تبدیل وب سایت به اپلیکیشن اندرویدی با استفاده از مرورگر Hermit

رسانه کلیک - با استفاده از مرورگر Hermit می توان هر وب سایت دلخواهی را به یک اپلیکیشن تبدیل کرد، به طوری که طول عمر باتری حفظ شده و کارایی گوشی بهبود پیدا کند.

تبدیل وب سایت به اپلیکیشن اندرویدی با استفاده از مرورگر Hermit

پلی استور روی اندروید حاوی اپلیکیشن های متعددی است که به مجوزهای زیادی احتیاج دارند. بسیاری از این اپلیکیشن ها حتی در هنگام عدم استفاده، در پس زمینه اجرا می شوند و در نتیجه شارژ باتری را هدر می دهند.

البته باید گفت که مقصر این امر، برخی از بزرگ ترین و پرکاربردترین سرویس های موجود هستند. به عنوان مثال، فیس بوک قطعا یکی از عاملی اصلی کاهش سرعت گوشی شما است. اسنپ چت، فروشگاه آمازون و بسیاری سرویس های مشابه به طور دائم در حال کار در پس زمینه هستند، حتی اگر آن ها را خاموش کرده باشید. چنین برنامه هایی به طور خاموش و ساکت، باتری شما را می خورند!

راه حل این مشکل، بدیل وب سایت به اپلیکیشن با استفاده از مرورگر Hermit است.

تبدیل یک وب سایت به یک اپلیکیشن لایت برای اندروید

Hermit در واقع یک مرورگر شبیه به کروم و یا فایرفاکس است. این مرورگر می تواند هر وب سایت لود شده در خود را به اپلیکیشن تبدیل کرده و آن را در صفحه خانه گوشی قرار دهد.

در صورت نیاز به ساخت یک اپلیکیشن لایت (سبک) و جدید، Hermit لیستی از برنامه های پرکاربرد خود را به شما نشان می دهد که شامل دسته بندی هایی نظیر رسانه های اجتماعی (فیس بوک، ردیت، توییتر، اینستاگرام و غیره)، رسانه های خبری (BBC، CNN، NYT و غیره) و همینطور سرگرمی (IMDB، Vimeo، Hotstar و غیره) و دسته بندی های دیگر می شود.

به احتمال زیاد اپلیکیشن دلخواه خود را در این لیست پیدا خواهید کرد. در غیر این صورت، تنها کافیست که URL سایت مورد نظر را تایپ کنید تا Hermit آن را به یک اپلیکیشن مستقل روی صفحه خانه تبدیل کند.

باید خاطر نشان کرد که سایت ممکن است به اندازه کافی جهت تبدیل شدن به اپلیکیشن، کاربردی نباشد. برای مثال، وب سایت اینستاگرام به شما اجازه نمی دهد تا تصاویر را آپلود کنید. بنابراین امکان ارسال هیچ تصویری وجود ندارد، و در واقع تنها می توان فیدهای اینستاگرام را مشاهده کرد. اگر شما جزو افرادی هستید که دائما با پست تصاویر روی اینستاگرام سروکار دارید، باید تبدیل وب سایت به اپلیکیشن را فراموش کرده و از برنامه اصلی استفاده کنید.

از طرف دیگر، ایجاد یک اپلیکیشن لایت برای فیس بوک یا BBC بهتر از استفاده از برنامه های رسمی آن ها است، چون وب سایت های موبایل آن ها کاملا کاربردی هستند. اپلیکیشن های اندرویدی محلی اغلب باتری بسیار زیادی مصرف می کنند.

Hermit همچنین یک جایگزین عالی برای اپلیکیشن های قدیمی است که دیگر مورد پشتیبانی قرار ندارند. چنین اپلیکیشن هایی ممکن است بدون هیچ گونه اطلاع رسانی، ناگهان از کار بیافتند و با گذشت زمان موجب مشکلات امنیتی شوند.

