برطرف کردن مشکلات مربوط به وضوح تصویر در ویندوز 10 (قسمت اول)

رسانه کلیک - در این مطلب و مطلب بعدی به شما آموزش می‌دهیم که چگونه مشکلات مربوط به وضوح تصویر در صفحه‌نمایش خود را تشخیص دهید و آن‌ها را برطرف کنید.

برطرف کردن مشکلات مربوط به وضوح تصویر در ویندوز 10 (قسمت اول)

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حال انجام کارهایی مثل تماشای فیلم، انجام بازی و یا کد نویسی، صفحه‌نمایش شما دچار مشکل شده باشد. معمولا این مشکلات در خصوص وضوح تصویر هستند.

عمده خطاهایی که باعث بروز مشکل در وضوح تصویر صفحه‌نمایش می‌شوند

بسیاری از ایرادها و مشکلاتی که برای وضوح تصویر صفحه‌نمایش به وجود می‌آیند بسته به ایرادهایی که در زر آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • بهینه نبودن تنظیمات و یا تغییر یافتن آن‌ها
  • نصب و استفاده از صفحه‌نمایش جدید
  • مشکلات مربوط به آپدیت یا به روز رسانی سیستم‌عامل ویندوز
  • مشکلات مربوط به درایور کارت گرافیک یا پردازنده گرافیکی
  • مشکلات مربوط به اپلیکیشنی که از آن استفاده می‌کنید.
  • مشکلات سخت‌افزاری مثل خرابی صفحه‌نمایش، کارت گرافیک

معمولاً مشکلات نرم‌افزاری به راحتی برطرف می‌شوند اما اگر مشکلات و اختلال در وضوح تصویر مربوط به سخت‌افزار باشد یا باید آن‌ها را تعمیر کنید و یا اینکه آن‌ها را تعویض کنید. گاهی اوقات نیز اختلال در وضوح تصویر به این بستگی دارد که شما از سیستمی برای اجرای اپلیکیشن‌های خود استفاده می‌کنید که ویژگی‌های سخت‌افزار آن با ویژگی‌هایی که برای اجرای آن بازی یا اپلیکیشن نیاز است، مطابقت نمی‌کند. در این حالت ممک است شما با مشکلات مثل فریز شدن صفحه، پرده پرده شدن تصویر، وجود خط یا نویز روی تصویر و یا عدم نمایش دقیق برخی از رنگ‌ها مواجه شوید.

وضوح تصویر در ویندوز 10 در این حالت باید اپلیکیشن و یا بازی را انتخاب و اجرا کنید که نیاز به سخت‌افزار با قابلیت‌های پایین‌تری داشته باشد. در برخی از وب ‌سایت‌ها یا اپلیکیشن امکان استفاده از تصاویر با وضوح تصویر پایین‌تر برای مطابقت با سیستمهایی که از نظر سخت‌افزار در حد پایینی هستند وجود دارد. مثلاً یوتیوب این امکان را به کاربران خود می‌دهد که ویدیوهای خود را با کیفیت پایین‌تری مشاهده کنند.

گاهی اوقات مشکلاتی که برای نمایش تصویر و وضوح آن در صفحه‌نمایش رخ می‌دهد مربوط می‌شود به مشکلاتی که در اثر به روز رسانی ویندوز 10 به وجود می‌آیند. اگر تا قبل از به روز رسانی سیستم‌عامل ویندوز 10 با مشکلی در خصوص تصویر و یا وضوح تصویر برخورد نکرده‌اید به احتمال بسیار زیاد بروز این مشکلات به این دلیل است که در به روز رسانی ویندوز تنظیمات صفحه‌نمایش تغییر کرده است. بهترین کار این سات که این تنظیمات را بررسی کنید.

برای برطرف کردن این مشکل به روش زیر عمل کنید:

ابتدا روی دسکتاپ خود در یک جای خالی کلیک راست کنید و از منوی باز شده گزینه Display Setting را انتخاب کنید.

وضوح تصویر در ویندوز 10 صفحه را به سمت پایین بکشید تا گزینه Display Resolution را پیدا کنید. منوی کنار آن را باز کنید تا گزینه‌هایی را که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تنظیمات مربوط به وضوح تصویر را تغییر دهید، مشاهده کنید. معمولاً بهترین گزینه‌ای که می‌توانید انتخاب کنید وضوح تصویری است که مطابق با صفحه‌نمایش شما باشد. اما می‌توانید موارد دیگر را نیز انتخاب کنید.

وضوح تصویر در ویندوز 10 از طریق این پنجره شما می‌توانید میزان روشنایی تصویر، بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی آن و تنظیمات مربوط به محتوای تصویر را نیز تنظیم کنید.

اگر صفحه‌نمایش شما از قابلیت HD پشتیبانی می‌کند و می‌خواهید صفحه شما روشن‌تر شود می‌توانید از تنظیمات Windows HD Color Seting استفاده کنید. شما فقط می‌توانید تنظیماتی را انتخاب کنید که متناسب با چیزی باشد که صفحه‌نمایش شما از آن پشتیبانی می‌کند.

وضوح تصویر در ویندوز 10 همچنین شما می‌توانید به تنظیمات پیشرفته‌تر نیز از طریق انتخاب گزینه Advanced Display Setting دسترسی داشته باشید.

ویندوز 10

در قسمت بعد راه‌های دیگری برای برطرف کردن این مشکل بررسی خواهیم کرد.

ارسال نظر