بستن و اجرای مجدد اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های آیفون و آیپدها

رسانه کلیک - گاهی اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی‌ها آیفون و یا آیپد‌ها مسدود می‌شوند و یا به درستی اجرا نمی‌شوند. در صورتی که این اتفاق برای شما بیافتد می‌توانید برنامه و یا اپلیکیشن‌ را با استفاده از قابلیت Switcher ببندید.

بستن و اجرای مجدد اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های آیفون و آیپدها

در این مطلب نحوه بستن و شروع مجدد اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های آیفون و آیپد را آموزش می‌دهیم.

اجرای App Switcher در گوشی‌های آیفون یا آیپدها

برای بستن یک اپلیکیشن در آیفون یا آیپد باید از اپلیکیشن App Switcher استفاده کنید. این اپلیکیشن به صورت پیش‌فرض روی دستگاه‌های آیفون و آیپد نصب شده است. کار این اپلیکیشن مدیریت اپلیکیشن‌هایی است که در پس زمینه دستگاه در حال اجرا شدن هستند.

برای اجرای اپلیکیشن App Switcher باید مراحل زیر را طی کنید.

در گوشی‌های آیفون X که سیستم عامل آن‌ها از نسخه 12 بالاتر است، صفحه را گوشه صفحه‌نمایش به سمت بالا تا وسط صفحه‌نمایش بکشید. سپس انگشت خود را از روی صفحه بردارید.

در گوشی‌های آیفون و یا آیپد که دارای دکمه Home هستند روی دکمه Home دو بار پشت سر هم کلیک کنید.

بستن و اجرای مجدد اپلیکیشن‌ها با استفاده از این اپلیکیشن شما می‌توانید سایر اپلیکیشن‌هایی را که در حال اجرا شده هستند ببندید. یعنی هر زمانی که دوباره از یک اپلیکیشن بخواهید استفاده کنید روی آن کلیک کنید این اپلیکیشن از اول مجدداً اجرا می‌شود. با استفاده از این روش شما می‌توانید خطاهایی را که در حین کار کردن با گوشی یا تبلت با آن مواجه می‌شوید را بر طرف کنید.

بستن اپلیکیشن‌ها با استفاده از App Switcher در آیفون

وقتی اپلیکیشن App Switcher را اجرا کردید، صفحه‌نمایش شما شبیه به چیزی که در عکس پایین نمایش داده شده، می‌شود. در واقع Thumbnails مربوط به هر اپلیکیشن روی صفحه‌نمایش داده می‌شود.

بستن و اجرای مجدد اپلیکیشن‌ها Thumbnails مربوط به هر اپلیکیشن را تا جایی که دیگر روی صفحه‌نمایش داده نشود، به سمت بالا بکشید.

بستن و اجرای مجدد اپلیکیشن‌ها به این ترتیب شما می‌توانید اپلیکیشن مورد نظر خود را ببندید.

بستن و اجرای مجدد اپلیکیشن‌ها برای شروع و اجرای مجدد اپلیکیشن روی آیکون مربوط به آن در صفحه Home کلیک کنید.

بستن اپلیکیشن‌ها با استفاده از App Switcher در آیپد

بعد از اینکه اپلیکیشن App Switcher را روی آیپد اجرا کردید، روی صفحه‌نمایش thumbnails مربوط به هر اپلیکیشنی که در پس زمینه در حال اجرا شدن هست به صورت چهارخانه روی صفحه‌نمایش داده می‌شود.

بستن و اجرای مجدد اپلیکیشن‌ها هر کدام از آیکون‌ها را تا زمانی که از روی صفحه‌نمایش حذف شوند به سمت بالا بکشید. می‌توانید از چند انگشت برای حذف هم‌زمان چند Thumbnails استفاده کنید.

بستن و اجرای مجدد اپلیکیشن‌ها بعد از بستن اپلیکیشن‌ها برای اجرای مجدد آن‌ها روی آیکون هر کدام که می‌خواهید در صفحه Home کلیک کنید.

ارسال نظر