استفاده از مرورگر Hermit به جای کروم برای تبدیل وب سایت به اپلیکیشن

احتمالا این سوال برای شما پیش آمده که گوگل کروم هم قادر به ساخت اپلیکیشن از روی سایت است، پس چرا باید از Hermit استفاده کرد؟ در پاسخ باید گفت که علیرغم برخورداری کروم از قابلیت های عالی و فراوان، چند فاکتور مهم وجود دارند که باعث برتری Hermit می شوند.

بزرگ ترین تفاوت این است که اپلیکیشن های لایت ایجاد شده توسط Hermit درست مثل اپلیکیشن های اصلی عمل می کنند. زمانی که از طریق کروم یک میانبر (Shortcut) برای وب سایت ساخته می شوند، عملکرد آن شبیه به یک تب مرورگر است.

به بیان بهتر، زمانی که روی یک آیکون نشانک کروم ضربه می زنیئ، یک تب کروم با آن وب سایت باز می شود. اگر از پیش صفحه را باز کرده باشید، باز هم تب جدیدی برای شما باز می شود و این آزار دهنده است.

ولی با استفاده از Hermit، زمانی که روی آیکون اپلیکیشن لایت ضربه بزنید، این اپلیکیشن به عنوان مرورگر جداگانه باز می شود. اگر اپلیکیشن از قبل باز شده باشد، ضربه روی آیکون مربوطه موجب لود شدن مجدد نخواهد شد، بلکه فورا وب سایت (از قبل) باز شده به شما نشان داده می شود.

کل رویه را می توان بدین صورت توصیف کرد: اپلیکیشن های لایت Hermit جزو اپلیکیشن های مجزا و جداگانه در نظر گرفته می شوند، اما اپلیکیشن های لایت کروم، بخشی از خود کروم هستند.

پس می توان گفت که اپلیکیشن های Hermit قابل سفارشی سازی مستقل و جداگانه هستند و برای هر برنامه ای می توان تنظیمات متفاوتی را در نظر گرفت. از طرف دیگر، اپلیکیشن های لایت مبتنی بر کروم همگی از قوانین مرورگر کروم پیروی می کنند و هرگونه سفارشی سازی روی مرورگر، روی اپلیکیشن ها نیز اعمال می شود.

سفارشی سازی اپلیکیشن لایت

مرورگر Hermit دارای تنظیمات عمومی و شخصی است. پس در برنامه اصلی Hermit می توان تنظیمات متعدد نظیر مسدودسازی محتوای خاص برای هر یک از اپلیکیشن های لایت را انتخاب کرد. اما جدای از این قابلیت، شما می توانید هر اپلیکیشن لایت ساخته شده خود را با قوانین مخصوص خود سفارشی سازی کنید.

برای مثال، می توانید به ک اپلیکیشن Maps اجازه دهید تا مکان شما را ردیابی کند، ولی مانع ردگیری موقعیت مکانی خود توسط اپلیکیشن های رسانه اجتماعی شوید. در لیست زیر، موارد ممکن برای سفارشی سازی ارائه شده اند:

  • باز کردن اپلیکیشن در حالت تمام صفحه
  • باز کردن اپلیکیشن در حالت بدون قاب
  • تازه سازی (ریفرش کردن) با کشیدن انگشت از بالا به پایین
  • افزودن دکمه Scroll to Top
  • مسدودسازی تبلیغات آزاردهنده
  • لود کردن خودکار تصاویر یا جلوگیری از لود شدن خودکار تصاویر
  • باز کردن لینک ها در اپلیکیشن لایت یا مرورگر جانبی پیشفرض انتخابی
  • اجازه یا عدم اجازه برای اجرای جاوا اسکریپت
  • فعال کردن دکمه Do Not Track برای جلوگیری سایت ها از ردیابی حرکات کاربر
  • باز شدن همیشگی به صورت یک سایت دسکتاپ
  • فعال سازی حالت دیتا سیور (ذخیره ساز داده) برای ذخیره کردن داده های موبایل روی اندروید
  • اجازه یا عدم اجازه برای مجوزهای مکان
  • اجازه یا عدم اجازه برای دسترسی به تصاویر، ویدیوها و فایل ها
  • اجازه یا عدم اجازه برای دسترسی به دوربین و میکروفون
  • تنظیم تم دلخواه
  • تنظیم آیکون دلخواه

