ترفندهایی برای بیشتر شدن عمر باتری گوشی‌های آیفون (قسمت دوم)

رسانه کلیک -اگر شما هم آیفون دارید احتمالا با این جمله که عمر باتری گوشی‌های آیفون باید بیشتر باشد، موافقید. البته تحقق این جمله نیاز به تغییراتی در تکنولوژی ساخت باتری‌ها دارد اما در این متن قصد داریم تا به شما ترفندهایی را آموزش دهیم که بتوانید شارژ باتری خود را مدت زمان طولانی‌تری نگه‌دارید.

ترفندهایی برای بیشتر شدن عمر باتری گوشی‌های آیفون (قسمت دوم)

در مطلب قبل به بررسی ترفند‌هایی پرداختیم که می توانید به کمک آن‌ها عمر شارژ باتری گوشی‌های آیفون را افزایش دهید. در این مطلب به بررسی ادامه‌ی این ترفند‌ها می‌پردازیم.

۵- استفاده از Dark Mode

باتری گوشی‌های آیفون

تحقیقات نشان‌ می‌دهند که حالت دارک مود، استفاده کمتری از شارژ باتری دارد در نتیجه عمر باتری گوشی‌های آیفون را افزایش می‌دهد. همچنین برای سلامت چشم نیز بهتر است. Dark Mode برای گوشی‌های آيفون Xs ، X و Xs Max و آیفون‌های 11pro و 11pro Max قابل استفاده است. برای فعال کردن دارک مود به تنظیمات گوشی‌همراه خود بروید و سپس با انتخاب گزینه‌‌ی Display & Brightness، حالت صفحه نمایش خود را از روشن به تیره تغییر دهید.

۶- محدود کردن اعلان‌ها

محدود کردن اعلان‌ها یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای افزایش عمر باتری گوشی‌های آیفون است. با هر اعلان تلفن‌همراه شما باید نمایشگر خود را روشن کند، و با اتصال به سرورهای اینترنت محتوای اعلان را دریافت کند.

برای محدود کردن اعلان‌ها:

۱) وارد تنظیمات شوید و بر روی Notifications بزنید.

۲) به ‌صورت جداگانه وارد اپ‌های مورد نظر خود در این بخش شوید. و نوع اعلان برای آن برنامه را مشخص کنید.

هرچه اعلان‌ برنامه‌های بیشتری را غیرفعال کنید، عمر باتری بیشتری خواهید داشت.

۷- کاهش نور صفحه نمایش

باتری گوشی‌های آیفون

افزایش روشنایی صفحه نمایش تاثیر مخربی بر روی عمر شارژ باتری گوشی‌های آیفون دارد. هرچه روشنایی صفحه نمایش شما بیشتر باشد، باتری شما زودتر تمام می‌شود. برای تنظیم میزان روشنایی صفحه می‌توانید هم از Control Center و هم از صفحه‌ی تنظیمات گوشی (Display & Brightness) وارد شوید. می‌توانید با فعال کردن تنظیم خودکار روشنایی به مدیریت هرچه بهتر روشنایی صفحه نمایش خود کمک کنید. اما اگر می‌خواهید مقدار زیادی از شارژ باتری خود را ذخیره کنید بهتر است مراقب زمان‌های طولانی که تلفن‌همراه شما در فضای باز در روشنایی کامل است باشید.

۸- برنامه‌های مکان‌یابی را متوقف کنید

مکان‌یاب‌ها و GPS برنامه‌های خیلی کاربردی در تلفن‌همراه هستند اما اگر شما نیاز به صرفه‌جویی در مصرف باتری خود دارید این برنامه‌ها می‌توانند عمر شارژ باتری گوشی های آیفون را کاهش دهند. برای دیدن برنامه هایی که از GPS و یا مکان‌یاب استقاده می‌کنند:

۱) به تنظیمات (Setting) بروید.

۲)در تنظیمات به دنبال گزینه‌ی Privacy بگردید.

۳) سپس بر روس سرویس‌های مکانی (Location Services) بزنید.

باتری گوشی‌های آیفون

اکنون شما می توانید در لیست موجود برنامه‌هایی را که از مکان‌یاب‌های تلفن‌همراه شما استفاده می‌کنند ببینید. بعضی از این برنامه‌ها مانند Weather به موقعیت مکانی شما برای ارائه‌ی بهتر سرویس نیاز دارند اما بعضی برنامه‌ها نیاز به دسترسی به مکان‌یاب شما ندارند با غیرفعال کردن دسترسی این برنامه‌ها به مکان‌یاب، شما می‌توانید در مصرف شارژ باتری گوشی خود صرفه جویی کنید.

شما میتوانید دسترسی به مکان‌یاب را به طور کلی نیز غیرفعال کنید اما باید در نظر داشته باشید که در این صورت برنامه‌هایی مانند Mapsدیگر نمی‌توانند به درستی اجرا شوند.

همانطور که دیدید صرفه‌جویی در مصرف باتری گوشی‌های آیفون آسان است. همچنین برنامه‌های کوچکی مانند سیری و تصویرنمایه‌های متحرک می‌توانند اندکی از باتری شما را در استفاده روزمره مصرف کنند و شما با غیرفعال کردن آنها می‌توانید از مصرف بدون ضرورت باتری خود جلوگیری کنید.

ارسال نظر