ترفندهایی که برای افزایش طول عمر باتری گوشی آیفون باید بلد باشید (بخش دوم)

رسانه کلیک - اگر شارژ گوشی آیفون شما زود تمام می‌شود، پیشنهاد می‌دهیم با مطالعه این مطلب دو قسمتی، با ترفندهایی برای افزایش طول عمر باتری گوشی آیفون آشنا شوید.

ترفندهایی که برای افزایش طول عمر باتری گوشی آیفون باید بلد باشید (بخش دوم)

در مطلب قبلی چند ترفند کاربردی در خصوص کارهایی که می‌توانید برای افزایش طول عمر شارژ باتری گوشی خود انجام دهید توضیح دادیم. در این مطلب قصد داریم تا 3 ترفند کاربردی دیگر را برای افزایش طول عمر باتری گوشی‌های آیفون در هر بار شارژ توضیح دهیم.

5- محدود کردن نوتیفیکیشن‌ها و هشدارها

یکی از کارهایی که با استفاده از آن می‌توانید طول عمر شارژ باتری گوشی خود را افزایش دهید این است که تعداد نوتیفیکیشن‌هایی را که روی صفحه نمایش شما نشان داده می‌شود، محدود کنید. به عبارت دیگر شما می‌توانید نمایش نوتیفیکیشن‌ها را در برخی از اپلیکیشن‌ها ببندید.

افزایش طول عمر شارژ باتری گوشی‌های برای انجام این کار ابتدا اپلیکیشن Setting را روی گوشی خود باز کرده و روی گزینه Notifications کلیک کنید. هر اپلیکیشن را به صورت جداگانه باز کنید و مشخص کنید که آیا تمایل به دریافت نوتیفیکیشن‌ها از این اپلیکیشن دارید یا نه. هرچقدر تعداد اپلیکیشن‌هایی که نمایش نوتیفیکیشن‌ها در آن‌ها را می‌خواهید محدود کنید، بیشتر باشد، در مصرف شارژ باتری صرفه‌جویی می‌شود.

6- کاهش میزان روشنایی صفحه نمایش

هرچه میزان روشنایی صفحه نمایش شما بیشتر باشد، مصرف باتری دستگاه شما نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین برای کاهش مصرف باتری در گوشی‌های آیفون بهتر است میزان روشنایی صفحه نمایش را کاهش دهید.

افزایش طول عمر شارژ باتری گوشی‌های برای کاهش میزان روشنایی صفحه نمایش هم می‌توانید از طریق مرکز کنترل یعنی Control Center اقدام کنید و هم می‌توانید از اپلیکیشن Setting وارد منوی Display & Brightness شده و از آن جا میزان روشنایی صفحه نمایش را کاهش دهید. هرچه میزان روشنایی صفحه را کاهش دهید، مصرف باتری در گوشی شما کاهش می‌یابد و طول عمر باتری شما در هر بار شارژ بیشتر خواهد شد.

7- خاموش کردن قابلیت Location Service

یکی از قابلیت‌هایی که مصرف انرژی در گوشی‌ها به خصوص گوشی‌های آیفون را تا حد زیادی کاهش می‌دهد، روشن بودن GPS و سرویس Location است. شما می‌توانید این قابلیت را خاموش کنید.

افزایش طول عمر شارژ باتری گوشی‌های برای خاموش کردن این قابلیت ابتدا وارد اپلیکیشن تنظیمات یا همان Setting شده و در صفحه باز شده، گزینه Privacy را پیدا کنید. روی گزینه Location Service کلیک کنید. در صفحه باز شده شما می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را که به سرویس Location دسترسی دارند مشاهده کنید و دسترسی آن‌ها به این سرویس را ببندید. به این ترتیب نه تنها در مصرف باتری صرفه‌جویی می‌کنید بلکه در بسیاری از موارد جلو ثبت اطلاعات و داده‌های موقعیتی خود را خواهید گرفت.

ارسال نظر