آموزش گام به گام تبدیل ورد به پاورپوینت روی وب و دسکتاپ

تبدیل ورد به پاورپوینت نیازی به کپی و پیست کردن بخش‌های مختلف فایل Word در اسلایدهای PowerPoint ندارد. از راه‌حل‌های آسان‌تری استفاده کنید!

آموزش گام به گام تبدیل ورد به پاورپوینت روی وب و دسکتاپ

تبدیل ورد به پاورپوینت

اگر محتوای نمایشی شما در قالب یک سند Word نوشته شده باشد (DOCX)، به روش‌های مختلفی می‌توانید آن را در قالب یک ارائه پاورپوینتی (PPTX) درآورید. در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چگونه سند ورد را از طریق وب یا کامپیوتر شخصی خود، به یک فایل پاورپوینت تبدیل کنید

تبدیل DOCX به PPTX روی وب

ساده‌ترین راه برای تبدیل سند ورد به پاورپوینت، استفاده از وب است. برای این کار، ابتدا باید به وب‌سایت آنلاین مایکروسافت آفیس رفته و به حساب کاربری خود وارد شوید. سپس سند موردنظر را در ورد باز کنید. توجه داشته باشید که نیازی به باز کردن پاورپوینت در تب یا پنجره دیگر نیست.

سپس روی File کلیک کرده، به بخش Export رفته و گزینه Export to PowerPoint Presentation را انتخاب کنید.

تبدیل ورد به پاورپوینت

در این صورت، یک پنجره با مجموعه‌ای از تم‌های مختلف برای شما ظاهر می‌شود. تم موردنظر را انتخاب کرده و روی Export کلیک کنید.

پس از گذشت مدت کوتاهی، آماده بودن پرزنتیشن به شما نشان داده می‌شود. تنها کافی است روی گزینه Open Presentation کلیک کنید.

تبدیل ورد به پاورپوینت

بدین ترتیب، نمایش اسلایدی در یک تب جدید برای شما باز می‌شود.

توجه داشته باشید که پرزنتیشن شما با همان نام سند ورد، به طور خودکار در OneDrive ذخیره می‌گردد. اگر احیانا سند ورد فاقد نام باشد، نمایش اسلایدی با یک نام پیش‌فرض مثل Document 1 ذخیره می‌شود. با کلیک روی این نام در گوشه بالا سمت چپ، می‌توانید نام جدیدی را برای فایل خود تعیین کنید.

تبدیل ورد به پاورپوینت

به همین سادگی می‌توانید از طریق وب، فایل DOCX خود را به PPTX تبدیل کنید.

تبدیل ورد به پاورپوینت روی دسکتاپ

اپلیکیشن دسکتاپ Word فاقد قابلیت تبدیل خودکار فایل‌های ورد به PPTX است. این عملیات به طور دستی انجام می‌شود و مستلزم تلاش کاربر است. اما نگران نباشید. گام به گام فرایند تبدیل را به شما نشان می‌دهیم.

اولین مرحله، تغییر فرمت سند ورد به یک فایل قابل‌قبول در اپلیکیشن PowerPoint است. برای این کار، از سبک هدر H1 برای تمام هدرها، و سبک هدر H2 برای تمام پاراگراف‌های موجود در متن استفاده می‌کنیم.

پس اول سند ورد دلخواه را به وسیله اپلیکیشن Word باز می‌کنیم. سپس هدر سند خود را انتخاب می‌کنید.

تبدیل ورد به پاورپوینت

پس از انتخاب هدر، به بخش Styles در بالای پنجره رفته و روی سبک Heading 1 کلیک می‌کنیم. تمام هدرهای موجود در سند را به سبک Heading 1 درآورید.

سپس، پاراگراف‌های زیر هدر خود را انتخاب کنید. سپس دوباره به بخش Styles در بالای پنجره رفته و پس از کلیک روی گزینه More، سبک Heading 2 را انتخاب کنید. تمام پاراگراف‌های موجود در سند را به سبک Heading 2 درآورید.

سپس روی گزینه File در منوی ورد (گوشه بالا سمت چپ) کلیک کرده و گزینه Save را انتخاب کنید. به جای این کار، می‌توانید دکمه‌های کنترل (Ctrl) و S (روی ویندوز) یا Command و S (روی مک) را به طور هم‌زمان فشار دهید.

تبدیل ورد به پاورپوینت

سپس سند خود را در اپلیکیشن Word ببندید.

حالا سند ورد شما آماده ایمپورت شدن در PowerPoint و تبدیل به یک ارائه پاورپوینتی است.

پس اپلیکیشن پاورپوینت را باز کرده و روی صفحه اول، روی گزینه Blank Presentation کلیک کنید تا یک پرزنتیشن جدید ایجاد شود.

در پنجره ویرایشی که باز شده، روی تب Home در بالا کلیک کنید. سپس به بخش Slides (بالا) رفته و روی آیکون پیکان شکل کنار New Slide کلیک کنید.

تبدیل ورد به پاورپوینت

در منوی ظاهرشده، گزینه Slides From Outline را انتخاب کنید.

در این حال، برنامه از شما می‌خواهد تا فایل موردنظر برای ایمپورت در پرزنتیشن را مشخص کنید. پس فایلی که فرمت آن را قبلا تغییر داده‌اید، انتخاب کنید.

تبدیل ورد به پاورپوینت

به همین سادگی، سند ورد شما به یک ارائه پاورپوینتی تبدیل می‌شود. هر Header 1 در سند ورد، دارای یک اسلاید مخصوص در پرزنتیشن است. این نمایش را بررسی کرده و تغییرات موردنظر خود را (در صورت نیاز) اعمال کنید.

در نهایت، ارائه پاورپوینتی خود را با رفتن به نوار منو و کلیک روی File و سپس انتخاب گزینه Save، ذخیره‌سازی کنید.

تبدیل ورد به پاورپوینت

به همین راحتی، عملیات تبدیل ورد به پاورپوینت به طور دستی در دسکتاپ انجام می‌شود. حال شما می‌توانید پرزنتیشن خود را در حضور مخاطبین به نمایش بگذارید.

آیا از نحوه تبدیل فایل های ورد و پاورپوینت به PDF مطلع هستید؟ برای مشاهده آموزش مربوطه اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر