ترفندهایی برای رفع مشکل آپلود فایل‌ها در گوگل درایو

رسانه کلیک - گوگل درایو یکی از بهترین ابزارهای ذخیره‌سازی است که در طی ده سال اخیر کاربران زیادی برای ذخیره آنلاین داده‌ها و اطلاعات خود از آن استفاده می‌کنند. گاهی اوقات آپلود فایل‌ها در گوگل درایو با مشکل مواجه می‌شود.

ترفندهایی برای رفع مشکل آپلود فایل‌ها در گوگل درایو

گاهی اوقات کاربران گوگل درایو در کار کردن با آن با مشکلاتی مواجه می‌شوند. به عبارت دیگر بارگذاری فایل‌ها در برخی از موارد روی گوگل درایو به سختی انجام می‌شود و یا به طور کلی انجام نمی‌شود. در این مطلب و مطلب بعدی قصد داریم تا ترفندهای برطرف کردن مشکلات مربوط به بارگذاری فایل‌ها روی گوگل درایو را آموزش دهیم.

توجه داشته باشید که قبل از انجام هر کاری بهتر است داشبورد خود را برای وجود هرگونه مشکل احتمالی بررسی کنید.

برطرف کردن مشکل آپلود فایل ویدیویی در گوگل درایو

بیشترین مشکل کاربران گوگل درایو در مشکل آپلود فایل‌ها وقتی رخ می‌دهد که کاربران بخواهند روی گوگل درایو ویدیو آپلود کنند. معمولاً ویدیوهای آپلود شده روی گوگل درایو بعد از دانلود مجدد نمایش داده نمی‌شوند و معمولاً کاربران با پیام Unable to process this video مواجه می‌شوند.

رفع مشکل آپلود فایل‌ها در گوگل درایو اگرچه دلیل مشخصی برای برطرف کردن این مشکل وجود ندارد اما شما می‌توانید مراحلی که در ادامه توضیح داده می‌شود را طی کنید که این مشکل را برطرف کنید.

ابتدا مرورگر خود را Refresh کنید.

روی آیکون سه نقطه که در کنار فایل ویدیو در گوگل درایو است کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه دانلود را انتخاب کنید و به محض اینکه ویدیو دانلود شد، آن را از طریق پلیر مورد نظر خود مشاهده کنید.

اگر شما از اپلیکیشن Google Backup and Sync روی کامپیوتر خود استفاده می‌کنید می‌توانید ویدیوی موجود در گوگل درایو را از طریق File Explorer یا Finder در سیستم‌عامل مک مشاهده کنید.

در صورتی که همچنان برای مشاهده ویدیو با مشکل مواجه بودید می‌توانید از یک مرورگر دیگر برای دانلود ویدیو استفاده کنید. اگر هیچ کدام از روش‌های بالا کار نکرد به احتمال زیاد باید ویدیو را دوباره آپلود کنید.

مشکل بسته شدن گوگل درایو روی سیستم‌عامل اندروید و iOS

اگر در حال دانلود کردن یک فایل از گوگل درایو باشید و این فایل برای مدت زمان طولانی بدون هیچ تغییری باقی‌ بماند به احتمال زیادی مشکلی پیش آمده است. برای این کار یا باید از اول فایل را دانلود و آپلود کنید و یا اینکه گوگل درایو را ریست کنید.

رفع مشکل آپلود فایل‌ها در گوگل درایو برای ریست کردن گوگل درایو در سیستم‌عامل اندروید ابتدا وارد Setting شده و روی گزنه apps & notifications کلیک کنید و از منوی باز شده روی گزینه See all apps کلیک کنید. گزینه گوگل درایو یا Google Drive را انتخاب کنید و گزینه Force Stop را انتخاب کنید و دوباره فایل را آپلود یا دانلود کنید.

در سیستم‌عامل iOS دو بار روی دکمه Home کلیک کنید و سپس صفحه را به سمت راست بکشید و از فهرست اپلیکیشن‌ها Google Drive را انتخاب کنید و آن را ببندید. اگر گوشی آیفون شما فاقد دکمه Home است از وسط صفحه، با انگشت خود صفحه را به سمت بالا بکشید.

سالم بودن فایل خود را بررسی کنید

در برخی از موارد ممکن است فایل شما ایراد دارد و به همین دلیل شما نمی‌توانید آن را روی گوگل درایو آپلود کنید. برای این کار حتماً در صورت بروز مشکل در هنگام آپلود کردن بررسی کنید که آیا فایل شما ایراد دارد یا نه. از طرفی حتماً آی پی آدرس خود و فایروال روی سیستم خود را چک کنید.

اتصال به اینترنت را بررسی کنید.

در برخی از موارد آپلود نشدن فایل‌ها روی گوگل درایو به دلیل وجود اختلال در اتصال به اینترنت است. برای همین ابتدا آی پی خود و اتصال به اینترنت را بررسی کنید و اگر این موارد مشکلی نبود حتماً بررسی کنید که فایروال روی سیستم خاموش باشد.

ارسال نظر