با این بازه وسیع از انتخاب های ممکن، شما می توانید ظاهر سایت ها را سفارشی سازی کنید، بدون اینکه نیازی به اعمال قوانین یک سایت روی سایت های دیگر شوید. برای مثال، اگر مایل به تجربه سریع فیس بوک هستید، می توانید قابلیت ذخیره ساز داده ها را روشن کرده، تبلیغات را مسدود کرده و اجازه دسترسی به تصاویر را ندهید.

مرورگر Hermit دارای کاربردهای خلاقانه بسیاری است. اگر یک وب سایت به طور دائم شما را به صفحه اپ استور گوگل پلی خود هدایت می کند، اما شما مایل به دسترسی آن روی دستگاهتان هستید، می توانید یک اپلیکیشن لایت از این وب سایت را به وسیله Hermit به وجود آورید. اگر اپلیکیشن ساخته شده نیز شما را به سوی صفحه وب دیگری هدایت می کند، می توانید حالت دسکتاپ را برای آن تنظیم کنید.

نسخه ممتاز مرورگر Hermit و پشتیبانی اندرویدی

اپلیکیشن Hermit بهترین کارایی را روی نسخه 5 اندروید (لالی پاپ) و نسخه های بعد از آن دارد. پس در صورت برخورداری از اندروید 5 به بالا روی دستگاه، احتمالا با مشکل سازگاری مواجه نخواهید شد.

در نسخه کیت کت، اپلیکیشن های لایت Hermit به جای نمایش به عنوان برنامه های محلی جداگانه، همگی در یک پنجره در صفحه اپلیکیشن های اخیر قرار می گیرند. در ضمن، نسخه رایگان این مرورگر به کاربران اجازه نمی دهد تا به ویژگی های خاصی دسترسی پیدا کنند. اگر مایل به استفاده از تمام ویژگی های اپلیکیشن هستید، باید مبلغی حدود 5.99 دلار را برای خریداری نسخه ممتاز پرداخت کنید. البته توجه داشته باشید که این مبلغ به طور ماهانه و حق اشتراک نیست، بلکه پرداخت یکباره برای خرید نسخه ممتاز به حساب می آید.

نسخه رایگان، امکان دسترسی به اکثر ویژگی های لازم برای ساخت اپلیکیشن های لایت را در اختیار کاربر قرار می دهد. پس منطقی است که ابتدا اپلیکیشن خود را به وجود آورده، از آن استفاده کرده، و تنها در صورت لزوم دسترسی به تمام ویژگی های Hermit، پکیج ممتاز را خریداری کنید.

اگر درباره ساخت اپلیکیشن لایت تردید دارید، بهتر است از فیس بوک و توییتر شروع کنید تا بهبود قابل توجه در کارایی گوشی و طول عمر باتری را با چشم خود ببینید.

ایجاد اپلیکیشن از روی وب سایت

در صورت پاک کرد اپلیکیشن اصلی فیس بوک و استفاده از یک اپلیکیشن جانبی لایت، قطعا نظاره گر بهبود باتری خواهید شد. با استفاده از مرورگر Hermit همچنین می توانید بعضی از اپلیکیشن های قدیمی را حذف کرده و شاهد بهبود بیشتر کارایی باشید.

روش های جایگزین و همچنین نسخه های لایت محلی از بسیاری از اپلیکیشن های اندرویدی محبوب وجود دارند که باید آن ها را آزمایش کنید، مخصوصا اگر Hermit طبق انتظار شما عمل نکند.

ارسال نظر