بهترین زبان های برنامه نویسی 2022 جهت یادگیری

اگر شوق برنامه نویسی به سراغتان آمده ولی در تصمیم‌گیری برای یادگیری یک زبان مؤثر و کارآمد مردد هستید، یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی 2022 را انتخاب کنید.

بهترین زبان های برنامه نویسی 2022 جهت یادگیری

بهترین زبان های برنامه نویسی 2022

یکی از چالش‌های پیش روی افرادی که به برنامه نویسی علاقه دارند، انتخاب بهترین زبان برای یادگیری است. زبان‌های مختلف برای اهداف متفاوت به کار می‌روند. انتخاب هر زبان به تخصص دلخواه و همین‌طور نیاز شغلی بستگی دارد.

  • اگر به داده‌ها و جانب منطقی کدنویسی علاقه دارید، زبان‌های پایتون، جاوا، سی، سی پلاس پلاس و سی شارپ برای یادگیری مناسب هستند.
  • اگر مجذوب طراحی بصری و رابط کاربری هستید، تایپ اسکریپت، گزینه‌ای عالی به حساب می‌آید.
  • اگر مایل به توسعه اپلیکیشن های موبایل هستید، می‌توانید جاوا برای اندروید و سوئیفت یا آبجکتیو سی برای iOS را انتخاب کنید.

ولی به غیر از علاقه‌مندی، بهتر است به سراغ یادگیری زبانی بروید که مورد نیاز کارفرمایان بوده و دستمزد خوبی داشته باشد.

موردنیازترین زبان‌های برنامه نویسی سال 2022

موردنیازترین زبان‌های برنامه نویسی 2022 بر اساس پیشنهاد‌های لینکدین در ایالات‌متحده و اروپا را در شکل زیر مشاهده می‌کنید.

بهترین زبان های برنامه نویسی 2022

شکل زیر نیز متوسط حقوق توسعه‌دهندگان زبان های مختلف را در سال 2022 در ایالات‌متحده نمایش می‌دهد.

همچنین بخوانید: بازار کار برنامه نویسی در ایران چگونه است؟

با توجه به تحلیل‌های انجام‌شده، به معرفی شرح مختصر بهترین زبان های برنامه نویسی 2022 برای یادگیری و کسب مهارت می‌پردازیم. بد نیست بدانید زبان‌های زیر چندین سال است که به عنوان زبان‌های برتر برنامه نویسی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

زبان‌های برتر برنامه نویسی

۱. زبان برنامه نویسی پایتون

پایتون نخستین مورد در لیست بهترین زبان های برنامه نویسی 2022 است که علاوه بر سادگی و انعطاف‌پذیری بالا، از قدرت بسیاری برخوردار بوده و محبوب‌ترین زبان بین کمپانی‌ها و توسعه‌دهندگان به شمار می‌آید.

پایتون یک زبان همه‌منظوره و سمت سرور است که برای انجام عملیات مختلف، از اسکریپت نویسی ساده گرفته تا اپلیکیشن های وب پیشرفته و هوش مصنوعی به کار می‌رود.

برای توسعه‌دهندگان علاقه‌مند به علم داده‌ها و یا یادگیری ماشین و همین‌طور توسعه نرم‌افزار و وب، پایتون بهترین گزینه انتخاب است.

۲. زبان برنامه نویسی جاوا

جاوا یکی دیگر از بهترین زبان های برنامه نویسی 2022 است که عمدتا توسط سازمان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این زبان، مبنای اندروید به شمار می‌آید که 85 درصد از سهم بازار موبایل را در اختیار دارد.

جاوا همچنین محبوب‌ترین و رایج‌ترین زبان برنامه نویسی برای دستگاه‌های اینترنت اشیاء (IoT) محسوب می‌شود. جاوا کمی سخت‌تر از پایتون، ولی آسان‌تر از سی یا سی پلاس پلاس یاد گرفته می‌شود، چون جاوا روی سی و پایتون روی جاوا بهبود یافته است.

اگر به دنبال القاب شغلی همچون مهندس عمومی نرم‌افزار یا توسعه‌دهنده موبایل هستید و مواجهه با چالش‌های مختلف برای شما جذابیت دارد، حتما جاوا را انتخاب کنید.

۳. زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

بهترین زبان های برنامه نویسی 2022

جاوا اسکریپت هم از بهترین زبان های برنامه نویسی 2022 به حساب می‌آید که 97 درصد از وب‌سایت‌های جهان از آن استفاده می‌کنند. جاوا اسکریپت امکان ایجاد محتوای پویا و تعاملی، گرافیک متحرک و سایر ویژگی‌های پیچیده روی وب را فراهم می‌آورد.

جاوا اسکریپت همچنین محبوب‌ترین و رایج‌ترین زبان برنامه نویسی بین اعضای گیت هاب است. البته JS در وهله اول یک زبان جانب کلاینت بوده که در مرورگر وب اجرا می‌شود. ولی به طور فزاینده‌ای در جانب سرور به همراه پلتفرم‌های زمان اجرا مثل Node.js مورداستفاده قرار می‌گیرد.

اگر علاقه‌مند به کدنویسی برای طراحی بصری و رابط کاربری هستید، جاوا اسکریپت بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید انتخاب کنید.

۴. زبان پایگاه داده SQL

اس کیو ال معروف (SQL) نه یک زبان برنامه نویسی، بلکه یک زبان پرس‌وجو است. فرقی ندارد کدام زبان را برای برنامه نویسی انتخاب کنید، SQL همیشه به عنوان زبان صحبت با پایگاه داده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به همین خاطر یادگیری زبان SQL یک گزینه ایده آل برای اکثر توسعه‌دهندگان نرم‌افزار است.

شما کدام زبان برنامه نویسی را کاربردی‌تر و بهتر می‌دانید و به نظر شما کدام‌یک آینده بهتری پیش رو دارند؟

ارسال نظر