیدهای ترکیبی CTRL + T و در سیستم‌عامل مک از کلیدهای ترکیبی Command + T استفاده کنید. تا زمانی که برگه جدید باز شده در مرورگر روی حالت InPrivate فعال باشد داده‌های مربوط به موقعیت مکانی و همچنین فعالیت‌های شما در وب روی مرورگر ذخیره نخواهد شد.

برای اینکه بدانید آیا مرورگر مایکروسافت اِج در حالت InPrivate باز شده یا می‌توانید به نوار ابزار روی مرورگر توجه کنید. اگر حالت InPrivate فعال باشد روی نوار ابزار لوگو کوچک مربوط به حالت InPrivate نمایش داده می‌شود. از طرفی تم رنگی مرورگر نیز تیره‌تر از حالت عادی خواهد بود.

حالت InPrivate نکته‌ای باید مدنظر داشته باشید این است که با وجود اینکه باز کردن مرورگر مایکروسافت اِج باعث در حالت InPrivate باعث می‌شود که فعالیت‌های شما روی وب ذخیره نشود. اما این قابلیت باعث نمی‌شود که ردیابی شما از طریق شبکه مسدود شود. برای خارج شدن از حالت InPrivate در این مرورگر می‌توانید روی آیکون X که در گوشه سمت راست بالای پنجره مرورگر قرار دارد کلیک کنید و یا در سیستم‌عامل ویندوز می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Alt + F4 و در سیستم‌عامل لینوکس از کلیدهای ترکیبی Command + Shift + W استفاده کنید.

ارسال نظر