برقراری تماس صوتی در ویندوز 10 با استفاده از گوشی اندرویدی

رسانه کلیک - در این مطلب نحوه برقراری تماس صوتی در ویندوز 10 با استفاده از گوشی اندرویدی را به شما آموزش خواهیم داد تا در مواقع ضروری با لپ تاپ و کامپیوتر با مخاطبین خود صحبت کنید. 

برقراری تماس صوتی در ویندوز 10 با استفاده از گوشی اندرویدی

اگر کاربر سیستم‌عامل ویندوز 10 هستید و از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، می‌توانید از اپلیکیشن Your Phone مایکروسافت برای برقراری تماس صوتی استفاده کنید. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید هم تماس صوتی دریافت کنید و هم با فرد دیگری تماس صوتی برقرار کنید.

موارد مورد نیاز برای برقراری تماس صوتی در ویندوز 10

اپلیکیشن Your phone به صورت پیش‌فرض روی سیستم‌عامل ویندوز 10 نصب شده است و زمانی که گوشی اندرویدی خود را به سیستم‌عامل ویندوز متصل می‌کنید، می‌تواند همه نوتیفیکیشن‌های روی گوشی شما را نمایش دهد. شما با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید تماس صوتی و دریافت و برقرار کنید. برای اینکه با استفاده از اپلیکیشن Your Phone تماس صوتی برقرار کنید باید ملزومات زیر را رو لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود در اختیار داشته باشید.

  • سیستم‌عامل ویندوز 10 با آپدیت ماه می سال 2019 یا بالاتر
  • امکان اتصال به بلوتوث
  • سیستم‌عامل اندروید نسخه 7 یا بالاتر

برقراری تماس صوتی در سیستم‌عامل ویندوز روی گوشی اندرویدی

ابتدا اپلیکیشن Your Phone را روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید و همه مراحلی را که اپلیکیشن نیاز به دسترسی به گوشی شما دارد تائید کنید. در واقع روی گزینه allow کلیک کنید.

برقراری تماس صوتی شما باید اجازه دسترسی اپلیکیشن به فهرست مخاطبین خود را از طریق PC یا کامپیوتر تائید کنید.

تماس صوتی در ویندوز 10 همچنین باید اجازه دهید که اپلیکیشن اندروید در پس زمینه به صورت فعال باقی بماند. به این ترتیب برقراری تماس صوتی در ویندوز 10 پایدارتر خواهد بود.

برقراری تماس صوتی وقتی روند نصب اپلیکیشن کامل شد، ابتدا اپلیکیشن را سیستم‌عامل ویندوز باز کنید و سپس روی برگه Calls کلیک کنید. در مرحله بعد گزینه Get Started را انتخاب کنید.

برقراری تماس صوتی در این حالت پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که حاوی کد و رمز مربوط به اتصال به بلوتوث است.

برقراری تماس صوتی در همین مرحله روی گوشی اندرویدی شما نیز پنجره‌ای نمایش داده می‌شود که همین کد روی آن نمایش داده می‌شود. مطمئن شوید که هر دو کد نمایش داده شده یکسان است. روی گزینه Yes در پنجره باز شده روی کامپیوتر و روی گزینه Pair در پنجره باز شده روی گوشی اندرویدی خود کلیک کنید.

تماس صوتی در ویندوز 10 در این حالت شما فقط قادر به شماره‌گیری هستید. برای نمایش call log باید اجازه‌های دسترسی لازم را با انتخاب گزینه Send Permission اعمال کنید.

سیستم‌عامل ویندوز 10 در این حالت نوتیفیکیشنی روی گوشی اندرویدی شما ظاهر می‌شود. روی گزینه Open کلیک کنید.

سیستم‌عامل ویندوز 10 در مرحله بعدی روی گزینه Allow در پنجره باز شده کلیک کنید و اگر پنجره‌ای برای شما نمایش داده نشد می‌توانید مسیر زر را طی و کنید.

Setting> Apps & Notifications> See All Apps> Your Phone Companion> Permission

از پنجره باز شده گزینه Allow را که در قسمت Call Logs Access for This App قرار دارد انتخاب کنید.

تماس صوتی در ویندوز 10 در این حالت همه تماس‌هایی که اخرا برقرار کرده‌اید برای شما نمایش داده می‌شود. برای برقراری تماس از طریق کامپیوتر می‌توانید تماس موردنظر خود را انتخاب کنید، روی آیکون گوشی تلفن کلیک کنید و یا با استفاده از پد شماره‌گیر نمایش داده شده شماره موردنظر خود را وارد کنید.

گوشی اندرویدی زمانی که شما تماس صوتی دریافت می‌کنید، نوتیفیکیشنی روی PC برای شما نمایش داده می‌شود. روی گزینه Accept و یا Decline می‌توانید کلیک کنید.

تماس صوتی در ویندوز 10 به همین راحتی شما می توانید از طریق سیستم‌عامل ویندوز و گوشی اندرویدی تماس صوتی ایجاد و دریافت کنید.

ارسال نظر