بهترین زمان خرید ارز دیجیتال کی است؟

با رشد محبوبیت ارزهای دیجیتال، شاید شما نیز تصمیم داشته باشید در یک یا چند ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، اما ندانید بهترین زمان برای خرید کی است. در این مطلب نکاتی درباره بهترین زمان ورود به این بازار بی‌ثبات اما پررونق بیان خواهد شد. با کلیک همراه باشید.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال کی است؟

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال

از نظر تئوری، منطقی است که بخواهیم دارایی را هنگامی که قیمت آن پایین است خریداری کنیم و پس از رسیدن به اوج خود، آن را بفروشیم. بااین‌حال، این کار بسیار دشوارتر از آن است که به نظر می‌رسد.سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

زمان‌بندی بازار به طرز باورنکردنی چالش‌برانگیز است و این امر برای ارزهای دیجیتال حتی دشوارتر است؛ زیرا نوسان این سرمایه‌گذاری‌ها بسیار بیشتر از سهام معمولی است.

قیمت ارزهای دیجیتال بسیار پرتلاطم و بی‌ثبات است و تلاش برای یافتن لحظه ایده‌آل برای خرید تقریبا غیرممکن است. اگر در یک ریزش، هنگامی که قیمت‌ها کاهش بسیار زیادی داشته‌اند، خرید کنید، احتمال کاهش بیشتر آن‌ها وجود دارد و شما خیلی زود سرمایه‌گذاری کرده‌اید. اما اگر خیلی منتظر بمانید، ممکن است قیمت‌ها سر به فلک بکشند و فرصت خود را از دست دهید.

ارزهای دیجیتال همچنین دارای سابقه اثبات‌شده سهام نیستند، بنابراین هیچ‌گونه تضمینی برای بازگشت آن‌ها از رکود وجود ندارد.

تاکنون ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین توانسته‌اند از رکود خارج شوند، اما هیچ اطمینانی برای ادامه رشد این سرمایه‌گذاری‌ها وجود ندارد و شکست ارزهای دیجیتال به‌طورکلی محتمل است. اگر با فرض افزایش مجدد قیمت، این دارایی‌های دیجیتال را با قیمت‌های پایین خریداری کنید، ممکن است در صورت عدم موفقیت این ارزها، در آینده ضررهای زیادی را متحمل شوید.

زمان مناسب برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

اگر شما علاقه‌مند به خرید ارزهای دیجیتال باشید، حقیقت این است که تا زمانی که در این مورد راهبردی باشید، لزوما مهم نیست که چه زمانی خرید می‌کنید.

نکته کلیدی در کسب درآمد در بورس اوراق بهادار خرید سرمایه‌های قوی و نگهداری آن‌ها برای مدت طولانی است. اگر آنها واقعا سرمایه‌گذاری خوبی باشند، باید با گذشت زمان رشد کنند و قیمت آن‌ها نیز همراه با آن‌ها افزایش یابد.

همین اصل در مورد ارزهای دیجیتال نیز صادق است. اگر اعتقاد دارید یک ارز دیجیتال آینده روشنی دارد و جهان را متحول خواهد کرد، لزوما مهم نیست که آن را هنگامی که قیمتش 60 هزار دلار است، می‌خرید یا هنگامی که 40 هزار دلار است؛ اگر روزی قیمت آن به 500،000 دلار برسد، بدون در نظر گرفتن زمان خرید، سود کلانی خواهید کرد.

البته هیچ تضمینی برای موفقیت بیت کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر وجود ندارد، اما اگر قصد سرمایه‌گذاری دارید، باید به این دلیل باشد که به پتانسیل آن اعتقاد دارید و مایلید سال‌ها یا حتی دهه‌ها سرمایه‌های خود را حفظ کنید. اگر سرمایه‌گذاری می‌کنید تا سعی کنید یک سود سریع به دست آورید، باید بدانید که این یک بازی خطرناک بوده و در نهایت ممکن است ضرر کنید.

خرید ارز دیجیتال با میانگین هزینه دلاری

تمام این گفته‌ها به کنار، یک روش که برای کاهش نوسان قیمت، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از میانگین هزینه دلاری (Dollar Cost Averaging یا به‌اختصار DCA) است. با میانگین ​​هزینه دلاری، شما مقدار مشخصی پول را در یک برنامه مشخص سرمایه‌گذاری می‌کنید؛ مثلاً هر ماه 200 دلار یا هر سه ماه 1000 دلار بیت کوین می‌خرید.

استراتژی میانگین هزینه دلاری مثالی برای استراتژی میانگین هزینه دلاری

گاهی اوقات ممکن است هنگامی که قیمت‌ها بالاست، دارایی خریداری کنید اما در مواقع دیگر وقتی قیمت‌ها پایین می‌آید، سرمایه‌گذاری خواهید کرد. با گذشت زمان، پستی و بلندی‌های قیمت یکدیگر را خنثی می‌کنند. این استراتژی می‌تواند به کاهش تأثیر نوسانات روی سرمایه‌گذاری‌های شما کمک کند و دیگر نیازی نیست نگران خرید در بهترین زمان باشید.

صرف‌نظر از زمانی که برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنید، پیشنهاد ما این است که حتما چشم‌انداز طولانی‌مدت را حفظ کنید. هیچ‌کس نمی‌داند ارزهای دیجیتال موفق خواهند شد یا خیر، اما در صورت موفقیت، شما می‌توانید با نگه‌داشتن سرمایه‌گذاری‌های خود در درازمدت، سود خود را به حداکثر برسانید.

پیش از خرید ارزهای دیجیتال، حتما سری به مطالب مقایسه صرافی‌های ارزهای دیجیتال کلیک بزنید:

مقایسه صرافی های آنلاین داخلی | بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است؟

مقایسه صرافی های آنلاین خارجی | بهترین صرافی های ارز دیجیتال کدامند؟

نظر شما در مورد بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال چیست؟ شما چه زمانی ارز دیجیتال خریدید یا به طور کلی، چه زمانی قصد خرید رمزارز دارید؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر