بهترین اپلیکیشن شجره نامه خانوادگی کدام است؟

بسیاری از خانواده‌ها اهمیت زیادی برای شجره‌نامه و عقبه خاندان خود قائل هستند. کاربران برای ایجاد یک شناسنامه اصیل خانوادگی می‌توانند با اپلیکیشن شجره نامه، درخت خانوادگی خود را بنویسند.

بهترین اپلیکیشن شجره نامه خانوادگی کدام است؟

اپلیکیشن شجره‌ نامه خانوادگی

شجره‌نامه فهرستی منظم از نسبت خانواده و فامیل است که به صورت نسلی در آن وارد می‌شود. در واقع نام پدر، مادر و فرزندان به صورت درختی و با ترتیب‌بندی مشخصی، پشت سرهم قرار می‌گیرند. این درخت خانوادگی شامل شجره نامه فامیل ها و نسبت‌ آنها با یکدیگر نیز می‌شود.

شجره‌نامه نویسی برای هر خانواده و خاندانی یک شناسنامه و اصالت مهم محسوب می‌شود. افراد بسیاری به این درخت خانوادگی اهمیت فراوانی قائل هستند. بنابراین، خانواده‌ها سعی می‌کنند پیوند خویشاوندی خود را در این فهرست جای دهند تا تبار خانوادگی آنها حفظ شود.

این روزها با پیشرفت تکنولوژی و ظهور گوشی‌های هوشمند، اپلیکیشن‌هایی برای ساخت شجره‌نامه طراحی شده است. کاربران می‌توانند با استفاده از این برنامه‌ها درخت خانوادگی خود را بنویسند. در ادامه به معرفی اپلیکیشن شجره نامه خانوادگی برای گوشی‌های موبایل می‌پردازیم.

اپلیکیشن MyHeritage اپلیکیشن MyHeritage

اپلیکیشن MyHeritage

برنامه MyHeritage بیشتر به خاطر ابزارهای متنوع خود معروف شده است. این اپلیکیشن شجره نامه از تمامی زبان‌های جهان پشتیبانی می‌کند. به طوری که، دست کاربر برای ایجاد یک درخت خانوادگی باز است.

کاربران می‌توانند شجره‌نامه خانوادگی خود را بسازند و تصاویر خاندان خود را در آن قرار دهند. اپلیکیشن MyHeritage مجهز به ابزار مخصوص تشخیص DNA است که کاربران می‌توانند در شجره‌نامه خود قرار دهند. این برنامه با امتیاز ۴.۷ از ۵ جزو برترین اپلیکیشن‌های iOS قرار گرفته است.

اپلیکیشن FamilySearch اپلیکیشن FamilySearch

اپلیکیشن FamilySearch

بیشتر اپلیکیشن‌های شجره‌نامه روی ساخت درخت خانوادگی تمرکز دارند. اما اپلیکیشن FamilySearch به جز این مورد، مکان مناسبی برای شجره‌نامه شناسان هم است. این کارشناسان می‌توانند با جستجو و تحقیق روی اجداد خانواده‌ها به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنند.

برنامه FamilySearch رابط کاربری ساده‌ای دارد که هر کاربری به راحتی از آن استفاده می‌کند. جالب است بدانید، خانواده‌ها بدون ساخت حساب کاربری می‌توانند از ابزارهای خوب این اپلیکیشن استفاده کنند. همچنین، یکی از نکات مثبت FamilySearch ایجاد داستان و بیان خاطرات زندگی هر فرد از شجره‌نامه است.

اپلیکیشن شجره نامه اپلیکیشن Evernote

اپلیکیشن Evernote

اپلیکیشن Evernote یک برنامه جامع و مفید است. این برنامه که به عنوان یک اپلیکیشن یادداشت‌نویسی معروف شده است؛ امکان ایجاد شجره‌نامه هم در خود جای داده است. کاربران با ساخت درخت خانوادگی، عکس‌ها و ویدیوهای مربوط به خاندان خود را در شجره‌نامه اضافه می‌کنند.

اپلیکیشن Evernote دارای امکان پشتیبان‌گیری از اطلاعات است. بنابراین، کاربران می‌توانند تمام اطلاعات و تحقیقات خانوادگی خود را در این برنامه ذخیره کنند. این برنامه از همه فرمت‌های نوشتاری پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند اطلاعات خود را در نرم‌افزارهایی مانند OneNote منتقل کنند.

اپلیکیشن Trello اپلیکیشن Trello

اپلیکیشن Trello

بدون شک یکی از بهترین برنامه‌های مدیریتی، اپلیکیشن Trello‌ است. با استفاده از این برنامه کاربران می‌توانند تحقیقات خانوادگی و زندگینامه اجداد خود را در شجره‌نامه بنویسند. ابزارهای متنوع و جالب توجهی برای نوشتن درخت خانوادگی در اپلیکیشن Trello وجود دارند.

به دلیل امکانات مفید و کاربردی این برنامه، کاربران می‌توانند تمامی اطلاعات را به اشتراک بگذارند یا حتی به صورت آفلاین، آنها را ویرایش کنند. کاربران برای گسترش شجره‌نامه خود، می‌توانند از دیگر اپلیکیشن‌هایی چون تقویم یا Dropbox در Trello استفاده کنند.

شجره نامه فامیل ها اپلیکیشن Findmypast

اپلیکیشن Findmypast

برنامه موبایل Findmypast امکانات فراوانی برای ایجاد شجره‌نامه دارد. این اپلیکیشن دارای یک موتور جستجوی قدرتمند است تا کاربران بتوانند اطلاعات مفیدی از خاندان خود پیدا کنند. همچنین، این برنامه دارای ویژگی تست و تطبیق DNA است که می‌تواند کمک بسزایی در نوشتن درخت خانوادگی کند.

کاربران می‌توانند در اپلیکیشن Findmypast از عکس، ویدیو و فایل‌های صوتی در شجره‌نامه خود استفاده کنند. جالب است بدانید، کاربران برای هرکدام از افراد خانواده خود قادر به ساخت یک حساب کاربری هستند. با این روش آنها می‌توانند تمامی اطلاعات اشخاص مهم خانواده را در حساب کاربری مخصوص به خود وارد کنند.

نظر شما درباره اپلیکیشن شجره نامه خانوادگی چیست؟ آیا تا به حال شجره‌نامه خانواده خود را نوشته‌اید؟ لطفا نظرات خود را کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر